کد خبر: ۱۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۶

مدل پژوهشی جامع صادرات استان فارس تدوین می‌شود

دبیر هسته مدیریت خدمات و گردشگری شورای پژوهش اتاق بازرگانی شیراز گفت: مدل پژوهشی جامع صادرات استان فارس در این هسته پژوهشی تدوین می شود.

به گزارش شیرازه، دکتر عباس عباسی در هسته مدیریت، خدمات و گردشگری شورای پژوهش اتاق شیراز که با حضور اعضا و پژوهشگران آن برگزار شد، بیان کرد: تلاش می کنیم در این هسته یک مدل پژوهشی جامع برای صادرات استان فارس تدوین کنیم که بر اساس آن طرح جامع، بتوانیم در شاخص های مختلف بخش صادرات استان را بررسی و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و این بخش را اصلاح کنیم.

وی افزود: چهار طرح پیشنهادی برای تهیه پروپوزال پژوهشی با موضوع های عارضه یابی صادرات استان به این هسته ارسال شده که پس از بررسی های اولیه، کارهای پژوهشی لازم بر روی آنها انجام می شود.

عباسی با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه کاربردی، نظریه‌ پردازی و گفتمان سازی ادامه داد: باتوجه به احساس نیاز به انجام کارهای علمی برای موفقیت در بسیاری از بخش ها، این هسته پژوهشی از موضوعات کاربردی که بتواند مشکلات بخش خصوصی در عرصه اقتصاد استان را کاهش دهد، استقبال می کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: شورای پژوهش اتاق شیراز با ماهیت مستقل تلاش دارد مسایل پیش روی عرصه اقتصاد و کسب و کار در استان را شناسایی و با طرح این مسائل برای رفع آنها پاسخ مناسب ارائه دهد.

او بیان داشت: اگر برخی از مطالعات و پژوهش های ما در کتابخانه ها وجود دارد به معنای غیرکاربردی بودن آنها نیست بلکه ضعف در به کار گیری پژوهش هاست.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان