کد خبر: ۱۱۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۶
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس:

کسانی‌که دم از تبدیل حصر به محاکمه می‌زنند دنبال فتنه جدید هستند

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه آن‌هایی که دم از تبدیل حصر سران فتنه به محاکمه می‌زنند به‌دنبال ایجاد فتنه جدید در کشورند، گفت: این افراد اگر سران فتنه محاکمه شوند می گویند قوه قضائیه غیرعادلانه بوده و ولی فقیه براساس اختیاراتش آنها را آزاد کند.
به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی صبح امروز در مراسم گرامیداشت حماسه مردمی ۹ دی در جهرم، این روز را جشنی بین امام و امت دانست و اظهار داشت: مهمترین چیزی که در فتنه ۸۸ سبب عدم نابودی کشور شد بصیرت ملت و توجه به رهنمودهای رهبری بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی با نام امام حسین(ع) و عاشورا شروع می‌شود، گفت: حماسه ۹ دی در واقع بخش روشنی از مجموعه فعال انقلاب است که با نام امام حسین(ع) گره‌خورده‌ است.

وی افزود: برخی افراد در فتنه ۸۸ احساس پایان انقلاب و توانایی در جمع کردن فرهنگ عاشورا و دین را از کشور کردند و شیعیان حقیقی در ۹ دی حماسه‌ای رقم زد که فتنه‌گران را ناکام گذاشت.

کوشکی نگرانی اصلی کشور را رفتارهای نفاق‌گونه افراد درون کشور دانست و بیان کرد: منافقان کسانی هستند که مسیر دین را تغییر دادند و اکنون این افراد در جامعه ما حضور داشته و هرجا احساس کنند منافع آنها تأمین می‌شود به آن سمت سوق می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه و شورش را بعضی از افرادی ساماندهی کردند که در ظاهر عالمان دین بودند، گفت: برخی از مردم ناخواسته در دام گروه‌هایی می‌افتند که در خلاف دین و انقلاب قدم می‌گذارند در حالی‌که نباید در گذشته آنان شک کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با اشاره به شکستن اقتدار ملی در جریان فتنه ۸۸ تصریح کرد: در فتنه ۸۸ کار به‌جایی رسید که یک پادشاه کشور اجاره‌ای مانند بحرین ایران را تهدید کرد و افرادی پیغام به اروپا دادند که تحریم‌ها را زیاد کنید که نظام در حال فروپاشی است.

وی افزود: در ۲۵ خرداد ۸۸ از میدان انقلاب تا آزادی تهران راهپیمایی سکوت راه انداختند و اعلام کردند که انقلاب تمام شده است.

کوشکی با بیان اینکه حادثه ۸۸ نشان داد که آسیب‌پذیر هستیم، تأکید کرد: اینک کشور در موقعیتی است که نباید احساس شود هیچ خطری وجود ندارد بلکه باید بصیر بود.

وی با بیان اینکه آن‌هایی که دم از تبدیل حصر به محاکمه می‌زنند به‌دنبال ایجاد فتنه جدید در کشورند، گفت: این افراد اگر سران فتنه محاکمه شوند می‌گویند قوه قضائیه غیرعادلانه بوده و محاکمه منتفی است و ولی‌فقیه براساس اختیاراتش آن‌ها را آزاد کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس حادثه بعد از جریان فتنه را جریان برجام است دانست و افزود: در زمان انقلاب برخی فکر کردند بیشتر از امام می‌دانند و اکنون نیز برخی افراد فهم خود را جلوتر از رهبری ‌دیدند و توجهی به فرمایشات امام و رهبری در رابطه با مذاکره با عهدشکن نکردند.

وی خوی زشت استکبار را عهدشکنی دانست و گفت: برجام که برای رفع مشکل مردم و کشور بود الان خود به مشکل تبدیل شده و در جریان آن ذات زیاده طلب آمریکای عهدشکن و استکبار نمایان شد.

 کوشکی با بیان اینکه تمام مطالعات و تحقیقات مراکز تحقیقاتی آمریکا تنها راه مقابله با جمهوری اسلامی را جنگ نرم و نفوذ دانسته‌اند اذعان کرد: نفوذ درجایی نمایان می‌شود که فردی در سمت و مقامی انتخاب شود و آنرا در لوای نظام اسلامی قبول کند اما با عملکرد غیراسلامی باعث شبهه مردم نسبت به اسلام شود.

وی ادامه داد: خواص قدرت‌طلب و جاه‌طلب به‌عنوان کانون فتنه به‌دنبال این هستند که اگر مجالی داشته باشند حرکتی کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه در آینده نیز فتنه وجود خواهد داشت، افزود: محور و حرکت‌دهنده جریان فتنه خواص جاه‌طلبی است که نگاهشان به مردم برخلاف نگاه امام راحل  و رهبری است.

وی خواستار بصیرت‌افزایی و جدی گرفتن گفتمان‌سازی ولایت شد و بیان کرد: اگر امروز ولی امر مسلمین امر به معروف و نهی از منکر می‌کند دلیل این است که خداوند این قدرت را داده و از این قدرت باید برای گسترش دین خدا بهره برد.

کوشکی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم نا امیدی در مردم ایجاد شود، افزود: اگر امروز این فشار اقتصادی بی‌سابقه را تحمل کرده‌ و همه این حوادث را پشت سر گذاشته‌ایم به برکت رهبر فرزانه و مردم مخلص انجام شده است.

وی کاهش ایمان را یکی از مشکلات اساسی در جامعه دانست و بیان کرد: راه مقابله با دشمن افزایش ایمان است و نخستین و مهمترین کار ایجاد تقوا و برپایی نماز است چرا که اگر نماز کمرنگ شود افراد در جامعه می‌توانند سرباز دشمن شوند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان