کد خبر: ۱۱۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
اینبار نوبت برق جدید شیراز است؛

مشکلات همیشگی ورزش فارس و چوب حراج به جوانان جویای نام!

تیم فوتبال آینده سازان برق جدید فارس با از دست دادن چندین مهره کلیدی خود و رفتن سرمربی در شرایط سختی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه تیم فوتبال آینده سازان برق جدید فارس با از دست دادن چندین مهره کلیدی خود و رفتن سرمربی در شرایط سختی قرار گرفته است. تیم برق جدید که امسال به تازگی به لیگ دسته یک فوتبال کشور راه یافته است در اولین سال حضور خود در این لیگ بسیار عالی ظاهر شد و با 8 پیروزی، 6 تساوی و تنها 3 شکست و در پایان نیم فصل نخست رقابت ها با کسب 30 امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفته است.

تیم برق با وجود اینکه در فصل جاری لیگ دسته اول سال نخست خود را تجربه می کرد در دور رفت این مسابقات کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشت و به عنوان مدعی ظاهرشد تا هواداران فوتبال در فارس امیدوار باشند تا پس از پنج سال انتظار این تیم به لیگ برتر صعود کند.


برقی ها تنها 3 امتیاز تا جایگاه دوم و صعود به لیگ برتر فاصله دارند و در صورت تداوم این روند به لیگ برتر صعود خواهند کرد. اما تداوم این روند با مسائلی که این روزها برای باشگاه برق جدید در حال رخ دادن است، بسیار سخت و غیر ممکن به نظر می آید. برقی ها که در ابتدای فصل کار خود را با تعدادی جوان جویای نام شروع کردند با اعتماد به این جوانان، رفته رفته بازی خود را به حریفان متول لیگ یکی دیکته کرده و امتیازات را یکی پس از دیگری نصیب خود می کردند. این جوانان به قدری در میادین خوب ظاهر شدند که چندین تیم لیگ برتری و لیگ یکی خواهان جذب آنان شدند.

برقی ها و بردبارمالک این تیم که از ابتدای فصل با مشکلات مالی عدیده ای روبرو بودند، در نیم فصل طاقت از کف داده و چوب حراج به بازیکنان و جوانان جویای نام خود زدند. باریکنانی همچون سعید خردمند، پوریا آریا کیا، بشاگردی و ... بهمراه سرمربی تیم داوود مهابادی راهی نساجی شده اند. مهابادی در اقدامی که به نظر سهل انگاری در نوع نوشتن قرارداد این مربی از سوی باشگاه به حساب می آمد از تیم جدا به نساجي مازندران پیوست.

سعید خردمند و پوریا آريا کیا بازیکنان خط حمله تیم آینده سازان روی سرعت ذاتی و خلاقیت های فردی هر کدام برای آینده سازان برق جدید فارس 5 گل به ثمر رساندند و شش گل دیگر را فیروز زاده روی ضربه کرنر و سیامک کوهنورد روی اشتباه مدافعان حریف و نوری و شوریابی به ثمر رساندند. در درون دروازه این تیم مهرداد بشاگردی درخششی بی نظیر داشت و به حق بهترین دروازه بانی تمام دوران ورزشی خود را انجام داد، سیو های این دروازه بان در یک بازی به بیش از تعداد انگشتان دست هم رسید، شاید بازی با بادران بهترین گواه این مدعا باشد. حال با جدا شدن سرمربی تیم برق و چند بازیکن این تیم به نظر می رسد این تیم در دور برگشت که بازی های به مراتب سخت تری را پیش رو خواهد داشت.

به اعتقاد برخی کارشناسان، به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت های فوتبال حرفه ای در کشور تاکنون بخش خصوصی در سرمایه گذاری در فوتبال موفق نبوده است. پارسال هم تیم بهمن شیراز که در لیگ دسته اول حضور داشت امتیاز تیمش را به استانی دیگر واگذار کرد.

نظرات بینندگان