کد خبر: ۱۱۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

مظلومیت «اشنوگل» در سینماهای شیراز/ اکران در سکوت تبلیغاتی

به رغم اکران خوب و استقبال گسترده در سینما های کلان شهر های کشور به خصوص مشهد و اصفهان هنوز در پرده سینماهای شیراز ردی از این فیلم دیده نشده است.
مظلومیت «اشنوگل» در سینماهای شیراز/ اکران در سکوت تبلیغاتی
شیرازه، کربلای چهار برای خیلی از رزمندگان و خانواده های شهدا از تلخ ترین دوران های دفاع مقدس به شمار می رود البته این تلخی فقط به خاطر تعداد شهدای این عملیات  یا عدم موفقیت در عملیات نیست بلکه ضربه از داخل و لو رفتن عملیات، تلخی خاطرات این برهه از دفاع مقدس را دوچندان می کند.

هرچند شیرینی رشادتها و افتخارافرینی ها در کربلای پنج تلخی کربلای چهار را تا حدود زیادی جبران کرد اما هرساله اوایل دی ماه یاداور مظلومیت رزمندگان و به خصوص غواصان کربلای 4 است. ظاهرا مظلومیت این غواصان و رزمندگان تمامی ندارد.

امسال مظلومیت حماسه سازان کربلای چهار با مظلومیت فیلم «اشنوگل» بر پرده سینما همزمان شد. انگار این مظلومیت غواصان از کربلای چهار به اشنوگل به ارث رسیده است.

«اشنوگل» روایت  تصویری از دلاورمردی های شهدای غواص است

فیلم سینمایی «اشنوگل»  ساخته مشترک علی سلیمانی و هادی حاجتمند، به تهیه کنندگی ابراهیم اصغری، با نقش آفرینی بازیگرانی چون؛ برزو ارجمند، ماه چهره خلیلی، کاوه سماک باشی، رحیم نوروزی، آزیتا ترکاشوند با موضوعی نو و جسورانه است که با نگاهی متفاوت، بدیع و متعهدانه تولید شده و تصویری از دلاورمردی های شهدای غواص را به نمایش میگذارد.

این فیلم یکی از آثار سینمایی خاص دفاع مقدس است، بنظر می رسد در هیاهوی مافیایی پخش وموجی از کم لطفی ها سعی میشود، تا بین مردم نادیده گرفته شود و کمترین سالن و زمان نمایش را در اختیار دارد، تا بعدها خیلی ها بتوانند بگویند این گونه فیلم ها دیگر فروش ندارد!

اما اشنوگل اثر قابل اعتنایی است واگرسد کم لطفی ها بشکند و به درستی به مردم عرضه شود قطعا جایگاه خود را در بین مردم قدرشناس وهنردوست پیدا خواهد کرد.

به رغم اکران خوب و استقبال گسترده در سینما های کلان شهر های کشور به خصوص مشهد و اصفهان هنوز در پرده سینماهای شیراز ردی از این فیلم دیده نشده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری فارس در پاسخ به خبرنگار شیرازه درباره برنامه اکران این فیلم در شیراز می گوید من در جریان برنامه اکران فیلم ها در سینماهای شیراز نیستم، بهتراست ار آقای شهابیان،  مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس بپرسید.


سهم مردم شیراز از اشنوگل؛ اکران پشت پرده ای در ساعات مرده


رسول شهابیان نیز در مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرد فیلم اشنوگل هم اکنون در سینما شیراز در دو سانس 15 و 17 در حال  اکران است.

وی در خصوص اینکه چرا با اینکه اشنوگل در حال اکران است، تصاویر آن روی پرده نیست یا در سایت حوزه اعلام نشده واطلاع رسانی خوبی به مردم درباره پخش این فیلم انجام نشده پاسخ داد: تعدد فیلم ها زیاد است و فیلم های پرفروش روی پرده می رود. ولی ما اکران این فیلم را با حضور عوامل فیلم شروع کردیم و تبلیغات خوبی انجام شد علاوه بر آن درکانال تلگرامی شیرازسینما و سایت امور سینمایی فارس هم اعلام کردیم که اکران اشنوگل در دوسانس سه و پنج عصر درسینما شیراز  انجام می‌شود.به هرحال میزان فروش فیلم ها را باید سنجید.

شهابیان درخصوص اینکه ساعت سه و پنج بعدازظهر باعث کاهش مخاطبان فیلم  و دیده نشدن آن می‌شود نیز توضیح داد: فکر نمی کنم ساعت خیلی روی فروش فیلم اثر بگذارد به هرحال بر اساس میزان فروش فیلم ها را  سانس بندی می کنیم.

وی درخصوص مدت زمان اکران نیز خاطرنشان کرد: معمولا هر فیلم ده روز تا دوهفته روی پرده می ماند و اگر استقبال مردم ادامه داشته باشد مدت اکران آن هم طولانی تر می شود.

اکران فیلم اشنوگل هم از حدود یک هفته پیش آغاز شده و فعلا تا هفته دیگر ادامه دارد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس درباره نظرش درباره این فیلم نیز ابراز داشت: هنوز خودم فرصت نکردم فیلم را ببینم.

تهیه‌کننده فیلم «اشنوگل» هم درسفر اخیرش به شیراز ضمن گلایه از تلاش هایی که برای نادیده گرفتن این فیلم در جریان است  درگفتگو با اهالی رسانه فارس اعلام کرده بود سینماداران بر اساس تجارب گذشته که فیلم‌های طنز و اجتماعی را پر فروش‌تر می‌دانند، سالن‌های کمتری به فیلم‌های ارزشی و فرهنگی می‌دهند و مخاطبان این فیلم‌ها هم کمتر به سینما می‌روند. وی گفته بود که مخاطبان فیلم‌های ارزشی اگر به سینما مراجعه نکنند، کم‌کم این فیلم‌ها از سبد تولید سینمایی کشور خارج می‌شوند چون مدیران سینمایی و سینماداران با این توجیه که مخاطب ندارد و نمی‌فروشد، فیلم‌ها را از گردونه اکران خارج می‌کنند که این ظلم مضاعفی به تولید فیلم خوب و ارزش‌های انقلاب خواهد بود.
 

«راوی فیلم» با اکران سیار سعی در رفع مظلومیت اشنوگل دارد

با توجه به مظلومیت این فیلم در پرده سینماها و دست های پشت پرده سینما، مرکز نمایش فیلم «راوی فیلم» که  در راستای حمایت از فیلم های ارزشی، پیش از این نیز آثاری چون «یتیم خانه ایران»، «شاهزاده روم»، «ماجرای نیمروز»، «بادیگارد»، «ویلایی ها» را به صورت سیار در سراسر کشور و در قالب اکران های خصوصی به معرض نمایش گذاشته بود، هم اکنون نیز علاوه بر اکران سراسری فیلم «اشنوگل»، آمادگی نمایش فیلم های سینمایی در حال اکرانِ «گَمیچی»، «فهرست مقدس» و «انزوا» را در اقصی نقاط کشور دارد.

علاقمندان جهت هماهنگی برای اکران فیلم سینمایی «اشنوگل» در محل مورد نظرشان در سراسر کشور می‌توانند با  شماره تلفن های  ۴ و ۸۸۵۱۰۴۷۳ 021تماس حاصل نمایند و یا به سایت این مرکز به نشانی Ravifilm.ir مراجعه کنند.

نظرات بینندگان