کد خبر: ۱۱۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۶

شیوع فقر حرکتی در کودکان به دلیل تغییر سبک زندگی/ ثبت‌نام 931 هزار نوآموز در مراکز پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کودکان به دلیل تغییر سبک زندگی، به فقر حرکتی دچار شده‌اند و باید چارچوب منسجمی مشخص شود تا آموزش‌های پیش‌دبستان به جای تمرکز بر کاغذ و قلم به آموزش‌هایی که بر بازی تمرکز دارد، توجه کند.

به گزارش شیرازه،رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: منابع متعددی برای آموزش نوآموزان دوره پیش‌دبستانی وجود دارد؛ این تنوع عجیب هرچند باعث بروز زمینه‌های خلاقیت می‌شود اما ضرورت دارد اصول مهم آموزش نوآموزان پیش‌دبستان در قالب چارچوبی معین، برای منابع آموزشی پیش‌دبستانی تدوین شود.

وی افزود: نماینده‌ای از معاونت آموزش ابتدایی در دفتر تألیف حضور دارد و در جلساتی که پیرامون تعیین این چارچوب آموزشی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند تا استانداردهای مورد نظر معاونت آموزش ابتدایی در تعیین نهایی منابع، لحاظ شود. 

حکیم‌زاده اضافه کرد: برخی آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی تنها بر رشد شناختی تمرکز دارند و برخی آموزش‌ها نوآموزان را به خواندن و نوشتن سوق می‌دهند؛ در حالی که نوع آموزش‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مهارت‌های چندگانه نوآموز برای حضور در مدرسه را پرورش دهد و به فرآیند خواندن و نوشتن منجر نشود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اگر روی رشد هوش شناختی کار کنند نتایج خوبی می‌گیرند و صدا و سیما هم بر این مسئله دامن می‌زند در حالی که این روش آموزش مناسب نیست.

وی بیان داشت: فقر حرکتی به دلیل تغییر سبک زندگی، دامن‌گیر کودکان ما شده است و باید چارچوب منسجمی مشخص شود تا آموزش‌های پیش‌دبستان به جای تمرکز بر کاغذ و قلم به آموزش‌هایی که بر حرکت و بازی تمرکز دارد، توجه کند.

حکیم‌زاده خاطر نشان کرد: امسال 931 هزار و 322 نوآموز در 31 هزار 706 مرکز پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند و در 62 هزار و 360 کلاس تحصیل می‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان