کد خبر: ۱۱۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

اشتباهات گذشته در مدیریت منابع آب را تکرار نکنیم

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باید برای اداره منابع آب با نگاه به گذشته که هم منصفانه باشد و هم منتقدانه تجربیات گذشته را به کار بگیریم، گفت: اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم.

به گزارش شیرازه،رضا اردکانیان با اشاره به اینکه برای مدیریت منابع آب باید اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم، گفت: باید برای اداره کردن منابع زیست محیطی از جمله آب با نگاه به گذشته که هم منصفانه باشد و هم منتقدانه تجربیات گذشته را به کار بگیریم.

وی افزود: اشتباهاتی که در گذشته برای مدیریت منابع زیست محیطی و آب داشتیم را تکرار نکنیم پس باید هزینه‌ها را لیست کنیم و اقدامات خوبی که انجام شده است، را توسعه دهیم.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: باید در مقابل تمام چالش‌هایی که داریم آنها را لیست کنیم و در یک سمت ستون دیوار بنویسیم و در مقابل برای فرصت‌های خود که دو منبع تجدیدپذیر و منبع تجدیدناپذیر است، برنامه ریزی کنیم.

اردکانیان افزود: منبع تجدیدپذیر که همانا منابع انسانی است و به صورت بالقوه و بالفعل در کشور داریم که می‌توانیم روی آن سرمایه‌گذاری و آموزش دهیم و فرصت‌ها را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: منبع تجدیدناپذیر که همانا منابع آب است، متأسفانه در حال تمام شدن است چرا که یک مقدار نسبت به مصرف بی‌دقت هستیم، پس باید به زمان و وقت توجه شود تا به آینده روشنی برسیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان