کد خبر: ۱۱۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
تولیت آستان قدس رضوی:

مردم در ۹ دی ‌برای حفظ نظام ‌به موقع وارد میدان شدند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۹ دی یادآور روزی است که مردم برای حفظ نظام اسلامی با تشخیص درست و تصمیم به موقع وارد میدان شدند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع اعضای دفتر آستان قدس رضوی در استان فارس اظهار داشت: موضوع خدمت و خدمتگزاری امری پسندیده است و در دستورات اسلامی همواره مورد توجه بوده است. 

وی با بیان اینکه تمام اعمال انسان باید در را حضرت حق باشد، گفت: خدمت و گره‌گشایی از مشکلات دیگران نیز باید برای حضرت حق باشد. 

رئیسی با بیان اینکه فرهنگ خدمت در همه فرهنگ‌ها وجود دارد، افزود: خدمت در فرهنگ غرب و فرهنگ اسلامی با هم متفاوت است چراکه اساس خدمت در غرب منفعت‌گرایی و سودطلبی است. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حقوق بشر در غرب نیز تحت تاثیر فرهنگ خدمت آن است، بیان کرد: در غرب حقوق بشر، توجه به دیگران و حقوق انسان‌ها تا زمانی مورد توجه است که منافع غرب تامین شود. 

وی با بیان نوع دیگر خدمت عنوان کرد: برخی خدمت را برای آرامش دل خود انجام می‌دهند اما نگاه ما با این 2 فرهنگ متفاوت است چراکه انگیزه و اندیشه فرهنگ اسلام با این 2 فرهنگ فرق دارد. ما معتقدیم که خدمت باید برای حضرت حق و با اندیشه خدایی باشد. 

رئیسی تصریح کرد: کار خیر و گره‌گشایی از مشکلات مردم مقدس است اما کاری که به نام و برای جلب نظر امام رئوف باشد، پسندیده‌تر است. در مظهر امام رئوف بودن و برای جلب رضای او از مردم گره‌گشایی کردن معنای ممتازی دارد. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خدمت در مظهر امام رئوف تمام امتیازهای دنیایی را دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای ورود به آستان قدس رضوی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری مفهوم خدمت را توسعه دادیم. 

وی با بیان اینکه خدمت فقط در حرم منحصر نمی‌شود، گفت: با این نگرش مخدوم هم تنها زائرانی که برای زیارت به حرم می‌آیند، نیست بلکه این امر در وسعت زیادی گسترش پیدا می‌کند و همه افراد در زمینه‌های مختلف هنری، علمی، فرهنگی و درمانی می‌تواند خادم امام رضا باشد. 

رئیسی با اشاره به جایگاه شیراز در زمینه پزشکی افزود: اگر پزشکان توانمند این شهر به نام حضرت رضا(ع) به مردم محروم خدمت کنند، خادم امام رضا هستند. دفاتر آستان قدس باید زمینه‌های خدمتگزاری را معرفی کنند و شرایطی فراهم آورند که افراد در عرصه‌های مختلف به نام امام رضا به خدمتگزاری مردم محروم بپردازند. 

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: با این شرایط میلیون‌ها خدمت به نام حضرت رضا در کشور فراگیر می‌شود و این معنای واقعی خادم‌یاری است، باید این فضای خادم‌یاری را روز به روز گسترش داد و می‌تواند بسیاری از محرومیت‌ها را از بین ببرد. 

وی با بیان اینکه این کشور، کشور امام رضاست، گفت: این نوع خدمت هم روح مطهر امام رضا را شاد می‌کند و هم کمکی به دستگاه‌های اجرایی و موسسات خیریه‌ای است که داعیه کمک به مردم را دارند. 

رئیسی با اشاره به طرح خادم‌یاری عنوان کرد: مدیریت آستان قدس برنامه‌ریزی می‌کند تا این نوع خدمت با اخلاص بیشتر شود و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان صورت گیرد. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به طرح زیارت اولی‌ها افزود: کسانی که به دلیل محرومیت تاکنون موفق به زیارت حرم امام رضا نشدند، شناسایی می‌شوند و روزانه به طور متوسط هزار نفر به حرم امام رضا مشرف می‌شوند. زیارت معصوم یک ظرفیت انسان‌ساز است. 

وی با اشاره به حرکت احمدبن‌موسی پس از شهادت امام موسی کاظم و اطاعت از امام رضا اظهار داشت: احمدبن موسی با تشخیص درست به وظیفه خود عمل کرد و هواداران خود نیز به پیروی از امام رضا دعوت کرد. 

رئیسی گفت: این امر نشان می‌دهد که انسان در طول زندگی باید حرکتی همراه با شناخت داشته باشد، براساس وظیفه عمل کند، به موقع تصمیم بگیرد. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بصیرت مردم در روز 9 دی ماه افزود: 9 دی یادآور روزی است که مردم برای حفظ نظام اسلامی با تشخیص درست و تصمیم به موقع وارد میدان شدند و این معنای واقعی بصیرت است. مردم در 9 دی نشان دادند که دشمن را می‌شناسند، زمان‌شناسانه حرکت می‌کنند و با همه وجود از ارزش‌ها پاسداری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه بصیرت به معنای شناخت راه زندگی با چشم دل، تشخیص مقصد و دشمن‌شناسی است، بیان کرد: کسی که بصیرت نداشته باشد در زندگی و انتخاب راه دچار مشکل می‌شود. با بصیرت می‌توان آسیب‌های راه را شناخت و به موقع در مقابل آسیب‌ها مصون‌سازی کرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان