کد خبر: ۱۱۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۶

افشای راز بزرگ روحانی توسط دهباشی؛ آن حرف‌های انتخاباتی اکاذیب بود

جملات مشهور رئیس جمهور روحانی مثل «من سرهنگ نیستم، حقوقدانم» و «هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم» نیز از فرامین دهباشی بوده‌اند.
به گزارش شیرازه، حسین دهباشی، فعال سیاسی و رسانه‌ای و کسی است که در ایام انتخابات سال 92 به رئیس جمهور روحانی مشاوره می‌داد و مستندهای تبلیغاتی روحانی را نیز هم‌او کارگردانی کرد.

جملات مشهور رئیس جمهور روحانی مثل «من سرهنگ نیستم، حقوقدانم» و «هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم» نیز از فرامین دهباشی بوده‌اند.

او اما بعدها به منتقد دولت تبدیل شد و در انتخابات اخیر هم از آقای روحانی حمایت نکرد...

دهباشی که حالا بعنوان چهره منتقد دولت شناخته می‌شود، روز گذشته در توییتر اعلام کرد که به دلیل انتشار یک یادداشت در نقد وزیر بهداشت، متهم به افترا و نشر اکاذیب شده و دادگاه نیز او را به 4 ماه حبس محکوم کرده است.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای کشورمان در ادامه اما با کنایه درباره سخنرانی‌های انتخاباتی سال 92 رئیس‌جمهور که خود مسئول تنظیمشان بوده، نوشته است:

«راستش را بخواهید حقیر اتهام نشر اکاذیب را کاملا لایق خود دانسته و در پیشگاه مردم شریف ایران بسیار شرمنده است واگر به همین کیفر دنیوی اکتفا شده و جزای اخروی نباشد، حضرت حق‌تعالی را سخت شاکر البته نه از بابت فقره اخیر. که از جهت آن اکاذیبی که ساده‌دلانه در سخنان دوستان می‌نهاد»!

*درباره حکم حبس حسین دهباشی و اعتراف صادقانه او دو نکته مهم مد نظر است.

اول اینکه دولت درست در روزهایی که به رأی‌العین شاهد عبور اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور روحانی و اعتراضات سلبریتی‌هاست، باید تدبیر به خرج می‌داد و یک چهره منتقد را حواله به زندان نمی‌داد.

چه در این صورت بر حجم فضای سنگین فعلی علیه دولت، افزوده خواهد شد.

و دوم اینکه به نظر می‌رسد جریان دولتی با زلزله‌هایی مثل «دیوانگی خواندن اعتماد به آمریکا»، «ابراز اینکه بیان خزانه خالیست، گِرا دادن به دشمن محسوب می‌شود» و اینک با کنایه سلیس حسین دهباشی مبنی بر اینکه متون آن سخنرانی‌های دوستان! حاوی اکاذیب بوده است؛ آینده سیاسی سردی خواهد داشت.

گفتنیست، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در جدیدترین مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران درباره ماجرای عبور از روحانی و «پشیمانی» گفته است: اوضاع به این صورت که در فضای مجازی جلوه داده می‌شود، نیست. مردم هنوز دولت را دوست دارند و اگر عده‌ای عنوان می‌کنند که پشیمان هستند به نظر می‌رسد باید از آنان پرسید که شما کی رأی دادید؟ شاید خیلی از آنان جزو کسانی نباشند که رأی داده بودند.

به گزارش فارس، او با اشاره به شکل‌گیری کمپین ما پشیمان هستیم در فضای مجازی، افزود: دولت متعلق به همه مردم است و ما از نظرات مردم آگاه هستیم اما می‌دانیم که عده‌ای لباس نقد پوشیدند و هیچگاه در کنار دولت و ملت نبودند پس آنهایی که امروز گفته‌اند ما پشیمان هستیم باید از آنان پرسید که چه زمانی رای دادند که امروز پشیمان شدند.


نظرات بینندگان