کد خبر: ۱۱۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۶
در جشنواره سفره ایرانی صورت می گیرد؛

غذای محبوب شیرازی برند جهانی می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از حضور استان فارس در جشنواره‌ منطقه‌ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» خبر داد.
به گزارش شیرازه، سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: جشنواره‌ منطقه‌ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» به مدت سه روز از تاریخ ۶ لغایت ۸ دی ماه سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی با حضور ۴ استان فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری برگزار می گردد، گفت: این جشنواره به منظور آشنایی مردم با غذاهای سنتی-محلی و پخت آنها برپا می شود و در این دوره اقامتگاه های بوم گردی از شهرستانهای سپیدان، پاسارگاد، استهبان،اقلید، نورآباد ممسنی و ارسنجان شرکت می نمایند.

معاون گردشگری فارس برپایی نمایشگاه خوراک‌های سنتی، چادرهای عشایری، غرفه های آیین و فرهنگ استان، انتخاب غرفه برتر، مسابقه آشپزی و دوره‌های آموزشی با موضوع‌های خوراک‌های سنتی و سالم را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد.

این مقام مسئول در خصوص مسابقه آشپزی این جشنواره نیز اظهارکرد: ۳ منو از پیش غذا، غذای اصلی، دمنوش ، دسر و نوشیدنی سنتی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته شده بود که در نهایت منوی غذای مسابقه استان فارس شامل پیش غذا(سالاد شیرازی)، غذای اصلی(کلم پلو با ترشی شیرازی)، دمنوش(بابونه) ، دسر(حلوای پاشون) و نوشیدنی سنتی(شربت انار) به دبیرخانه مسابقه آشپزی جشنواره معرفی شد و در نظر است کلم پلوی شیرازی به عنوان غذای سنتی و اصیل شهر شیرا به یک برند جهانی تبدیل کنیم.


نظرات بینندگان