کد خبر: ۱۱۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي فارس:

حماسه مردمی نهم دی انقلاب را تضمین کرد

رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان فارس خبر داد : برای بزرگداشت یوم الله 9 دي بيش از 76 تجمع مردمی و برنامه های میدانی و 72برنامه سالنی و نشست های تبیینی در سراسر استان فارس برگزار مي‌شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام محمد رضايي در نشست خبری امروز با اشاره به پیشگامی مردم فارس در حماسه سازی و مقابله با فتنه و تجمع مردمی در روز هشتم دی ماه88  تصريح کرد حماسه سازی مردم در مقابله با فتنه هایی که جامعه اسلامی وانقلابی را تهدید می کنداهميت ويژه‌اي داشته و دارد وهمه باید بدانیم این روز متعلق به همه مردم است وی تصریح کرد البته بنا نداريم كه 9 دي درست كنيم، بلكه تلاش ما حفظ این روز حماسي وانتقال پیام حرکت مردم در این روز به نسل های آینده است.

رضایی با اشاره به اینکه نهم دی روزی بود که انقلاب را تضمین کرد و ارزش های شیعی، اسلامی و انقلابی برای همیشه ماندگار شد، ابراز داشت: بسیاری فکر می کردند می توانند با ارزش ها بازی کرده و آن را کمرنگ کنند، حضور مردم باعث شد تا این توطئه ها کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه نباید برخی ها از نام نهم دی سو استفاده کنند،تاکید کرد: مردم عنصر اول بوجود آمدن نهم دی بودند. عنصر دوم، ایمان دینی مردم بود که به این موضوع جهت داد و عنصر سوم بحث عاشورا بود، عاشورا همواره بستری برای حفظ ارزش ها در طول انقلاب بوده  و ظرفیت ارزشمندی است که انقلاب مبتنی بر همین عنصر آغاز شد و به ثمر رسید.

حجت الاسلام رضایی مردم ایران اسلامی را مردمی آگاه و زمان شناس دانست و خاطر نشان کرد: بصیرتی ارزش دارد که با عمل همراه باشد،و در ماجرای نهم دی ماه 88 ایمان مردم مزید بر بصیرت شد چرا که ایمان دینی در جامعه ایجاد تحرک و انقلاب می کند و این ایمان دینی باعث شد تا مردم در صحنه بمانند.

وی با تاکید بر اینکه عنصر رهبری توانست همه این عناصر را هدایت و راهبری کند، اظهار داشت: اگر رهبری ضعیف باشد عناصر ذکر شده توان تحرک ندارد.

وی در ادامه این جلسه به تشریح برنامه های گرامیداشت نهم دی ماه در فارس پرداخت و گفت: این ویژه برنامه ها از هفتم دی ما با گردهمايي علما و روحانيون استان فارس و جنوب كشوربا محوریت بصیرت افزایی در جامعه  در شيرازآغاز می شود  و آيت‌الله رئيسي توليت آستان مقدس رضوي و آيت‌الله سيد احمد خاتمي امام جمعه‌ي موقت تهران، از مهمانان و سخنرانان ویژه این مراسم هستند.

رضايي ادامه داد: روز هشتم دي‌ماه كه مصادف با روز جمعه است، علاوه بر اقامه‌ي نماز سياسي عبادي جمعه، پیش از خطبه های نماز سخنراناني در سراسر استان پيرامون رويداد و حماسه‌ي تاريخي 9 دي سخنراني خواهند داشت كه در شيراز، سخنران این برنامه يكي از علماي عضو خبرگان رهبري است.

وی برپایی ایستگاه های صلواتی و بیش از 14نمایشگاه عکس و بزرگداشت هنرمندانه این حماسه در قالب11 شب شعر و مسابقات فرهنگی در سراسر استان ونواختن زنگ بصیرت در مدارش و آموزشگاه ها را از جمله برنامه های بزرگداشت نهم دی ماه برشمرد و گفت: برگزاری تجمع بزرگ «حامیان ولایت، طلایه داران بصیرت» ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز نهم دی در بلوار شهید دستغیب شیراز، تقاطع ۹ دی برنامه اصلی ماست ودر اين روز مردم بعد از راهپيمايي در ابتداي خيابان 9 دي شيراز تجمع كرده و سخنران این برنامه نيز مهندس ضرغامي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

وی درخصوص علت انتخاب ساعت این تجمع به خبرنگار شیرازه پاسخ داد: اگر برنامه را در ساعات ابتدایی روز پیش بینی میکردیم ممکن بود عده ای که این حماسه مردمی را درک نکردند بگویند برنامه را در ساعت اداری گذاشتند و خودشان گروهی از کارمندان و اقشار دیگر را به این برنامه اوردند اگر هم دیر تر از 14:30برنامه ریزی می کردیم پایان برنامه به اذان مغرب تداخل می کرد

بهترین ساعت را 14:30دیدیم و چون برنامه مردمی است و خود مردم عنصر اصلی این حماسه سازی بودند اطمینان داریم از ساعات استراحت خود هم می گذرند و برای بزرگداشت این روز به میدان می آیند.

برچسب ها: فارس ، 9 دی ، حماسه
نظرات بینندگان