کد خبر: ۱۱۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
آیت الله دژکام :

اگر بصیرت نباشد انقلاب را در میان دسیسه های دشمن از دست خواهیم داد/تا نابودی اسرائیل شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم

امام جمعه جهرم گفت: امروز بصیرت در اینکه آگاه باشیم رهبرمان از ماچه می خواهد خلاصه می شود .

به گزارش شیرازه، شامگاه روز گذشته همایش مردمی گرامی داشت حماسه ی 9 دی با حضور مردم ولایتمدار و مسؤولین شهرستان جهرم با سخنرانی آیت الله دژکام امام جمعه این شهر در غدیریه برگزار شد.

آیت الله لطف الله دژکام در این مراسم با بیان اینکه در ماجرای حماسه 9 دی ماه سال 1388 خداوند بر ملت ایران منت نهاد و چشم بصیرتمان را گشود اظهار داشت : باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که در جریان فتنه گمراه نشدیم چراکه اگر بصیرت نباشد انقلاب را در میان دسیسه های دشمن از دست خواهیم داد.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه نباید از اینکه در فتنه گمراه نشدیم احساس خودبینی و خود پسندی داشته باشیم خاطرنشان کرد: باید حال فعلی خود را نیز رصد کنیم و بدانیم که در معرض امتحان خداوند هستیم تا در آزمایش‌های بعدی مردود نشویم.

وی با بیان اینکه برای تربیت نسل جوان با بصیرت لازم است آنان را از اتفاقات و اوضاع کشور در گذشته آگاه سازیم ابراز داشت : باید واقعیت های گذشته را بدون کم یا زیاد به نسل جوان انتقال دهیم . برخی با سیاه نمایی به جوانان ما می گویند نسبت به گذشته تغییری ایجاد نشده است درصورتی که اینگونه نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لایحه ی کاپیتولاسیون گفت: در شرایطی که شاه ایران در برابر یک سگ آمریکایی هیچ ارزشی نداشت ملت ایران با سر دادن شعار " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی " به دنبال یافتن عزت و خارج شدن از سیطره ی آمریکای مستکبر بودند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی مشکل اصلی ایران در دوره ستم‌شاهی حقارت و سلطه گری توسط استکبار آمریکا بود اظهار کرد: استقلال ایران اسلامی با جانفشانی‌ها به‌دست آمده و به برکت خون شهدا و حرکت مردم استمرار دارد اما آمریکا از این استقلال ناراحت است و به دنبال آن است تا این استقلال را از ما بگیرد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در آستانه 40 سالگی به حد کمال خود رسیده است افزود: آمریکا هیچگاه تصور نمی کرد انقلاب اینگونه به ثمر بنشیند و به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی صادر شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه به عزت و استقلالی که در شعارهای انقلاب سرمی دادیم رسیده ایم عنوان کرد: امروز ایران اسلامی قدرتی است که بسیاری از موشک‌های ساخته داخل هنوز از انبارها بیرون نیامده است و افزون بر ۱۲۰ هزار نفر لشکر آماده در مرزهای اسرائیل حضور دارند که با وجودی که ایرانی نیستند اما برآمده از انقلاب اسلامی ایران هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه توپخانه های دروغگویی دشمن به دنبال ناسپاس کردن مردم است یادآور شد: دشمن به دنبال بزرگ نمایی مشکلاتی است که خودمان بر آنها واقفیم و به فرموده ی رهبر فرزانه ی انقلاب راه حل عبور از این مشکلات تکیه بر  توانمندی های داخل کشور است.

وی وضعیت اقتصادی جامعه را نامناسب توصیف کرد و اظهار داشت: کشورهای خارجی برای برون رفت ما از این شرایط اقدامی نمی کنند و باید با تکیه بر توانمندی های خودمان مشکلات را حل کنیم . برخی به دنبال لبخند آمریکا بودند و می گفتند مشکل ما با آمریکا تمام شده است اما تا محو شدن کامل اسرائیل شعار " مرگ بر آمریکا " سر می دهیم.

آیت الله دژکام در تعریف بصیرت بیان داشت : امروز بصیرت در اینکه آگاه باشیم رهبرمان از ماچه می خواهد خلاصه می شود. 

وی با بیان اینکه ملاک حال فعلی افراد است، افزود: نسبت به ولایت کوتاه نمی‌آییم و انقلاب اسلامی بدهکار کسی نیست؛ باید در مقام اطاعت مطیع محض رهنمودهای رهبری باشیم.

منبع: پسین جهرم


برچسب ها: جهرم ، دژکام ، بصیرت
نظرات بینندگان