کد خبر: ۱۱۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
در سال 96 صورت می گیرد؛

واگذاری 2هزار قطعه زمین به روستائیان برای ساخت مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس واگذاری زمین در مناطق روستایی اقدامی برا ی ایجاد انگیزه در روستاییان و کاهش مهاجرت‌ها دانست و گفت: در نظر است سال 96 دو هزار قطعه زمین به متقاضیان روستایی واگذار شود.
به گزارش شیرازه، عطاالله زمانی در دیدار با نماینده مردم خرامه، کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته طرح هادی در 664 روستای استان فارس عملیاتی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون در بیش از 1000 روستای بالای 20 خانوار استان فارس این طرح‌ها  اجرا شده است.

وی همچنین به اجرای طرح توسعه معابر در قالب سهمیه قیر رایگان اشاره و عنوان کرد: پارسال  2 میلیون متر مربع از سطح معابر روستایی استان فارس آسفالت شده است، این میزان آسفالت معادل 200 کیلومتر طول معابر است و 12 درصد از حجم فعالیت‌های آسفالت معابر کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس واگذاری زمین در مناطق روستایی اقدامی برا ی ایجاد انگیزه در روستاییان و کاهش مهاجرت‌ها دانست و گفت: در سال گذشته 2 هزار و 949 قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان واگذار شده، همچنین  از ابتدای اجرای این طرح  تاکنون نیز 86 هزار و 275 قطعه زمین به روستاییان استان فارس واگذار شده است و در نظر است که در سال 96 هم  2 هزار قطعه زمین به متقاضیان  روستایی واگذار شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود:  در سال گذشته 13 هزار جلد سند مالکیت روستایی و 7 هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان فارس صادر شده است، در قالب این طرح  از ابتدا تاکنون 276 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در این استان صادر شده است.

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی برای توسعه روستایی تاکید و بیان کرد: توزیع عادلانه اعتبارات به رفع محرومیت در روستاها می‌انجامد.

داریوش اسماعیلی با بیان اینکه در شهرستان سروستان و کوار و به ویژه در شهرستان خرامه وضعیت بهسازی روستاها زیاد خوب نیست، گفت: متاسفانه به رغم همه تلاش‌ها  هنوز در این مناطق  فاصله زیادی تا شرایط مطلوب داریم، تا رفع محرومیت در روستاها فاصله زیادی وجود دارد و این بیانگر آن است که باید در این عرصه کار بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در اغلب مناطق روستایی تداوم خشکسالی، کاهش درآمد و مسایل معیشتی اجازه نمی‌دهد که مردم برای عمران روستاها با نهادهای حکومت همراهی داشته باشند، بنیاد مسکن تلاش خود را  برای عمران روستاها کرده است اما لازم است عقب ماندگی‌ها نسبت به بقیه شهرستان‌ها جبران شود و ما انتظار داریم بنیاد مسکن نگاه ویژه به این شهرستان داشته باشند.

وی گفت: لازم است روستاهای شهرستان‌های خرامه و سروستان و کوار بیشتر و بهتر از خدمات بهسازی  برخوردار شوند زیرا عمران این مناطق نگاه ویژه می‌طلبد تا بتواند شرایط مساوی با سایر شهرستان‌ها داشته باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه اعتبارات باید در راستای توسعه مناطق عادلانه توزیع شود، افزود: اینکه همه روستاها اعتبار مساوی بگیرند این عدالت نیست و در مناطقی که کمتر کار شده باید اعتبار بیشتری تخصیص یابد  تا همه در یک سطح قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان