کد خبر: ۱۱۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
در 9 ماهه نخست امسال صورت گرفت

صدور 40 مجوز واحدهای صنعتی در لارستان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 40 فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری 57 میلیارد و 270 میلیون تومان در لارستان صادرشده است.

به گزارش شیرازه،علی‌محمد ابراهیم‌زاده  در لارستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان در راستای توسعه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: در حوزه صنعت، فراهم‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری در صدور جواز تأسیس و صدور پروانه بهره‌برداری صورت می‌گیرد که در‌ این مراحل میزان سرمایه‌گذاری، تعداد اشتغال و موقعیت مکانی با معرفی سرمایه‌گذار به شرکت شهرک‌ها و امور اراضی مشخص می‌شود.

وی افزود: صدور پروانه بهره‌برداری به معنی شروع به فعالیت واحد صنعتی و آغاز تولید است که پس از نصب دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موردنیاز و بازدید کارشناسان این اداره و ارسال به سازمان صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان تصریح کرد: با توجه به این مراحل از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه طبق هماهنگی‌های لازم و تشکیل جلسات رفع موانع تولید و ستاد تسهیل، تعداد 40 فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری 57 میلیارد و 270 میلیون تومان صادرشده که پس از راه‌اندازی این واحدها برای 540 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

این مسوول ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت سرمایه‌گذاران و همکاری دستگاه‌های مرتبط تا پایان سال آینده این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آذرماه 96 تعداد 3 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 19 میلیارد تومان صادر و زمینه اشتغال برای 68 نفر فراهم‌شده است، ادامه داد: این واحدهای صنعتی شامل شرکت بیسکویت، تولید ورق کرکره در شهرک صنعتی اوز و واحد تولیدی اسکلت و سوله شهرک صنعتی لار بوده است.

ابراهیم‌زاده بابیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش معدن باید با اخذ مجوز کشف شروع شود، یادآور شد: پروانه اکتشاف پس از بررسی کامل و اطمینان از منبع و حجم ماده معدنی، توجیه اقتصادی و طی مراحل اداری و قانونی، مجوز بهره‌برداری صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 7 فقره پروانه بهره‌برداری صادرشده است، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ‌بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که برای 46 نفر شغل ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان افزود: در این مدت تعداد 3 فقره گواهی کشف و تعداد 3 فقره  پروانه اکتشاف صادرشده که سرمایه‌گذار در حال پیگیری است.

ابراهیم‌زاده در پایان اضافه کرد از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه میزان ایجاد اشتغال در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت یا اصناف بیش از 300 نفر بوده که در سامانه ثبت‌شده است.


منبع: فارس
نظرات بینندگان