کد خبر: ۱۱۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۶

یک بانوی خیر هزینه ساخت درمانگاه در شیراز را متقبل شد

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: دکتر سهیلا امامی بانوی نیکوکار ساکن آمریکا متقبل شد هزینه ساخت یک درمانگاه خیریه در شیراز به مبلغ 12 میلیاردریال را متقبل شود.
به گزارش شیرازه، دکتر علی اکبر رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: سهیلا امامی سفری از آمریکا تا شیراز برای اجرای نیت خیرخواهانه داشت و به نیابت از همسرش مرحوم دکتر مهرداد امرایی همدانی این کار خیرخواهانه را انجام می دهد.
وی گفت:‌ تفاهمنامه ای بین این بانوی نیک اندیش و مجمع خیرین تامین سلامت فارس به ارزش 12 میلیارد ریال برای حمایت از بیماران کلیوی و بیماران خاص در مجمع خیرین سلامت استان فارس منعقد شده است و طی این تفاهمنامه بانوی نیک اندیش که مقیم آمریکا است مشارکت در احداث ساختمان درمانگاه برای بیماران کلیوی را عهده دار شده است.
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس افزود: دکتر سهیلا امامی ساکن ایران نیست ولی با دیدن برنامه هفتگی مجمع خیرین با این مجموعه آشنا شده است.
وی ادامه داد: مرحوم دکتر مهرداد امرایی همسر این بانوی نیک اندیش نیز از متخصصین جامعه پزشکی شیراز بود و سال های قبل در شیراز خدمات ارزنده پزشکی ارائه کرده است.
رامجردی زمان اجرای این پروژه را حدود یکسال پیش بینی کرد وگفت: این پروژه در زمینی متعلق به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس به مساحت 770 متر مربع اجرا خواهد شد.
نادر معینی مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس نیز گفت: این بانوی خیر مشارکت در احداث ساختمان درمانگاه شماره 2 انجمن بیماران کلیوی با زیربنای چهار هزار متر مربع در هفت طبقه شامل 3 طبقه زیرزمین و 4 طبقه فوقانی را عهده دار شده است.
درمانگاه شماره یک انجمن بیماران کلیوی فارس نیز با همت خیرین در سال 1364به منظور ارائه خدمات به بیماران کلیوی تاسیس شد و هم اکنون هشت هزار و پانصد بیمار را در این استان و استان های همجوار تحت پوشش دارد.
مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با هدف قانونمند کردن، ساماندهی ، تقویت و توسعه فعالیت های خیریه بهداشتی، درمانی ، آموزشی و پژوهشی مرتبط با سلامت از حدود دو دهه گذشته تاکنون در استان فارس فعالیت دارد و نخستین مجمع تامین سلامت استانی کشور است.
انجام فعالیت های کارشناسی برای نیازسنجی و تعیین اولویت های بخش بهداشت و درمان با هماهنگی و بهره گیری از نظرات دانشگاه علوم پزشکی و دیگر سازمان های دست اندرکار بهداشت و درمان، تلاش وتبلیغ برای جذب و هدایت کمک های مردمی ، نذورات، کمک های سایر ارگان ها و دستگاه ها و سایر درآمدها برای رفع نیازهای سلامت و ارائه مشاوره و زمینه سازی برای تسهیل در امر سرمایه گذاری بهینه خیرین از جمله اهداف این مجمع است.
نظرات بینندگان