جدا شدن این سازمان از جمعیت شیر و خورشید و استقلال آن از هلال احمر این ضرورت را ایجاب می کرد که با داشتن یک آرم هویت مستقل خود را در ذهن مخاطبان تداعی کند.

کارل اشلامینگر (KARL SCHLAMMINGER) یکی از هنرمندان معاصر مسلمان آلمانی که در زمینه های مختلف مجسمه سازی، طراحی، گرافیک، معماری، نقاشی و خوشنویسی فعالیت داشت این مهم را بر عهده گرفت.

اوکه متولد 1935 درKempten آلمان است از سال 1956 در آکادمی هنرهای زیبای مونیخ به تحصیل پرداخت و در سال 1965 از آن آکادمی فارغ التحصیل شد.

اشلامینگراز سال 1966 تا 1968 درآکادمی هنرهای زیبای استانبول به تدریس پرداخت و از سال1968 تا 1979 به عنوان مدرس در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول به کار شد.

اشلامینگر از شاگردان هانری کوربن شرق شناس و اسلام شناس فرانسوی واستاد شیعه شناسی دانشگاه سوربن وآشنا با اندیشه و عرفان اسلامی بود. از این رو با خط و خوشنویسی ایرانی الفت داشت.

اشلامینگر شاگردان بسیاری را پروراند که از نمونه های آن می توان از مصطفی دشتی نقاش و محمد احصایی خوشنویس و از پایه گذاران هنر نقاشی خط در ایران نام برد. او با پرویز تناولی دوستی داشت و از این طریق، محمد احصایی نیز با او آشنا شد.
اوکه همسری ایرانی داشت، مدتی در ایران ساکن بود و درسال 1979 به مونیخ نقل مکان کرد.

این استاد هنرمند در سال 1352 آرم سازمان انتقال خون را طراحی کرد و مصطفی اوجی خطاطی نام سازمان را برعهده داشت.