کد خبر: ۱۱۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

گرانی ۳۰درصدی تخم‌مرغ در فارس

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس از گرانی ۳۰ درصدی تخم‌مرغ در استان خبر داد.
به گزارش شیرازه،هدایت‌الله رحیمی مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه تخم‌مرغ در استان فارس طی روز‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است، گفت: قیمت تخم‌مرغ تحت تأثیر شیوع آنفلوآنزای مرغی در مزارع مرغ مادر افزایش یافته و در روز‌های گذشته کمبود تخم‌مرغ خود را نشان داده است.

وی افزود: دولت قیمت پایه هر کیلو تخم‌مرغ را ۴۵۳۰ تومان اعلام کرد، اما این قیمت دست‌خوش نوسانات شد تا جایی که دو ماه پیش به ۵۸۰۰ تومان رسید، ولی از دو ماه پیش تاکنون نیز این قیمت همچنان روند افزایشی داشت تا امروز که هر کیلو تخم‌مرغ بین ۷۳۰۰ تا ۷۵۰۰ به‌فروش می‌رسد.

رحیمی با تأکید بر اینکه خرده‌فروشانی که این کالا را بالاتر از کیلویی ۷۵۰۰ عرضه کنند در واقع گران‌فروشی کرده‌اند، از مردم استان فارس خواست در صورت مشاهده گران‌فروشی با سامانه ۱۲۴ یا با شماره ۳۲۳۴۰۰۰۰ تماس بگیرند و این تخلف را اطلاع دهند.

وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تعدیل قیمت تخم‌مرغ سیاست واردات این کالا را در پیش گرفته است و نهایتاً تا یک ماه آینده قیمت تخم‌مرغ کنترل خواهد شد.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس با ابراز اینکه قیمت مرغ در استان فارس تغییری نداشته و قیمت این کالا کاملاً کنترل شده است، تصریح کرد: هر کیلو مرغ گرم در استان فارس بین ۷۱۰۰ تا ۷۸۰۰ تومان به‌فروش می‌رسد و میانگین قیمت این کالا در این استان ۷۵۰۰ تومان است.
نظرات بینندگان