کد خبر: ۱۱۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۶

کدام کارگردان ها غایبان جشنواره فجر امسال هستند؟

اگر به لیست متقاضیان حضور در جشنواره فیلم فجر امسال نگاه کنیم، جای خالی نام های بزرگی را از لحاظ کارنامه کاری مشاهده خواهیم کرد.
کدام کارگردان ها غایبان جشنواره فجر امسال هستند؟
به گزارش شیرازه،به طور طبیعی هر سال تعدادی فیلمساز برای حضور در جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی هنری کشور تلاش می کنند و هرچقدر نسبت به عدم حضور اذعان کنند، اما همه آنها به نوعی تمایل به حضور در جشنواره دارند.

فارغ از تمام نقاط ضعف و قوت، این جشنواره تریبون و ویترین مناسبی برای فیلم های حاضر در آن است. البته که فیلمسازان باید مراقب هم باشند تا اثری بی محتوا و غیرجذاب تولید نکنند، چون قطعا با بازخورد منفی روبرو می شوند و کارشان در اکران عمومی به مشکل بر می خورد.

هر سال در بین فیلمسازان از کارگردان های اول، دوم، چندم و با تجربه ترها حضور خواهند داشت که جمیع آنها فارغ از کیفیت آثارشان به تب و تاب و حواشی جشنواره می افزایند، چون برخی نام ها به خودی خود بار مثبتی در اذهان مخاطب و حتی اهالی سینما و منتقدان دارند و فقط کافی است نامشان در فهرست جشنواره قرار بگیرد.

 با این اوصاف اگر نگاهی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر امسال بیندازیم، خواهیم دید که جای خالی نام های بزرگی از لحاظ تولید آثارهای قبلی و بازخورد مخاطب و در کل کارنامه کاری شان به چشم می خورد. البته نباید از کارگردان های نوظهور که به یکباره و پس از دیدن فیلمشان نگاه‌ها و نقدهای مثبت را به سمت خود می کشانند غافل شد.

 امسال دیگر داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، سیروس الوند، فریدون جیرانی، احمدرضا درویش، سامان مقدم، انسیه شاه حسینی، محمد مهدی عسگرپور، بهروز افخمی، سعید سهیلی، سعید روستایی، احسان بیگلری، سامان سالور، هادی مقدم دوست، شهرام مکری، نرگس آبیار،کیومرث پوراحمد، منوچهر هادی، مسعود جعفری جوزانی، علیرضا رییسیان، ابوالحسن داودی، هاتف علیمردانی، وحید جلیلوند، سیدرضا میرکریمی، مسعود ده نمکی، رضا درمیشیان، مهدی گلستانه، تیناپاکروان، بهنام بهزادی، اکتای براهنی، رامبد جوان، همایون اسعدیان، مازیار میری، محمدهادی کریمی، مهدی کرم پور، پوران درخشنده، رخشان بنی اعتماد، عبدالرضا کاهانی، بهمن فرمان آرا و... متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر نبودند.

در این میان برخی ها سالهاست نیستند، دیر مجوز ساخت دریافت کردند، فیلمشان آماده بود و گفتند به جشنواره نمی دهیم، برخی آثار به جشنواره نرسیدند چون مراحل فنی فیلمشان زمانبر شده است، بعضی ها گفتند دیگر فیلم به جشنواره نمی دهیم، یک سری از فیلمسازها معتقدند هر سال فیلم نخواهند ساخت چون تولید هر اثر تاثیرگذار خوب،نیاز به صرف وقت روی فیلمنامه دارد، دسته ای هم فیلم اولی هایی بودند که منتظر اکران ماندند و نتوانستند بازخوردهای مثبت و منفی مخاطبان را در اولین فیلمشان برای اعمال در آثار بعدی ببینند.

البته نباید از این موضوع گذشت که نام های بزرگی از لحاظ کارنامه کاری متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر امسال هستند و باید منتظر ماند و دید خروجی امسال چه خواهد بود.

نظرات بینندگان