کد خبر: ۱۱۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۶
گفتگو با بانوی شیرازی قهرمان آسیا؛

پرتو آذر: همیشه با حجاب در مسابقات حاضر می شوم/ هدفم المپیک 2020 است

فرانک پرتوآذر 29 ساله و اهل شیراز، اولین دختر ایرانی است که موفق به اخذ قهرمانی آسیا در رشته دوچرخه سواری شده است. پرتو آذر بر اساس گزارش اتحادیه جهانی دوچرخه سواری موفق به کسب جایگاه اول آسیا و 66 جهان شده است.

به گزارش شیرازه فرانک پرتوآذر بانوی دوچرخه سوار شیرازی در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری در صدر قاره کهن آسیا قرار گرفته است. بر اساس این گزارش اتحادیه جهانی دوچرخه سواری رنکینگ جدید رشته کوهستان را اعلام کرده است که طبق آن فرانک پرتوآذر بانوی شیرازی موفق به کسب جایگاه اول آسیا و ۶۶ جهان شد.

فرانک پرتو آذر در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۷ چین ، مدال برنز رشته تیم رلی و درمسابقات سالکلنو مقام قهرمانیو در مسابقات سال گذشته نیز مقام قهرمانی را کسب کرده بود علاوه بر اینصعود ۸ پله ای فرانک پرتوآذر در رنکینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری موجب صعود تیم ملی در رنکینگ نیز شده است و همینطور نامش به عنوان اولین دختر ایرانی وارد شده در لیگ جهانی در جهان مطرح شده است.

پرتو آذر در گفتگو با خبرنگار شیرازه در مورد آخرین وضعیت آماده سازی خود در اردوی تیم ملی گفت: در حال حاضر در اردوی تیم ملی در کیش به سر می بریم و به طور جدی برای حضور موفق در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ و بعد از آن برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده ایم. وی درباره موفقیت های خود در رشته دوچرخه سواری کوهستان اظهار داشت: خوشبختانه بدنبال حضور تاثیرگذار آقای پریموس استرانکار اوضاع این رشته رو به بهبودی رفته است. سرمربی تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت یک تیم و بهبود نتایج ورزشکاران دارد. از زمانی که هدایت تیم ملی را به آقای پریموس سپرده‌اند، از هر لحاظ شرایط ما بهتر شده است.مربی تیم ملی بانوان و آقایان در ماده کوهستان، پریموس استرانکار اهل اسلوونی است.

پرتو آذر در پاسخ به سوالی در خصوص مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا و شانس مدال توسط وی، بیان داشت: تمام تلاشم کسب بهترین نتیجه در مسابقات قهرمانی آسیا است و با این هدف نیز راهی این مسابقات خواهم شد اما هیچ‍گاه پیش از اعزام به مسابقات مدال را پیش‌بینی نمی‌کنند.

پرتو آذر: همیشه با حجاب در مسابقات حاضر می شوم/ هدفم المپیک 2020 است

پرتو آذر در پاسخ به سوالی راجع به داشتن حجاب در مسابقات بین المللی اظهار داشت: همواره در مسابقات با حجاب حاضر می شوم و هیچگاه آنرا مانعی برای موفقیت نمی دانم و حتی با این پوشش به مدال رسیده ام که این موضوع بیش از هر چیز نظر خارجی ها را به خود جلب کرده است.

در نهایت وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات این رشته ورزشی برای بانوان بیان داشت: دوچرخه سواری کوهستان جزو رشته هایی است که در آن فرق چندانی بین دختران و پسران وجود ندارد چرا که اصلا ایران جایگاهی را به منظور تمرینات دوچرخه سواری فیلد کوهستان در نظر نگرفته است. این جای تاسف است که ایران با این همه پتانسیل و کوه های بی شمار این مناسب سازی را انجام نداده در حالی که کشورهای دیگر از امکانات محدودشان بیشترین استفاده ممکن را می کنند.


نظرات بینندگان