کد خبر: ۱۱۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

تزئینات مسروقه خانه‌ تاریخی عطروش شیراز تحویل داده شد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس ازتحویل کاشی های سرقت‌شده خانه‌ تاریخی عطروش شیراز توسط سارق آن خبر داد.
تزئینات مسروقه خانه‌ تاریخی عطروش شیراز تحویل داده شد
به گزارش شیرازه،صنایع دستی و گردشگری استان فارس، سرهنگ آیت الله عیدی پور با بیان خبر فوق اظهار داشت: به استناد گزارش مامور بافت تاریخی- فرهنگی شیراز، در نیمه اول سال ۹۳ ، تعدادی از کاشی های تزئینی نمای تاج بنای خانه تاریخی عطروش به سرقت رفته بود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته سال جاری، طی تماس تلفنی سرهنگ احمد رضا نظریان فرمانده یگان حفاظت زندانهای استان فارس مشخص شد، یکی از زندانیان که به جرم سرقت در حال سپری کردن ایام محکومیت خود در زندان بوده پس از اتمام دوران محکومیت خود با توجه به اصلاح و تادیب، اعتماد سازی و راهنمایی ها صورت گرفته اظهار کرده که تمایل دارد کاشی هایی منقوش ابنیه تاریخی را که چند سال پیش به سرقت برده و در محل امنی نگهداری می کند به اداره کل میراث فرهنگی استان فارس تحویل دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس افزود: در نهایت پس ازهماهنگی های لازم ، تعداد ۳۶ عدد از کاشی های سرقتی جهت نصب مجدد در محل خود به معاونت میراث فرهنگی استان فارس تحویل داده شد.

بنا بر این گزارش، خانه تاریخی عطروش واقع در بافت فرهنگی-تاریخی شهر شیرازاست که به شماره ۱۰۶۷ در اردیبهشت ماه ۵۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان