کد خبر: ۱۱۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
در مراسم ترحیم آیت الله حائری در شیراز مطرح شد؛

ربوی بودن بانک ها دغدغه ای که با تمسخر روبرو می شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: آیت الله حائری شیرازی وقتی این آسیب ها از جمله مشکل بانک ها (ربوی بودن بانک ها) و دیگر موارد را می گفت برخی مسخره می کردند اما امروزه همگی می بینیم که سخنان آیت الله واقعیت داشته است.
ربوی بودن بانک ها دغدغه ای که با تمسخر روبرو می شد
به گزارش شیرازه، بعد از ظهر یکشنبه ( 3 دی) مراسم ترحیم آیت الله حائری شیرازی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد در این مجلس به تبیین ابعاد شخصیتی مرحوم حائری شیرازی پرداخت و تلاشگری، متفکر بودن و اخلاق مداری را از جمله خصوصیات آن مرحوم عنوان کرد.

سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه برخورداری از موهبت حافظه، هوش، فهم و عقل هنر و ارزش نیست، اظهار داشت: استفاده از این مواهب الهی فضیلتی است که دارای ارزش است؛ مرحوم حائری شیرازی همواره از مواهبی که خداوند به او عنایت کرده بود به نحو احسن استفاده می کرد.

وی مرحوم حائری شیرازی را عالمی مجاهد در فکر، رفتار و اخلاق معرفی کرد و افزود: آن مرحوم نگذاشت ذره ای از عمرش به هدر برود، چنانکه تا آخرین لحطات عمر خود نیز دغدغه علوم انسانی و دیگر مسائل و مشکلات جامعه را داشت و تمامی وقت خود را به تفکر و سخن گفتن در اموری که آموخته بود صرف می کرد و همواره به دنبال تعالی جامعه بشری بود.

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت الله حائری شیرازی در زمان زندگی می کرد، نه غصه گذشته که رفته را می خورد و نه آینده ای که نیامده؛ هواره در حال مجاهدت بود و مرگ را حقیقت زندگی و جشن اولیاء خدا می دانست چرا که با مرگ اولیاء الهی به لقاء پروردگار می رسند.

ملک حسینی در ادامه با بیان اینکه مرحوم حائری شیرازی زبان و ادبیات را در خدمت قرآن، جامعه و اسلام می دانست، اعلام کرد: او بیش از افراد معاصر اشعار و ادبیات را حفظ می کرد.

وی با اشاره به اینکه آن مرحوم همواره در حال فراگیری علم بود، افزود: آن عالم ربانی آموخته های خود را پس از تفکر منطقی و قرآنی در اختیار مردم می گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویر احمد با اظهار اینکه آیت الله حائری شیرازی همواره در دوران حیات خود آسیب های موجود جامعه و علوم انسانی را بازگو می کرد و حریت علمی داشت، تصریح کرد: آن مرحوم وقتی این آسیب ها از جمله مشکل بانک ها (ربوی بودن بانک ها) و دیگر موارد را می گفت برخی مسخره می کردند اما امروزه همگی می بینیم که سخنان آیت الله واقعیت داشته است.

ملک حسینی با اظهار اینکه انسان اگر چیزی را تشخیص داد باید بگوید و ابایی از بیان آن نداشته باشد، با ابراز تاسف گفت: اینکه دچار خود سانسوری هستیم و حریت علمی نداریم تقصیر از ما است.

نظرات بینندگان