کد خبر: ۱۱۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۶

كشف سه خوراكي تقلبي در فارس

مديركل استاندارد فارس گفت: هفته‌ي گذشته ماموران اين اداره سه نوع محصول خوراكي غيراستاندارد و تقلبي را در بازار شيراز شناسايي و توقيف كرده‌اند.
به گزارش شیرازه، مرتضي رهنما مديركل استاندارد فارس گفت: كارشناسان اين اداره كل، در بازرسي‌هاي ادواري از مراكز عرضه‌ي مواد غذايي در شهر شيراز، سه فرآورده غذايي پر مصرف كه با شكل تقلبي توليد شده است را كشف و توقيف كردند.

رهنما با بيان اينكه مصرف كنندگان اين سه ماده غذايي بيشتر كودكان و نوجوانان هستند،‌ گفت: برگه‌ي زردآلو با نام تجاري «لي‌لي ترش» به آدرس تقلبي شهرستان مرند، محصولات غذايي و لواشك ميوه‌اي با نام تجاري «ترشي تك» به آدرس جعلي تهران شهرك صنعتي جنت‌آباد و كيك با نام تجاري «شريف» و نشاني جعلي شيراز بلوار زاگرس، محصولاتي بود كه كارشناسان آن را توقيف كرده‌اند.

وي با بيان اينكه توليدكنندگان تمام اين محصولات علاوه بر جعل آدرس، آرم و نشان استاندارد را نيز جعل و روي بسته‌ها درج كرده‌اند، گفت: متاسفانه اين محصولات بصورت گسترده در مغازه‌هاي شيراز توزيع شده است.

رهنما با يادآوري اينكه از ظاهر محصولي نظير برگه‌ي زردآلو با نام «لي‌لي ترشك» به راحتي مي‌توان غيربهداشتي بودن آن را متوجه شد، گفت: از مردم درخواست مي‌كنيم كه از مصرف چنين محصولاتي جدا پرهيز كنند.

مديركل استاندارد فارس تاكيد كرد كه تلفن گوياي 36290906 آماده دريافت گزارش‌هاي مردم در خصوص مواد بهداشتي و خوراكي غيراستاندارد يا مشكوك است.

رهنما در عين‌حال گفت: يك كالاي استاندارد داراي اصالت، قطعا داراي نشان استاندارد با كد ده رقمي بوده و عرضه كنندگان مي‌توانند با ارسال اين كد به سامانه پيامكي 10001517 از اصالت آن مطمئن شوند.

مديركل استاندارد فارس تصريح كرد: با توجه به امكان رصد استاندارد بودن يا نبودن يك كالا، عرضه كنندگاني كه در اين زمينه سهل انگاري كرده باشند بايد پاسخگوي اقدام غيرقانوني‌ خود باشند.

نظرات بینندگان