کد خبر: ۱۱۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۶
یادداشت شیرازه؛

دولت کور، مجلس لنگ!

طرح افزایش حقوق نمایندگان رسانه ای می شود. نماینده ای گله می کند که اگر حقوقمان کم باشد ممکن است نماینده ها به سمت فساد و رانت کشیده شوند! باید بارک الله به این نماینده گفت که جنس خودشان را می شناسد! این یعنی آی حکومت یا بیشتر به ما می دهید یا ممکن است دزد شویم! و آیا این مجلس، مجلسی است که در راس همه امور است؟

دولت کور، مجلس لنگ!برداشت اول: موسسات اعتباری با ساختمان های مجلل در شهرهای بزرگ و کوچک با وعده سود بیشتر  گوی رقابت در جذب سپرده های مردم را از بانک ها ربودند. تا آنکه شایعه ای در بین مردم پیچید که فلان موسسه اعتباری  و یا تعاونی در حال ورشکستگی، و یا قرار است با موسسه دیگری ادغام شود. در این اوضاع و احوال بانک مرکزی وارد می شود و  اسامی موسسات غیر مجازی که مشخص نیست با چه مجوزی وارد سیستم بانکداری شده اند را اعلام می کند. مردم برای دریافت سپرده های خود از تعاونی های اعتباری به آنها مراجعه می کنند و موسسه ها به دلیل حجم درخواست ها و به تبع آن عدم نقدینگی کافی، پرداخت آن را به آینده حواله می کنند. نگرانی مردم کم نمی شود بلکه این مشکل دامن موسسات مجاز نیز می گیرد. بعد از مدتی تجمع ها و اعتراض مردم در مقابل موسسات اعتباری در کلانشهر ها به خشونت کشیده می شود و پاسخ دولت و بانک مرکزی تنها دعوت به صبر است. تا مشکل حل شود! آن هم در این شرایط اقتصادی!

برداشت دوم: در خوشبینانه ترین حالت کوتاهی و عدم نظارت صحیح بانک مرکزی بر روی موسسات مالی، موجی از نارضایتی را در بین مردم به وجود آورده، حال نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید بصورت جدی به این موضوع ورود کنند و از رئیس دولت بخواهند بصورت ویژه به این مسئله رسیدگی کند تا آتش این موضوع بیش از این افروخته نشود. اما نقوی سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گوید لاریجانی اجازه طرح سوال از رئیس جمهور درباره وضعیت موسسات مالی و اعتباری را نمی دهد!

برداشت سوم: «شایعه حذف یارانه ها کار ستاد رقیب است!» این جمله را حسن روحانی در روزهای انتخابات به زبان آورد تا اطمینان خاطر به مردم دهد که با وجود کم بودن یارانه ها اما آن را در دولت دوازدهم قطع نخواهد کرد. اما حالا در لایحه 97 قرار است یارانه 34 میلیون نفر حذف شود. شکایت این تناقض گویی آقای رئیس دولت را باید به که برد؟ به فراکسیون حامی دولت(امید)!

برداشت چهارم: طرح افزایش حقوق نمایندگان رسانه ای می شود. نماینده ای گله می کند که اگر حقوقمان کم باشد ممکن است نماینده ها به سمت فساد و رانت کشیده شوند! باید بارک الله به این نماینده گفت که جنس خودشان را می شناسد! این یعنی آی حکومت یا بیشتر به ما می دهید یا ممکن است دزد شویم! و آیا این مجلس، مجلسی است که در راس همه امور است؟

برداشت پنجم: لایحه بودجه 97 به مجلس رفته، همزمان تخم مرغ گران شده و خبرها حاکی از گران شدن حامل های انرژی در سال آینده است. هنوز به 1397 نرسیده ایم و یارانه ها حذف نشده و بنزین هم افزایش قیمت نداشته که لوازم خانگی، لبنیات و... گران می شود. موج اولیه گرانی ها صدای مردم را درآورده و آنچه شده که می دانید! در این اوضاع معاون اول دولت می گوید:« وضعیت اقتصادی کشور خوب است!»

برداشت ششم:  ظاهر امر حاکی است که دولت کور و نماینده های مردم در مجلس در پیگیری دغده های مردم لنگ اند!

*سردبیر
مجتبی ارغوان
نظرات بینندگان