کد خبر: ۱۱۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۶
امروز در فرودگاه مهر‌آباد صورت گرفت

ورود ۲ فروند دیگر از هواپیماهای ATR قرارداد 20 فروندی هما +عکس

لحظاتی پیش ۲ فروند هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مبدأ تولوز فرانسه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و وارد ناوگان هوایی کشور شد.

به گزارش شیرازه،لحظاتی پیش 2 فروند هواپیمای ATR که از فرودگاه تولوز فرانسه پرواز کرده بود، روی باند فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و رسماً وارد ناوگان هوایی کشور شد. 

این 2 فروند هواپیمای ATR از سری قراردادهای 20 فروندی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با کمپانی ATR است. 

پیش از این 6 فروند هواپیمای ATR وارد ناوگان هوایی ایران شده بود که با احتساب این دو فروند، فعلاً 8 فروند ATR در ناوگان هما فعال است. 

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این هواپیماهای کوتاه‌برد با ظرفیت تا 75 نفر را برای مسیرهای کوتاه و همچنین شهرهای کوچک و نقاط محروم استفاده می‌کند. 

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در قالب 3 قرارداد، 20 فروند هواپیمای ATR، تعداد 80 فروند هواپیمای بوئینگ و همچنین 100 فروند هواپیمای ایرباس از 3 کمپانی سازنده تحویل می‌گیرد که فعلاً 8 فروند ATR و 3 فروند ایرباس وارد ناوگان شده است. 

برای تحویل این 2 فروند هواپیمای ATR خلبانان هما به فرودگاه تولوز فرانسه رفتند و آن را تحویل گرفتند؛ درصدی از سهام کمپانی ATR متعلق به کمپانی ایرباس است. 

مقرر است تا دقایقی دیگر مدیر عامل ایران‌ایر و قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل و همچنین رئیس کمیسیون عمران مجلس در نشست خبری به سؤال خبرنگاران حاضر در این مراسم پاسخ دهند.

علامت ثبت این هواپیمای خریداری شده EP-ITG و EP-ITH درج شده است. 


هواپیمای جدید ای تی آر ATR که روز شنبه ۹ دی ۹۶ وارد فرودگاه مهرآباد شد

منبع: فارس
نظرات بینندگان