کد خبر: ۱۱۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

مشکلات اقتصادی مردم ناشی از بی‌توجهی دولت به رهنمودهای رهبر انقلاب است/ دولت پاسخگوی مطالبات مردم باشد

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: آنچه که امروز در کشور ملاحظه می‌شود این است که دولت خواسته یا ناخواسته اجازه می‌دهد که مطالبات مردم متراکم بماند و این مطالبات به حد نارضایتی و تجمعات خیابانی بیانجامد.

به گزارش شیرازه،حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی  گفت: آنچه که امروز در کشور ملاحظه می‌شود این است که دولت خواسته یا ناخواسته اجازه می‌دهد که مطالبات مردم متراکم بماند و این مطالبات به حد نارضایتی و تجمعات خیابانی بیانجامد و این قابل مشاهده و قابل لمس است.

وی افزود: یکی از مواردی که نمود زیادی در کشور پیدا کرده موضوع موسسات مالی است که اگر به درستی مدیریت می‌شد قابل مهار کردن بود و دولت می‌تواند افرادی را مشخص کند و با مردم جلساتی را داشته باشند و مردم را توجیه کنند و مواردی که قابل حل بود حل می‌کردند و مواردی را هم که قابل حل نبود برای مردم توضیح می‌دادند تا مردم بلاتکلیف نمانند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهارداشت: الان مردم بلاتکلیف هستند و کسی پاسخگوی آنان نیست و این عدم پاسخگویی دولت در حال تبدیل شدن به یک معضل است. دولت نه به مردم و نه به نمایندگان که به دنبال مطالبات مردم هستند پاسخگو نیست و یا پاسخ قانع‌کننده‌ای را نمی‌دهد.

ناصری‌نژاد با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خاطرنشان کرد: ما در حوزه انتخابیه خود موضوع آب و ریزگردها را داریم که در این حوزه نیز وضع به همین ترتیب است، دولت در این‌باره به درستی پاسخگو نیست و موضوع به حال خود رها شده است.

وی افزود: در بحث ریزگردها ما از همان ابتدا گفتیم کارهایی که انجام می‌شود ریشه‌ای نیست و از بیت‌المال هزینه می‌شود و این هزینه‌ها هدر می‌رود و امروز این مسئله مشهود است و تصمیماتی که در خصوص کاشت نهال گرفته شده و اعتباراتی که هزینه شده کار به حال خود رها شده و نهال‌هایی هم که کاشته شده خشک شده و کارها در این باره نه تنها ادامه نداشته بلکه کارهای قبلی نیز خراب شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: گویا موضوع عدم پاسخگویی به یک مسئله برای سراسر کشور تبدیل شده و دولت در واقع به دنبال کار کردن نیست و این یک زنگ خطری است که همه باید به فکر باشیم که چرا دولت این کار را می‌کند.

ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: بعضی از تحلیل‌ها بر این است که دولت عمداً این رویه را در پیش گرفته که صدای مردم بلند شود و در این شرایط بگویند که نمی‌گذارند ما کار کنیم و از این طریق ضعف خودشان را پوشش دهد.

وی افزود: حداقل می‌توان این برداشت را داشت که اگر نگوییم این اقدامات دولت مغرضانه است مسئولان دولتی ضعف دارند و کار نمی‌کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما حدود 3 ماه است که موضوع آب حوزه انتخابیه را پیگیری می‌کنیم و وقتی به محل‌هایی که باید آب از آنجا پمپاژ شود مراجعه می‌کنیم می‌گویند که کسی به ما چیزی نگفته و از ما کاری خواسته نشده که چه کار کنیم و این نشان می‌دهد که کار به طور جدی پیگری نمی‌شود.

ناصری‌نژاد بیان داشت: در بحث اشتغال، آلودگی هوا، صنعت و غیره نیز وضع به همین ترتیب است و بزرگان نظام باید به فکر باشند و اجازه ندهند که بحران به جایی برسد که غیر قابل کنترل باشد و آن را کنترل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث سوال از رئیس جمهور نیز با وجود اصرارها برای اعلام وصول طرح سوال، آقای لاریجانی با اعمال نظر خودش و با بیان این حرف‌ها که این کار به صلاح کشور نیست فعلاً کار را نگه داشته اما تلاش ما بر این است که سوال از رئیس جمهور به صحن بیاید و به طور قانونی مشخص شود که چرا آقای رئیس جمهور مشکل موسسات مالی را حل نکرده و در کاری که می‌توانست به راحتی آن را مدیریت کند عاجز مانده به طوریکه مردم به خیابان‌ها آمدند و مشکلاتی برای جامعه درست شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان