کد خبر: ۱۱۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۶
صادرکننده نمونه فارس مطرح کرد:

لزوم ایجاد خوشه‌های صنعتی در بخش صنعت/اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت جهت توسعه اقتصادی

صادرکننده نمونه فارس گفت: با الگوگیری از کشورهای دیگر برای توانمند کردن بخش صنعت کوچک و متوسط می‌توان خوشه‌های صنعتی ایجاد کرد.
لزوم ایجاد خوشه‌های صنعتی در بخش صنعت/اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت جهت توسعه اقتصادیبه گزارش شیرازه، صادرکننده نمونه ملی فارس با بیان اینکه فضای تولید نیاز به حمایت دارد، اظهار داشت: وقتی طرح به تولید می‌رسد باید در اموراتی مثل صادرات، سیاست‌گذاری هزینه‌های سرباری و مشوق‌های قانونی موردحمایت قرار گیرد و با عنایت به رقابت‌های بین‌المللی سیاست‌گذاری شود.

سید جلال‌الدین فرحمند با اظهار اینکه در حال حاضر بیشتر حمایت‌ها از طرح‌ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: پول سرگردان در جامعه زیاد است، باید فضایی ایجاد کرد که تولید را سودآور نشان داد تا بتوان این سرمایه‌ها را جذب کرد.

وی گفت: در بخش طرح باید انگیزه اقتصادی برای مردم ایجاد کرد تا سرمایه‌گذاری کنند و بعد از تولید حمایت شود.

فرحمند با اظهار اینکه با الگوگیری از کشورهای دیگر برای توانمند کردن بخش صنعت کوچک و متوسط می‌توان خوشه‌های صنعتی ایجاد کرد، بیان کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی کوچک و متوسط قدرت تغییرات و رقابت با دنیا را ندارند.

وی ادامه داد: در ایران هنوز ارتباط بین صنعت و دانشگاه به‌درستی شکل نگرفته و بسیار ضعیف است.

این صادرکننده نمونه ملی بابیان اینکه در بسیاری از بخش‌های صنعت و تولید، بازار مصرفی جامعه اشباع است، افزود: مهم‌ترین بخش توسعه و اشتغال در زمینه‌ صادرات است که باید در این بخش بامطالعه شرایط منطقه و جهانی سیاست‌های مناسب جهت توان رقابت در بازارهای بین‌المللی تدوین کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان