کد خبر: ۱۱۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز:

نگاه دستگاه‌های اجرایی در فارس صادرات‌محور نیست

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی شیراز گفت: اتاق شیراز با انجام کارهای پژوهشی کاربردی، مشکلات فضای کسب و کار فارس را عارضه یابی می کند.

به گزارش شیرازه، خسرو فروغان در هسته مدیریت، خدمات و گردشگری شورای پژوهش اتاق شیراز که با حضور اعضا و پژوهشگران آن برگزار شد، بیان کرد: ما در اتاق شیراز به دنبال پژوهش های کاربردی و عملیاتی هستیم تا بتوانیم مشکلات بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و کسب و کار را رفع کنیم.

وی با اشاره به کارهای پژوهشی در حوزه صادرات استان افزود: عارضه یابی کارشناسی، علمی و پژوهشی بخش صادرات یکی از نیازهای اصلی استان است زیرا بسیاری از مشکلات امروز ما در این بخش به دلیل عدم هدف گذاری مناسب و عدم نیازسنجی و اطلاع از نقاط قوت و ضعف است.

فروغان اظهارداشت: در حال حاضر کشورهایی هستند که محصولات و صادرات عمده زیادی دارند اما برای صادرات بر چند کالا متمرکز و به عنوان برند کشور خود معرفی کرده اند که استان فارس نیز در بخش صادرات در برخی از کالاها از جمله فرش، پسته و غیره حرف برای گفتن دارد و می تواند جایگاه ویژه ای داشته باشد.

وی معتقد است باید بر روی کالاها، بازارها و هدف گذاری صادرات استان فارس کارهای پژوهشی ویژه ای انجام شود تا مسیر صادرات و تصمیم گیری ها در این بخش در استان در جهت رشد و توسعه اقتصاد فارس قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق شیراز اضافه کرد: باید با یک نگاه جامع مشکلات حوزه صادرات استان از جمله حمل و نقل، عدم شناسایی بازار، تغییر نگاه در برخی از بخش هاو غیره شناسایی و در جهت رفع آنها طرح های پژوهشی انجام شود.

فروغان ادامه داد: متاسفانه نگاه ها دستگاه های اجرایی در فارس صادرات محور نیست و این پژوهش های کاربردی کمک می کند که صادرات به صورت اصولی، صحیح و پایدار انجام شود.


نظرات بینندگان