کد خبر: ۱۱۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
در جلسه شورای کشاورزی، آب و منابع طبیعی اقلید مطرح شد؛

تأکید بر لزوم مدیریت منابع آب در اقلید

فرماندار اقلید در جلسه شورای کشاورزی، آب و منابع طبیعی این شهرستان بر لزوم مدیریت منابع آب در اقلید تأکید کرد.

به گزارش  شیرازه،  صالح مشتاقی لار در جلسه شورای کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان اقلید که با بخشداران و رؤسای جهاد کشاورزی، امور آب، منابع طبیعی و برخی دیگر از مسؤولان شهرستانی در فرمانداری برگزار شد از اهمیت و تأثیر ترویج فرهنگ درست استفاده از منابع آب به ویژه در بخش کشاورزی در راستای حفظ این منابع سخن گفت.

وی اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌های به وجود آمده، صرفه‌جویی در مصرف آب از اولویت‌های مهمی است که مسئولان مربوطه باید برای مدیریت مصرف اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار اقلید بابیان اینکه مشکل کمبود منابع آب باید جدی گرفته شود و با اشاره به ضرورت حمایت از کشاورزان و باغداران این شهرستان بیان داشت: معیشت بیشتر مردم شهرستان اقلید از محل کشاورزی و باغداری و دام‌پروری است که در اثر خشک‌سالی با مشکلات بسیاری مواجه شدند ازاین‌رو باید با مدیریت بحران و هوشیاری و با اقدامات تخصصی و علمی در حفظ منابع موجود بکوشیم.

مشتاقی لار استفاده از روش‌های صحیح و نوین آبیاری ازجمله قطره‌ای و بارانی، رعایت الگوی کشت و... را ازجمله اقدامات مؤثر در مدیریت منابع آب و جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی خواند.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به رویکرد دولت در حفظ منابع آب خاطرنشان کرد: حمایت از توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت کشت‌های کم آب و افزایش بهره‌وری با اعطای تسهیلات کم سود به این طرح‌ها فرصتی مؤثر است که باید موردتوجه مسؤولان، کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های آب کشاورزی تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات کم آبی شهرستان باید بر تمام چاه‌های آب کشاورزی کنتور هوشمند نصب شود چراکه این اقدام امکان استفاده بهینه و پایدار از منابع آب زیرزمینی را برای کشاورزان فراهم می‌کند.

 این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد جهاد کشاورزی اقلید در زمینه تولیدات کشاورزی و باغی این شهرستان و همچنین خدمات صورت گرفته به کشاورزان توسط مدیر جهاد کشاورزی ادامه یافت و با بررسی راهکارهای صرفه‌جویی در آب کشاورزی، سوخت موردنیاز کشاورزان و ... به پایان رسید.

منبع:  کلید فارس


برچسب ها: اقلید ، فارس ، مدیریت
نظرات بینندگان