کد خبر: ۱۱۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
لنکرانی در مراسم بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی ماه :

آنچه فتنه 88 را پایان داد حضور مردم در دفاع از کیان انقلاب اسلامی بود

وزیر اسبق بهداشت گفت:اگر حماسه نهم دی رخ نمی داد ومردم به صحنه نمی امدند سناریوهایی که در کشورهای منطقه نتیجه آن را دیدیم در ایران پیش از کشورهای منطقه پیاده می کردند.
آنچه فتنه 88 را پایان داد حضور مردم در دفاع از کیان انقلاب اسلامی بود
به گزارش شیرازه، وزیر اسبق بهداشت و از چهره های سرشناس جبهه پایداری در آیین بزرگداشت هشتمین سالروز حماسه مردمی نهم دی ماه گفت: این مراسم ها فرصت خوبیست که تبیین کنیم چرا نهم دی را مهم می دانیم وبه رغم فشارها و مشکلات سعی کردیم بین مراسم بزرگداشت سالانه نه دی وقفه ای نیفتد؟

کامران باقری لنکرانی با اشاره به بیانات امام خامنه ای در خصوص حماسه نهم دی ماه ابراز داشت: رهبری در تعبیری حماسه نهم دی  ماه را به  یک قله تشبیه کردند. یکی از خصوصیات قله این است که هرچه از ان دورتر می شویم عظمت آن را بیشتر متوجه می شویم

وی تصریح کرد: اگر حماسه نهم دی رخ نمی داد ومردم به صحنه نمی امدند سناریوهایی که در کشورهای منطقه نتیجه آن را دیدیم در ایران پیش از کشورهای منطقه پیاده می کردند

خیلی ها فکر کردند با حبس و برخورد امنیتی مسئله حل می شود اما آنچه فتنه 88 را پایان داد حضور مردم در دفاع از کیان انقلاب اسلامی بود

لنکرانی حماسه مردمی نهم دی را  صحنه دفاع از اصل انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد:  کسی نمی تواند آن را برای یک جناح خاصی مصادره کند.

وی ادامه داد: یک خصوصیت دیگر قله این است که از فراز قله می توان جایگاه افراد مختلف را خوب مشاهده کرد. قله محل خوبی برای رصد کرد ن است.

این فعال سیاسی اظهار داشت امروز باید انواع موضع گیری های افراد را در فتنه 88 بررسی کنیم. این بررسی ها  خیلی نکات و عبرت های خوبی برای جهت گیری امروز دارد

در آن زمان کنش سیاسی خیلی از افراد معطوف به حفظ جایگاه و قدرت خود شان بود بعضی ها فکر می کردند دفاع از اسلام انقلاب دیگر مد نیست و بازاری ندارد .

لنکرانی با تاکید بر اینکه باید ازاین ویژگی های قله بابد بهره برد خاطرنشان کرد: هدف از بزرگداشت نهم دی ماه این است که عظمت و ماهیت این اتفاق بزرگ را فراموش نکنیم وبرای امروز خود وروشن شدن مسیرفرداها از آن وقایع درس بگیریم

وی اظهار داشت: چسبندگی به قدرت و شهرت منیت و ثروت باعث می شود روندی که انقلاب باید بپیماید دچار چالش شود به تعبیر رهبری انقلابی نمایی با انقلابی گری تفاوت دارد و تشخیص ان سخت نیست نقد منصفانه را به خوبی می توان از تخریب تشخیص داد.

لنکرانی در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی با وجود برخوردهای قضایی چطور می توان نقادی کرد توضیح داد: برخی مسئولین تلقی اشتباهی از جایگاه خود دارند و هرگونه نقدی به عملکرد خود را نقد نظام می دانند.مسئولین باید ظرفیت نقدپذیری خود ر ابالا ببرند.مشی درستی نیست به خصوص برای کسی که در قدرت است که از منتقد خود شکایت کند.

وزیر اسبق بهداشت گفت:البته منتقد هم باید راه و رسم انتقاد کردن را بلد باشد و از راه درست وارد شود ونقد منصفانه و مبتنی بر اصول و مبانی داشته باشد در نقادی دلسوزانه کار نباید به جدل و مباحث و غرایض شخصی برسد  تقوای سیاسی لازم است.

وی تصریح کرد: مادر چارچوب روزمرگی و پاسخ به نیازهای فوری فرصت های مهمی در اندیشه ورزی را از دست دادیم.

لنکرانی گفت: اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی فرصت مغتنمی است که به این مطالب بپردازیم این مهم می تواند کمک کند مسیر انقلاب اسلامی را تا ظهور ادامه دهیم.

روح مرحوم حائری شاد که می گفتند انقلاب اسلامی پادگان آموزشی برای ظهور است.
نظرات بینندگان