کد خبر: ۱۱۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۶
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازديد از محورهای مواصلاتي شهرستان اقليد:

فاز اول طریق‌الرضا تا پایان امسال تکمیل می‌شود

خادم گفت: فاز اول آزاد راه طریق الرضا تا پایان سال 96 پایان و فاز دوم آن نیز تا پایان سال 97 بهره‌برداری می‌شود.
فاز اول طریق‌الرضا تا پایان امسال تکمیل می‌شودبه گزارش شیرازه، معاون وزیر راه و شهرسازی، رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، حسن نیا معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده اي کشور، سیاهپور مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ، تکاور مدیر کل راه و شهرسازی فارس، مشتاقی لار فرماندار شهرستان اقلید و جمعی از مدیران ذیربط از روند اجرایی پروژه‌های در حال اجراي محورهاي مواصلاتي شهرستان اقلید بازدید کردند .

خادم معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فاز اول جاده طریق الرضا  تا پایان سال 96 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و با توجه به پروژه هایی که در شهرستان اقلید در حال اجرا می باشد و در مسیر ارتباطی چندین استان قرار گرفته در آینده این شهرستان با تحول عظیمی در حوزه هاي مختلف روبرو خواهد شد.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن آزاد راه طریق الرضا در مسیر هشت استان و ترافیک بالای آن، فاز اول آن تا پایان سال 96 پایان و فاز دوم آن نیز تا پایان سال 97 مورد بهره برداری و همچنین تلاش در جهت تأمین اعتبار برای قطعه سوم این پروژه به مسافت 190 کیلومتر در اولویت قرار خواهد گرفت.

خادم با اشاره به تأمين اعتبار براي روشنايي و تهويه تونل ابا صالح المهدي در خصوص اصلاح و ايمن سازي محور سومق – اقليد نيز تصريح كرد: مطالعات و مشاوره هایي در خصوص محور سورمق – اقليد انجام و نسبت به اصلاح آن اقدامات مقتضي صورت گرفته و 18 كيلومتر از آن تبديل به بزرگراه مي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي ضمن تشريح اولويت ها و فعاليت هاي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در شهرستان اضافه كرد: بنا به اهميت و اولويت راه هاي روستايي، اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به  مرمت و روکش آسفالت جاده های روستایی شهرستان اقلید اقدامات لازم را مدنظر قرار مي دهد.

افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با انجام جلسات متعدد در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه راه در شهرستان اقلید انعکاس و مورد بررسی قرار گرفته و با تلاش همه متولیان امر از این به بعد شاهد پیشرفت و توسعه جاده ای در این شهرستان خواهیم بود .

وی در خصوص جاده های روستایی گفت: جاده های روستایی اغلب دچار فرسودگی شده و نیاز به یک مرمت و اصلاح کارشناسی و اصولی داشته و این امر در اولویت برنامه ها قرار خواهد گرفت .

افضلی تصریح کرد: از عمده مطالبات مردم شهرستان اقلید در حوزه راه  توجه به اصلاح و مرمت جاده ها، مرتفع شدن مشکلات تهویه و روشنایی تونل ابا صالح المهدی و همچنین مرمت و اصلاح جاده های روستایی می باشد.

سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ضمن تشریح پروژه های در حال انجام و شرایط ویژه شهرستان اقلید از پروژه های آتی این اداره کل در شهرستان اقلید گفت و افزود: این اداره کل طی دو سال گذشته همواره توجه ویژه ای به شهرستان اقلید داشته و فعالیت های راهداری در این شهرستان گواه این مطلب است اما کمبود منابع مالی مانع از تحقق تمامی برنامه های پیش بینی شده در این شهرستان است.

گفتنی است رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز توجه به توسعه جاده ها به خصوص در مناطق روستایی را ضروری برشمرد و بیان داشت: توجه به توسعه و ارتقاء راههای روستایی جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر ها و همچنین رونق اقتصادی را برای آنان رقم خواهد زد.​
 انتهای پیام/

برچسب ها: طریق الرضا ، جاده ، اقلید
نظرات بینندگان