کد خبر: ۱۱۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
کارشناس مسائل سیاسی:

خروش مردمی در 9 دی غبار فتنه ها را کنار زد و بساط فتنه گران را در هم پیچید/از سالها قبل برای فتنه در ایران برنامه ریزی شده بود

کارشناس مسائل سیاسی در جهرم گفت:حداقل 700 اتاق فکر و برنامه‌ریزی درایالات متحده آمریکا به ‌طور خاص صرفا روی مسایل جمهوری اسلامی ایران مطالعه کرده و پیشنهاداتی را برای دستگاه‌ های تصمیم‌گیر در آمریکا تهیه می‌کنند.

به گزارش شیرازه،  حرکت حماسی و انقلابی مردم در سراسر ایران اسلامی در نهم دی ماه سال 1388 غبار فتنه ها را کنار زد و بساط فتنه گران را در هم پیچید . 

در روز 9 دی مردم ایران اسلامی از هر قشر و طبقه و دین و آیینی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از قله‌های فراموش ناشدنی را فتح کردند و با بصیرت و موقعیت شناسی خود فضای غبارآلود را شکستند و با اتکاء به ایمان و اراده الهی روزی ماندگار را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

قطعا بازخوانی و مرور اتفاقاتی که در جریان انتخابات سال 1388 و بعد از آن رخ داد به شناخت و درک بیشتر از خباثت های دشمنان انقلاب در داخل و خارج از کشور کمک بسزایی می کند .

آنچه می خوانید بررسی حوادث و اتفاقات رخ داده در قبل،حین و بعد از جریان فتنه سال 88 به صورت کلان و با رعایت برخی ملاحظات در قالب جریان شناسی فتنه 88 در گفتگو با مسعود گرامی دکترای جامعه شناسی سیاسی است . امید که این اقدام گامی در راستای افزایش بصیرت ،آگاهی و لزوم هوشیاری در برابر توطئه هایی باشیم که بسیار مهلک و خطر ناک تر از آن چیزی ست که در حوادث 88  بر این نظام و انقلاب گذشت.

مسعود گرامی دکترای جامعه شناسی سیاسی در تحلیل اوضاع سیاسی کشور گفت: عمق حوادث دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388در حالی رخ داد که کشتی مستحکم انقلاب در آستانه چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی سوار برامواج و تلاطم عدیده، سرافراز و سربلند به راه خود ادامه می دهد .


فتنه 88 نقاب از چهره واقعی سینه چاکان به ظاهر انقلابی برداشت

مشارکت 85درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری که بیانگر الگوی عملی از مردمسالاری بوده و چشمان ناظران بین المللی را خیره کرده بود،حائز اهمیت است. اجرایی شدن بخشی ازنقشه ترسیم شده در اتاق‌های فکر مستقر در لندن، واشنگتن و تل آویو همراه با غفلت و جاه طلبی برخی خواص و نخبگان و خیانت تعدادی از پیاده نظامان و مزدوران غربی ،حدود هشت ماه کشور را در آشوب و بلوا قرار داد. هر چند که ماحصل آن افشای چهره واقعی بسیاری از مدعیان و سینه چاکان به ظاهر انقلابی که داعیه با امام بودنشان در قبل و بعد از انقلاب گوش فلک را کر کرده بود هویدا ساخته، نقاب از چهره موجه شان برافتاد و به خواست خداوند در پیشگاه ملت مقاوم و ولایت مدار ایران اسلامی رسوا و سر افکنده شدند.


بزرگترین دستاورد حوادث سال 88 افشای خط جدید نفاق برای مردم

بزرگترین دستاورد حوادث سال 88 افشای خط جدید نفاق برای مردم بود.این فتنه جنگ احزاب مدرن را در اذهان متبادر می سازد و طیف وسیعی از نیروهای داخلی،منطقه ای و بین المللی را در بر می گرفت.از مشارکتی تا تا توده ای ها،از مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره)  تا سازمان مجاهدین خلق(منافقین)، از مارکسیست ها تا بهایی ها و ملی مذهبی ها وگروهک جند الشیطان ،پژاک و فواحش و حتی همجنس گراها !!!!! و...


دشمنان "ولایت مطلقه فقیه" را هدف قرار داده بودند

از مطبوعات و سایت های داخلی، افراد و شخصیت های موجهی در لباس دین ، تا برخی شیخ نشینان حوزه خلیج فارس که با محوریت و برنامه های صهیونیسم منحوس، ایالات متحده آمریکا ،انگلیس،فرانسه وسفارتخانه های برخی دیگر از کشورها اهداف نظام سلطه را عملیاتی می کرد.
مخرج مشترکی که  برای تمامی این گروهها ، احزاب و نهاد های فوق الذکر می توان دید گرایشات براندازانه و سکولاریستی است که اصل نظام ، اسلامیت و در راس آن "ولایت مطلقه فقیه"را هدف قرار داده است.


با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و خروش حسینی مردم ایران بساط قتنه درهم کوبیده شد

شواهد، همه حاکی از فتنه ای داشت که از سالها قبل برای آن برنامه ریزی شده و بخشی از پروژه خطرناکی که تا به امروز نیز ادامه دار می باشد.(شواهد این مدعا را می توان در دیدار جورج سوروس با محمد خاتمی ، سخنان سناتور مک کین در سال 2008(1384) با این عنوان که ایران را با جنبش سبز منهدم می کنیم، دعوت از افراد ستاره داری مانند فرح کریمی،جان کین و.. می باشد).

 اما با تدبیر و مدیریت فوق العاده رهبرفرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای  و بصیرت و خروش حسینی مردم ایران در نهم دی ماه،بساط فتنه در هم کوبیده شد.

هر آنچه در  سال 88 رخ داد برآیند همه فتنه‌هایی بود که از پیش از پیروزی انقلاب تا دوره خاتمی و با هدف در هم کوبیدن یا انحراف و اضمحلال نظام اسلامی ایران در فضای داخلی و بین‌المللی دنبال شده ، به انحا مختلف فعالیت می‌کردند. که طی آن در خارج از مرزها مثلث کانونی فتنه شکل می گیرد که با همسو با عناصر معاند،مغفول، بیمار دل وجاه طلب نوک تهاجم و پیکان را به سمت و سوی نظام و رهبری نشانه می گیرد.


مثلث کانونی فتنه در غرب  شامل :

1- محافل آکادمیک و رسانه‌ای آمریکا(دفاتر ویژه)
بین سالهای 1371 تا 1388 راه اندازی شده،حداقل دارای هشت دفتر ویژه دردبی ، بگرام ، بیشکک، باکو، سلیمانیه، آمستردام، لندن و واشنگتن بوده که به منظور ارتباط‌گیری، هماهنگ‌سازی،آموزش و تجهیز جمعیت هدف از طریق این دفاتر با سرشاخه‌هایی در تهران در ارتباط بوده و از طریق آنها از اساتید دانشگاه تا هنرمندان ، زنان، نخبگان، فعالان سیاسی و فرهنگی و .. را در قالب تشکل ها ،NGO ها،احزاب،تشکل های کارگری و.. سازماندهی کرده ، در یک برنامه چند لایه و چند مرحله ای توجیه و هماهنگ می‌شدند و در نهایت به‌عنوان پیشتازان تحول در نظام سیاسی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

سرپل‌های این «دفاتر ویژه» همان حلقه‌ هایی بودند که در دوران مرحوم هاشمی‌ رفسنجانی و خاتمی در دستگاه ‌های مختلف فعالیت می‌کردند. این دفاتر بعضاً زیر نظرسازمان جاسوسی آمریکا(CIA) ، نظر پنتاگون -وزارت دفاع امریکا- فعالیت می‌کردند و تنها دفتر دبی است که استثنائاً به صورت  مستقیم زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری آمریکا فعالیت می‌کرد یا می کند.


2-سفارت‌خانه‌ها

حد اقل 17 سفارتخانه  در جریان حوادث سال 88 در ایران فعالیت جدی و مستمر اطلاعاتی داشتند، برگزاری جلساتی با نخبگان سیاسی مخالف و معاندان نظام دینی ، ارتباط گیری هدفمند با برخی از مراکز نظام ودراختیار قرار دادن ماحصل آن به عناصر هدف، فعال بودندکه  شامل سفارتخانه‌ های  انگلیس، کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فنلاند، کره جنوبی، ژاپن و ... می باشد در این میان سفارت انگلیس تجهیز مخالفان و پشتیبانی مالی از فتنه گران را دنبال می‌کند،  به ‌صورت ملموس وعلنی تر به مقابله با نظام اسلامی پرداخته ،منویات پلیدش را عملیاتی تر می کند به‌گونه‌ای که برخی از عوامل آنها در همین جریان دستگیر و محاکمه می شوند.

3- مراکز مرتبط با سازمان جاسوسی  (اتاق های فکر)

تعداد واقعی آن‌ها مشخص نیست.بر اساس یک گزارش که به مطبوعات راه پیدا می کند اذعان می دارد که صرفا حداقل 700 اتاق فکر و برنامه‌ریزی (tank think) درایالات متحده آمریکا به ‌طور خاص صرفا روی مسایل  جمهوری اسلامی ایران مطالعه کرده و پیشنهاداتی را برای دستگاه‌ های تصمیم‌گیر در آمریکا تهیه می‌کنند.


 مؤسساتی نظیر اینتر پرایز، مؤسسه اعانات ملی(NED)، دوست‌یابی کارنگی، راکفلر و شورای روابط خارجی آمریکا از این طیف هستند. که در برخی از آنها بین سه تا پنج نفر از عناصر ایرانی مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران  فعالیت می کند (مانند مهدی خلجی، کامیلیا انتخابی فرد، عطاءا... مهاجرانی، اکبر گنجی، عبدالکریم سروش، محمد‌جواد اکبرین، فرشاد امیر‌ابراهیمی، مسعود بهنود و ..) هر کدام از این اتاق فکرها سالانه تحقیقات میدانی راجع به ایران به‌ عمل می‌آورند و به‌طور معمول هر هفته یک مقاله و هر دو ماه یک گزارش مبسوط تحقیقاتی بر علیه ایران به نگارش درآورده و در روزنامه‌ها و یا سایت‌های خود منتشر می کنند  شاید چیزی فراتر از 35000مورد مقاله 4200 گزارش و 300 جلد کتاب  نمونه هایی از این فعالیت باشد.

ضمن آنکه در اوج فتنه سال 88 "دفتر هماهنگی امور ایران" به ریاست معاون اول اوباما برای رصد ، هماهنگ و همگام سازی هر گونه فعالیت علیه ایران نیز در کاخ سفید شکل می گیرد.

منبع: پسین جهرم

ادامه دارد ...

برچسب ها: گرامی ، 9 دی ، فتنه
نظرات بینندگان