کد خبر: ۱۱۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
در صحن علنی شورای شهر شیراز مطرح شد؛

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هر چه سریعتر معرفی شود/ ترافیک عاملی برای کمرنگ شدن رفاه و آرامش در زندگی مردم/ نامیدن شورای شهر به شورای شهرداری خطاست!

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی گفت: متأسفانه در افکار و گفتار مسئولین می بینیم که شورای شهر را شورای شهرداری می نامند که این امر خطایی بزرگ است.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هر چه سریعتر معرفی شود/ ترافیک عاملی برای کمرنگ شدن رفاه و آرامش در زندگی مردم/ نامیدن شورای شهر به شورای شهرداری خطاست!
به گزارش شیرازه، نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه دوشنبه (4 دی) برگزار شد.

سیروس پاک فطرت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و حساس ترین مطالبه مردم در خصوص حمل و نقل است، درخواست خود مبنی بر تسریع در تعیین تکلیف حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و معرفی مدیری متخصص و توانمند و در عین حال هماهنگ کننده، را به شهردار شیراز ارائه داد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه ترافیک یکی از موضوعاتی است که اگر به آن توجه ویژه نشود زندگی در کلان شهر شیراز را با مشکل مواجه خواهد کرد، کمرنگ شدن رفاه و آرامش در زندگی مردم را در سایه ترافیک عنوان کرد و اظهار داشت: روزمرگی بزرگترین دردی است که نباید به آن مبتلا شویم، تصمیم گیری های درست، جدی، علمی و کارشناسی و اجرای به موقع برنامه ها و سیاست ها یکی از ضروریات در حوزه ترافیک است.

وی توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی جهت کاهش ترافیک و افزایش کارایی سیستم حمل و نقل شهری، مدیریت تقاضای سفر، ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، توسعه حمل و نقل سبز، توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند، افزایش ضریب ایمنی معابر و آرام سازی ترافیک را از جمله اهداف کلان در حوزه حمل و نقل و ترافیک دانست و به بیان مشکلاتی که وابسته به ترافیک در سطح شهر است پرداخت.

پاک فطرت خطاب به شهردار شیراز گفت: تحقق بودجه سال جاری شهرداری شیراز، تا این تاریخ حدود 51 درصد است و این در حالی است که شهرداری طبق ماده 67 قانون شهرداری ها می بایست تا پایان دی ماه پیشنهاد بودجه سال 97 را به شورا ارائه دهد.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: شهرداری باید ظرف مدت 45 روز آینده به نحوی پیشنهاد اصلاح بودجه به همراه دلایل و مستندات را به شورا ارسال کند تا فرصت کافی برای تحلیل و بررسی کارشناسی در کمیسیون ها و صحن شورا امکان پذیر باشد.

140 هزار معلول استان فارس در بهزیستی پرونده ندارند/ نامیدن شورای شهر به شورای شهرداری خطاست!
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی بیان کرد: صرف جابجایی مدیران از سمتی به سمت دیگر نه تنها با روح شعارهایی که این شورا خود را مکلف به اجرایی شدن آن می داند در تضاد است، بلکه با پیام انتخابات 29 اردیبهشت نیز هم خوانی ندارد و فضای یاس و نا امیدی را در بر خواهد داشت.

احمد تنوری با اشاره به اینکه 250 هزار معلول در استان فارس وجود دارد که تنها 110 هزار نفر آنها در سازمان بهزیستی پرونده دارند، اظهار داشت: بیش از 35 هزار معلول در کلان شهر شیراز سکونت دارند لذا وظیفه شهرداری شیراز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که با هدف صیانت از حقوق شهروندی یکی از فرهنگسراهای شهر را با رویکرد و کارکرد فعالیت های تخصصی در اختیار جامعه معلولین شیراز قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص درخواست های مردمی و پیگیری شکایات شورا گفت: از ابتدای فعالیت رسمی شورای پنجم شهر شیراز به 350 مورد درخواست و شکایت رسیدگی شده که حدود 80 درصد تعیین تکلیف شده و بقیه موارد نیز در دست پیگیری است.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی با اشاره به فوریت رفع مشکلات آبگرفتگی معابر، اظهار داشت: لازم است شهرداری این موضوع را در دستورکار خود قرار دهد.

تنوری با تاکید بر اینکه شورای شهر باید برای همه شهر برنامه داشته باشد و حتی سند 20 ساله شهر را تدوین کند، گفت: اهداف کلان باید مشخص شود و برای حوزه های اقتصاد شهری، فرهنگ شهری و مسائل اجتماعی شهری راهبرد تعیین و به همه دستگاههای متولی خدمات شهری و مدیریت شهری ابلاغ شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در افکار و گفتار مسئولین می بینیم که شورای شهر را شورای شهرداری می نامند که این امر خطایی بزرگ است.

عضو شورای شهر شیراز در انتها اظهار داشت: هدف تغییر گفتمان در مدیریت شهری است اگر اینگونه نباشد ما در ادامه روش های گذشته خواهیم بود و هیچ تغییر جدیدی رخ نخواهد داد.


نظرات بینندگان