کد خبر: ۱۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۶

انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا، محراب مسجد کوفه و غدیر دارد

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: در حقیقت ریشه این انقلاب در غدیر در محراب مسجد کوفه و در نهایت در سال ۶۱ هجری در سرزمین کربلا و در روز عاشورا شکل گرفته است و دوام یافته است بنابراین اگر درخت تناور انقلاب اسلامی در مقابل حوادث پرشمار اینقدر تاب آورده است چون ریشه و پیشینه عمیق و دیرینه ای دارد.
به گزارش شیرازه، سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس در دیدار دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه شیراز با بیان این که روز نهم دی روز عظیم و عزیزی برای کشور ماست گفت: تاریخ انقلاب اسلامی در ایران تاریخ بسیار جذاب ،خواندنی ، عبرت آموز و سرشار از تلخی و شیرینی است.

وی فتنه 88 را تلخ  و حضور بی بدیل مردم بصیر ایران اسلامی در حمایت از انقلاب ،امام و رهبری  در روز ۹ دی همان سال را حلاوت و شیرینی تاریخ انقلاب خواند و افزود: دست و قدرت الهی این نظام برآمده از اراده مردم را حفاظت می کند و این آیت و نشانه ای از اراده خداوند برای حمایت و پاسداشت انقلابی است که به نام و یاد محرم و عاشورا در ایران شکل گرفته است و مردم با درک عمیق این عظمت است که با همه سختی ها به مقابله بر خاسته اند و به نصرت خداوند اطمینان دارند.

سهرابی با اشاره به  نقش ولایت و رهبری در شکست نقشه های پی در پی جهان استکبار بر علیه ایران  تصریح کرد: ولایت و رهبری وجه متمایز انقلاب ما با دیگر انقلاب های دنیا است که اگر تاکنون علیرغم همه سنگ اندازی معاندان و مخالفان کشتی انقلاب در مقابل امواج متعدد مقاومت و به ساحل آرامش نزدیک می شود به برکت رهبر حکیم نظام چه در زمان امام (ره)  و چه در دوران زعامت مقام معظم رهبری (مدضله العالی )است.

مدیر کل رسانه استانی افزود: کم نیستند کسانی که بررسی و واکاوی انقلاب های دنیا را در دستور کار دارند اعتراف می کنند که پایداری این نظام در مقابل انواع بداخلاقی ها و دشمنی ها اعجاب انگیز است و متعجبند که چگونه انقلاب اسلامی ایران در برابر این همه کارشکنی و توطئه تاب آورده است ، اینان با فرهنگ عاشورا و فرهنگ غدیر و فرهنگ انتظار آشنایی عمیق ندارند.

سهرابی با ارائه تحلیل ریشه های انقلاب ها در دنیا و نقش پیشینه در دوام و قوام آنها گفت برخی می پندارند جرقه انقلاب اسلامی ایران در سال ۴۲ و یا سال ۵۷ زده شده است  اما با نگاهی عمیق تر متوجه می شویم که در حقیقت  ریشه این انقلاب در غدیر در محراب مسجد کوفه و در نهایت در سال ۶۱ هجری در سرزمین کربلا و در روز عاشورا شکل گرفته است و دوام یافته است بنابراین اگر درخت تناور انقلاب اسلامی در مقابل حوادث پرشمار اینقدر تاب آورده است چون ریشه و پیشینه عمیق و دیرینه ای دارد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس افزود: اگر جنگ ۸ ساله علیه این ملت با خفت و خواری صدام و ایادی و حامیانش ختم شد و اگر فتنه ۸ ماهه فتنه گران موجب خواری آنان شد و اگر امروز این نظام و این ملت به اذن پروردگار در مقابل انواع تحریم های ناجوانمردانه مقاومت می کند و این تهدیدات را با رویکرد اقتصاد مقاومتی به فرصت تبدیل
می کند چون بنیه و پیشنه انقلاب عمیق و اصالت و بصیرت مردم ایران اثبات شده است .

میزبان دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه شیراز سخنان خود را با این پرسش که امروز صدام کجاست؟ و چرا تمثال امام و رهبری در جای جای کشور عراق دیده می شود ؟ گفت شکوه و پیروزی وعده خدا به مجاهدان و
استقامت کنندگان فی سبیل الله است.

سهرابی با اشاره به نقش و جایگاه دانشجویان و تشکل های دانشجویی در پیگیری مطالبات انقلاب و رهبری معظم و لزوم هوشیاری آنان در مقابل سیاست پیشگان سیاسی گفت: در  فتنه 8 ماهه سال 88 و فتنه مشابه سال 78  دانشجو و تشکل های دانشجویی مطمع نظر فتنه گران داخلی و خارجی بودند و آنها ناجوانمردانه قصد داشتند از احساسات پاک فرزندان جوان ملت به نفع اهداف ناپاک خود استفاده کنند که این نقشه نیز با روشنگری های مقام معظم رهبری نقش بر آب شد .

  سهرابی با تاکید به این که کینه توزی دشمنان انقلاب که نظام اسلامی را خارچشم و مانع دست یابی به منافع شرشار در منطقه می دانندهرگز تمام نمی شود  تصریح کرد: اینجاست که تشکل های دانشجویی و جوانان ما و جریاناتی که دلبسته این انقلاب هستند باید با شناخت عمیق ریشه های این دشمنی ها و ارائه برنامه برای مقابله با یورش های نرم و سخت  با افزایش توان و قدرت معنوی و مادی کشور خود بیاندیشند و با رویکرد مهم تخصص گرایی متعهدانه بر اساس نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی کشور را از وابستگی نجات دهند و مرزهای دانش را در نوردند و به افق روشن خودکفایی برسند و دشمن را از نفوذ و توطئه ناامید نمایند .

  در این دیدار دبیر و اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شیراز دیدگاههای خود را در باره موضوعات مختلف مذهبی ،  سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و رسانه ای با مدیر کل صدا و سیمای فارس در میان گذاشتند و خواستار توجه بیش از گذشته صدا و سیما به فعالیت و مطالبات این تشکل شدند.
نظرات بینندگان