کد خبر: ۱۱۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
انتقاد شدید نماینده مردم شیراز در مجلس از یک انتخاب غیرقانونی:

مجلسی که پایبند قانون نباشد، از دیگران انتظاری نیست!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به‌شدت از نحوه انتخاب 3 عضو کمیسیون کشاورزی جهت کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و گفت: اگر مجلس پایبند قانون نباشد، دیگر چه انتظاری از دیگران می‌توان داشت.
به گزارش شیرازه، علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بدون در نظرگرفتن حدنصاب قانونی اعضا، 3 نفر را به‌عنوان نماینده کمیسیون کشاورزی در کمیسیون تلفیق معرفی کرده که ما به‌شدت به این انتخاب اعتراض داریم.

وی افزود: کمیسیون تلفیق مجلس، مرکب از ۹ نماینده از کمیسیون برنامه‌وبودجه و ۳ نفر از هرکدام از کمیسیون‌های تخصصی به تعداد ۴۵ نفر بوده که وظیفه بررسی مفاد تبصره‌های لایحه بودجه و پیشنهادات ارسالی از کمیسیون‌های تخصصی را عهده‌دار است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون کشاورزی آخرین کمیسیون بود که یکشنبه سوم دی‌ماه 96 باید نمایندگان خود را معرفی می‌کرد که به دلیل اختلاف نسبت به رویه از قبل تعیین‌شده توسط عده‌ای از اعضاء و نارضایتی جمعی دیگر، ۱۱ نفر با ترک جلسه، کمیسیون را از حدنصاب خارج کردند.

اکبری اضافه کرد: برای انتخابات قانونی لازم است ۱۶ نفر از ۲۳ نماینده در جلسه حضور داشته باشند تا انتخابات برگزار شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به‌هرحال برخلاف مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس و بدون رعایت حدنصاب، ۳ نفر از کمیسیون کشاورزی تعیین و به کمیسیون تلفیق معرفی شده که به نظر می‌رسد رویه انتخابشان خلاف قانون است و ما نیز اعتراض شدید خود را به هیات رئیسه اعلام کرده‌ایم.

وی در پایان نیز با انتقاد از این حرکت خلاف قانون گفت: مجلس اگر خود پایبند قانون نباشد از دیگران چه انتظار می‌رود؟!
منبع: فارس
نظرات بینندگان