کد خبر: ۱۱۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۶
ایت الله رئیسی در جمع شاخصین فرهنگی شهرستان کازرون:

به میزانی که توان داریم به مردم خدمت می کنیم / هرکس به مقدار توانش خدمت رسانی کند به مردم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بیان کرد: به میزانی که توان داریم اقدام می کنیم و هرکس هم باید به مقدار توانش خدمت رسانی کند به مردم.

به گزارش شیرازه،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان مقدس رضوی، عصر امروز در کانون شهید عسکری و در جمع شاخصین و فعالین فرهنگی شهرستان کازرون اظهار داشت: حضرت سلمان عشق به اهل بیت داشت که نتیجتا به درجه معرفتی رسید که  "سلمان منا اهل البیت" نام گرفت.

وی گفت: در هر زمانی فتنه ای مختص آن زمانه رخ میدهد که باید آمادگی مواجهه و سربلند بیرون رفتن از آنها را داشت.

رئیسی افزود: مومن همواره باید در سنگر ایمان حس داشته باشد، مسلمانی که حس نداشته باشد در مواجه با معروفات و منکرات، مومن نیست و اینگونه انسانها که احساس مسئولیت ندارند براساس روایات ، مرده ای هستند دربین زنده ها.

تولیت استان قدس رضوی گفت: سیاسی بودن طلاب و دانشجویان به معنای عضویت در احزاب نیست بلکه فرد سیاسی در مسایل اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی می کند و بر اساس شناختی که از نیاز جامعه دارد به رفع مشکلات موود می پردازد.

وی ادامه داد: نیروی فعال سیاسی کسی است که جامعه را خوب می شناسد و به موقع نقش آفرینی میکندو اگرچه به ظاهر هم موفقیت برایش حاصل نشود، پیروز میدان هستید.

رئیسی گفت: شهدا در کربلای 4 براساس وظیفه و برای مسیر الهی جانفشانی کردند و جانشان را در طبق اخلاص قرار دادند، نتیجه این نبرد هم نهایتا به نفع جبهه مقاومت شد.

تلیت آستان مقدس علی ابن موسی الرضا(ع) بیان کرد: امروز وظیفه ما پیگیری "نهضت فرهنگی" و "نهضت خدمتگذاری" است؛ در نهضت فرهنگی باید باورهای نسل جوان را عمیق کنیم تا هیچ تکانه ای از سوی دشمنان در جامعه تاثیر نداشته باشد "کالجبل الراسخ".

وی در رابطه با نهضت خدمت گذاری گفت: هرجا نگاهمان به دستان بیگانه و گره گشایی خارج از مرزهاست، مشکل داشته ایم در حالی که با همت در داخل مرزها هم میتوان بهمردم خدمت رساند.

رئیسی با اشاره به نامگذاری سالها توسط رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی گفت: معظم له یکسال می‌فرمایند اقتصاد، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ؛ اینها یعنی اینکه رهبر انقلاب دغدغه رفع مسایل معیشتی و اقتصادی مردم را پیگیری می‌کند.

تولیت آستان مقدس رضوی بیان کرد: برای پیشرفت نیاز به کار و تلاش داریم تا بتوانیم در زمینه اقتصادی مستقل بشویم و این را همه فرهیختگان قبول دارند که یک موضوع دست یافتنی است.

وی گفت: در ماجرای سوریه می‌گفتند کار تمام است؛ چون نقشه را اسرائیل می‌کشد و سلاح را آمریکا می دهد و سایر کشورهای غربی هم کار اطلاعاتی میکنند! در حالی که اتکا به خداوند توسط جبهه مقاومت بر همه اینها عالب شد.
رئیسی ادامه داد: امروز نوید و امداد الهی درباره شکست جبهه کفر را با چشمان خودمان دیدیم و این وعده قرآنی "غلبت الروم" به نتیجه رسید و توطئه غرب در منطقه به شکست انجامید.

وی با بیان اینکه مردم مصمم و پای کار و انقلابی می توانند روی پای خودشان بایستند گفت: باید با کار و تلاش، نیروی انسانی متراکم را رویش بدهیم و نه کاهش، چون نیروی انقلابی در سراسر دنیا در حال رویش است و ما هم باید به همین شیوه در کشور رشد داشته باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت رضا(علیه السلام) بیان کرد: در آستان قدسِ امام مهربانی‌ها هرگره ای که بتوانیم از زندگی نیازمندان بگشاییم، انجام می شود و در منطقه زلزله زده کرمانشاه، اربعین و مناطق مختلف کشور زنان و مردانی بنام امام مهربانی ها و از سوی آستان قدس به مروم خدمات دهی میکنند.

رئیسی بیان کرد: به میزانی که توان داریم اقدام می کنیم و هرکس هم باید به مقدار توانش خدمت رسانی کند به مردم.

منبع: کازرون خبر
برچسب ها: فرهنگی ، شاخص ، رئیسی
نظرات بینندگان