کد خبر: ۱۱۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۶

تجهیز مرکز بهداشت فراشبند به دستگاه یخ درمانی

شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند به دستگاه کامل کرایوتراپی(یخ درمانی)۳۰ لیتری برای درمان بیماری سالک مجهز شد.

به گزارش شیرازه، معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فراشبند گفت: از آنجاییکه شهرستان فراشبند جزء مناطق شیوع بیماری سالک است و باتوجه به گزارش قابل توجه بیماری سالک در این شهرستان در سال های گذشته و عدم دسترسی بیماران بی بضاعت این شهرستان به مرکز استان و شهرستانهای همجوار و همچنین به منظور رفاه حال شهروندان، این دستگاه با هزینه ای بالغ بر ۳۷ میلیون ریال به همت خیرین سلامت شهرستان فراشبند خریداری و در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مستقر شد.

دکتر”حسن کرمی” بیماری سالک را یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان از جمله جوندگان دانست که از طریق نیش یک پشه آلوده به انگل بنام پشه خاکی به هنگام تغذیه خون بیمار به انسان سالم منتقل می شود.

او کرایوتراپی را یکی از راهکارهای مناسب برای درمان بیماری سالک دانست و گفت: عملکرد این دستگاه خریداری شده مشابه دستگاههای بخش خصوصی است و این دستگاه کارایی موثری در درمان بیماری سالک دارد و در کاهش هزینه های بیماران نیز، نقش بسزایی دارد.

دکتر کرمی با اشاره به اینکه سالک به وسیله پشه خاکی به افراد سالم منتقل می شود گفت:‌ به منظور پیشگیری از گسترش زخم ناشی از سالک، درمان این بیماری باید جدی گرفته شود.

او با بیان اینکه کارشناسان مرکز درمان سالک شهرستان، آموزشهای لازم در زمینه کار با این دستگاه و روش های نگهداری از آن را فرا گرفته اند،یاد آور شد: مردم شهرستان از این پس می توانند جهت درمان بیماری سالک به شبکه بهداشت و درمان فراشبند مراجعه و یا با شماره های ۰۹۱۷۹۹۹۵۷۳۰ و یا ۳۸۷۵۸۸۳۳ داخلی ۲۴۲  تماس و هماهنگی های لازم را با کارشناسان انجام دهند.

منبع:نخل بیدار

 

انتهای پیام/

برچسب ها: فراشبند ، بهداشت ، درمان
نظرات بینندگان