کد خبر: ۱۱۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
استاندار فارس در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان:

تاکید بر لزوم همکاری مدیران عامل بانک‌ها با مدیران دستگاه‌های اجرایی/ بانک‌هایی که مصوبات دولت را اجرا نکنند معرفی می‌شوند

نحوه ضمانت گرفتن برای وام، نحوه ارزیابی املاک برای وثیقه و ارجاع متقاضیان وام در شهرستان‌ها به شیراز موجب نارضایتی بسیاری از مردم شده است.

تاکید بر لزوم همکاری مدیران عامل بانک‌ها با مدیران دستگاه‌های اجرایی/ بدون حمایت بانک‌ها رونق اقتصادی ایجاد نمی‌شودبه گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار، استاندار فارس شنبه، نهم دی‌ماه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان بر لزوم همکاری مدیران عامل بانک‌های استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران تاکید و خواستار برگزاری جلسات مشترک مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری و حل مشکلات استان شد.

تبادار با بیان اینکه از آغاز فعالیتم در استانداری فارس تا کنون به حدود 10 شهرستان فارس سفر کرده‌ام، گفت: در بازدید از شهرستان‌ها از نزدیک، مشکلات هر شهرستان را بررسی کردیم که اگر تا سه سال دیگر هم در مرکز استان بودم، شاید از آن‌ها اطلاعی هم پیدا نمی‌کردم.

استاندار فارس خطاب به مدیران بانک‌ها به آنان توصیه کرد که به شهرستان‌ها توجه بیشتری کنند و افزود: اگر واقعا درصدد آگاه شدن و رفع مشکلات شهرستان‌ها می‌باشید باید سفرهای شهرستانی و برگزاری جلسات با متولیان شهرستان را در دستور کار خود قرار دهید.

تبادار با اشاره به درصد بالای منابع داخلی بانک‌های استان گفت: باید نسبت مصارف به منابع متناسب باشد و برای جگونگی هزینه‌کرد منابع داخلی بانک‌های استان راهکارهایی را در نظر گرفت.

او با تاکید بر اینکه انتظار خلاف قانون از هیچ یک از بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی نداریم، گفت: فعالیت و عملکرد بانک‌ها را به جد رصد می‌‌کنم چراکه بی‌انصافی است اگر بانکی بخواهد برخلاف قانون و بخشنامه‌ها عمل کند و جای تردید و تامل دارد. 

تبادار با اشاره به جلسه هفته گذشته سیف، مدیرکل بانک مرکزی گفت: با استناد به دستور العمل بانک مرکزی در صورتی که بانک ها قوانین و چارچوب های قانونی را در پرداخت تسهیلات رعایت نکنند این موارد باید به عنوان یک تخلف به بانک مرکزی گزارش داده شود و در این رابطه دفع الوقت از هیچ کس پذیرفته نخواهد بود.

مقام ارشد دولت در فارس نقش بانک‌ها در رونق اقتصادی را چشمگیر دانست و افزود: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی، نوع نگاه بانک‌ها در رونق اقتصادی استان بسیار تعیین‌کننده است و منابع بانک‌ها می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

تبادار با تصریح اینکه بخش خصوصی بدون کمک معنادار و در چارچوب قوانین بانک‌ها نمی‌تواند کاری انجام دهد، گفت: بدون همکاری بانک‌ها راه به جایی نمی‌بریم و بانک‌ها باید زمینه تسهیل و رونق اقتصادی بیشتری را فراهم کنند.

او خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی اهل و کاربلد را به بانک معرفی کنند و برای بازگشت منابع بانک تلاش کنند و در کنار بانک باشند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه دولت برای برخی اعتبارات سقف تعیین نکرده و براساس عملکرد استان اعتبارات تخصیص می‌یابد، گفت: باید تلاش‌ها در راستای کارآفرینی و فراهم کردن زمینه اشتغال افراد بیشتر شود و پیگیری‌ها منحصر به جلسه عمومی شورای بانک‌ها نشود بلکه کارگروه‌ها به جد فعال شوند.

او با بیان اینکه استان فارس در ارائه طرح‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف پیشتاز بوده است، اظهار امیدواری کرد که همکاری بانک‌ها به نحوی باشد که در اجرای طرح‌ها نیز استان فارس پیشرو باشد.

در ادامه محمدرضا امیری، فرماندار نی‌ریز با انتقاد از عملکرد بانک‌ها گفت: برای اعطای تسهیلات از جمله تسهیلات تکلیفی مانند تسهیلات خسارات ناشی از سیل و تسهیلات مربوط به مددجویان کمیته امداد برخی بانک‌ها ازجمله بانک ملت فرآیندهای عجیب و غریبی را طی می‌کنند و رفتارهای چندگانه در پیش می‌گیرند.

او اظهار کرد: نحوه ضمانت گرفتن که گاهی برای 20 میلیون تومان 4 ضامن تقاضا می‌کنند یا نحوه ارزیابی املاک برای وثیقه که هزینه‌های زیادی به متقاضی تحمیل می‌کند و ارجاع متقاضیان وام در شهرستان‌ها به شیراز موجب نارضایتی بسیاری از مردم شده است.

در جلسه پیشین شورای هماهنگی بانک‌های استان مقرر شد که بانک‌های خصوصی نیز گزارش منابع به مصارف خود را به استانداری فارس ارائه دهند که در این جلسه اعلام شد فقط بانک‌های قوامین، دی، سینا و حکمت ایرانیان گزارش خود را ارسال کرده‌اند و از سایر بانک‌ها نیز خواسته شد تا هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان