کد خبر: ۱۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۶
سخنی کوتاه با نمایندگان استان فارس؛

الحاق به خلیج فارس، کودک سر راهی نیست!

شاید اگر این اتفاق در استانی مانند اصفهان و یا بوشهر و یا آذربایجان غربی و یا کرمان رخ داده بود، اتحاد مثال زدنی مردم و مدیران این استان ها این طرح مهم را اجرایی و از منافع آن سود ها برده بودند، اما در استان فارس این موضوع بدلیل دخالت برخی افراد خاص به حاشیه رفت!

به گزارش شیرازه، بدون شک هر استانی آروزی پیشرفت و توسعه را در سر دارد، برای آن تلاش می‌کند و متحد می شوند تا به این مهم دست یابند. اما گاهی در استان پهناور #فارس این اتحاد و تلاش همگانی فراموش و بین انتخاب اهم و مهم دچار سردرگمی می شویم.

الحاق فارس به دریا که یکی از مهم ترین تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و مورد تایید رهبر انقلاب بوده است، چند سالی است اجرای آن به بهانه های عجیب و غریب متوقف مانده است.

وقتی برای نخستین بار این موضوع اعلام شد موجی از شادی و امید به پیشرفت در استان فارس، بوجود آمد. شادی که بدون شک از منافع و مصالحی بود که از شمال تا جنوب استان و از شرق تا غرب استان، همه را منتفع می کرد.

اما این شادی در مدت زمانی کوتاه با سیاسی کاری سکانداران هرمزگانی و تجمعات عجیب و غریب و مشکوک و از همه مهم تر عدم اتحاد و همراهی نمایندگان استان در پیچ و خم اجرا و توقف گم شد و مدتهاست اثری از آن نیست.

در حالی که نمایندگان هرمزگان با اتحاد خود هر روز تلاش دارند تا موانعی برای این موضوع ایجاد کنند متاسفانه در استان فارس تلاشی از سوی نمایندگان صورت نمی گیرد، سید محسن علوی، رییس جوان مجمع نمایندگان فارس و مسئول ستاد دکتر روحانی در لامرد که این اتصال در حوزه وی صورت می گیرد، قبل از انتخابات وعده اجرای مصوبه را، به دلیل جذب آرای هرمزگانی ها به نفع روحانی، به بعد از انتخابات داد، که گویا اکنون وعده خود را فراموش کرده و هر روز دنبال بهانه جدیدی است تا عدم اجرا را به آن ربط دهد.

با وجود آنکه تلاش های برخی در استان هرمزگان برای توقف قانونی طرح با شکست مواجه شده و همچنان مهر مصوبه شورای عالی امنیت ملی بر آن می باشد، اما طرح همچنان مسکوت مانده و مشخص نیست کدام مدیر یا سازمان یا افراد خاصی جلوی اجرایی شدن آن را گرفته اند.

شاید اگر این اتفاق در استانی مانند اصفهان و یا بوشهر و یا آذربایجان غربی و یا کرمان رخ داده بود، اتحاد مثال زدنی مردم و مدیران این استان ها این طرح مهم را اجرایی و از منافع آن سود ها برده بودند، اما در استان فارس این موضوع بدلیل دخالت برخی افراد خاص به حاشیه رفت!

با توجه به مقام ‌نخست استان در کشاورزی و وجود صنایع پایه و چاه های نفت و گاز، اگر این طرح همان چهار سال پیش اجرایی شده بود، اکنون شاهد صادرات محصولات مختلف تولیدی فارس از اسکله های خود این استان بودیم.

سخن آخر اینکه هنوز هم برای اجرایی شدن این طرح ملی، که بدون شک با برنامه و تفکر امنیتی و اقتصادی تصویب شده، دیر نیست و می توان با اتحاد و همدلی نمایندگان استان و برخورد با حاشیه سازان درون و خارج از استان، این پروژه ملی را اجرایی و از سود سرشار آن برای استان پهناور فارس و میهن عزیز اسلامی استفاده کرد.

منبع:  لامرود
برچسب ها: شیرازه ، لامرد ، خلیج فارس
نظرات بینندگان