کد خبر: ۱۱۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

نمایندگان مجلس مشکلات اقتصادی مردم را پیگیری می‌کنند/تخریب‌گران پای خود را از مطالبه اقتصادی فراتر گذاشتند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس و دولت باید مسائل مربوط به این بخش را پیگیری کرده تا هرچه زودتر با اقدامات کوتاه‌ و میان‌مدت خود در راستای کاهش مشکلات و افزایش توانمندی‌ها و ارتقای معیشت مردم اقدام کند.
نمایندگان مجلس مشکلات اقتصادی مردم را پیگیری می‌کنند/تخریب‌گران پای خود را از مطالبه اقتصادی فراتر گذاشتند

به گزارش شیرازه،محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  اظهار داشت: قاعدتاً آنچه که امروز یکی از موضوعات مهم در کشور ما محسوب می‌شود، مسائل اقتصادی است.

*دولت و مجلس باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشد

وی افزود: تصور ما این است بخشی از آنچه که امروز در گروه‌های مختلف در بحث مسائل اقتصادی به عنوان مطالبه مطرح می‌شود و در قالب تجمعات دیده می‌شود، قاعدتاً مطالبات به حق مردم است و همه ما اعم از مجلس و دولت باید پاسخگو باشیم. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  همچنین تصریح کرد: مجلس و دولت باید مسائل مربوط به این بخش را پیگیری کرده تا هر چه سریعتر با اقدامات کوتاه‌ و میان‌مدت خود در راستای کاهش مشکلات و افزایش توانمندی‌ها و ارتقای معیشت مردم اقدام کند.

*عدم پیگیری مطالبات مردم، سوء استفاده برخی عناصر ضدنظام را بر می‌انگیزد

پورابراهیمی بر همین اساس اضافه کرد: در این فضا این گونه مطالبات مردم مطرح می‌شود و برخی مشکلات آنها در یک پروسه زمانی قرار می‌گیرد که این نیازمند اهتمام و توجه بیشتری است؛ قاعدتاً اگر نحوه پیگیری مطالبات مردم مدیریت نشود و مردم هم طبق چارچوب ضوابط و مقررات (هر چند که حق دارند مطالبات و مسائل خود را مطرح کنند) می‌تواند سوءاستفاده را برای کسانی که با اصل نظام ما مخالفند را فراهم کند.

وی در توضیح این مطلب عنوان کرد: کما اینکه ما علامت این موضوع را در اعلام موضع کشورهای دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران و کشورهایی که سال‌ها با نظام ما دشمنی کرده‌اند هستیم. به عنوان مثال همین بحثی که رئیس جمهور آمریکا اخیراً اظهار کرده است و همچنین صحبت‌های نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین کشورهای معاند مانند عربستان و دیگر کشورها کفایت می‌کند به اینکه ما بدانیم دوست و دشمن ما چه کسی است و ما در کجای جریان قرار گرفته‌ایم.

*مردم ایران مطالبات خود را در چارچوب قانونی بیان می‌کنند

پورابراهیمی در بخش دیگر سخنان خود،‌ اظهار داشت: آنچه که ما از مردم انتظار داریم این است که مطالبات به حق و قابل قبول خود را در عرصه اقتصادی با  رویکردی و در نشست‌ها و تجمعات قانونی خود مطرح کنند که قاعدتاً بر اساس یک مکانیزم مشخص در کشور و قانون اساسی ما تعریف شده است؛ این حتماً به اینکه مسئولان ما با اهتمام بیشتری به مشکلات نگاه داشته باشند،‌ کمک می‌کند.

*مشکل ما در مقابل کسانی است که با اساس جمهوری اسلامی ایران مخالفند

وی افزود: اما اگر خدای ناخواسته این مسائل با موضوع خاص دشمن در ایجاد شرایطی که عمدتاً با اساس حرکت انقلاب، نظام، آرمان‌های امام و فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت دارد، قطعاً نتیجه ‌آن آشوبی می‌شود که ما قبلاً هم شاهد آن بودیم؛ در واقع می‌توانیم بگوییم اگر این مدیریت نشود قطعاً یک فتنه اقتصادی رخ خواهد داد. فتنه‌ای که پشت آن جریان‌های معاند قرار می‌گیرند اما ظاهر آن به یک مطالبه اقتصادی تبدیل می‌شود.

*اقدام اخیر تخریب‌گران پای خود را از یک مطالبه اقتصادی فراتر گذاشته است

«من فکر می‌کنم اکنون آن چه که اتفاق می‌افتد از یک مطالبه اقتصادی پای خود را فراتر گذاشته و به یک رویکردی تبدیل شده است که اساس حرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: زمانی که ما می‌بینیم فردی پرچم جمهوری اسلامی را آتش می‌زند، مشخص است که این فرد هویت ایرانی ندارد بنابراین مسأله ما در مقابل کسانی است که با اساس کشور جمهوری اسلامی ایران مخالفند؛ این نشان‌دهنده این است که حتماً در این میان باید هوشیاری مردم صورت گیرد و مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. در اینجا ضرورت اتخاذ تصمیمات لازم و هوشمندانه توسط مردم و جوانان ما لازم است ضمن اینکه ما در کنار این قضیه هم باید به صورت دقیق و اساسی پاسخگو باشیم.

* بانک مرکزی هر چه زودتر برای مؤسسات مالی غیرمجاز تعیین تکلیف کند

پورابراهیمی با اشاره به نشست روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس با رئیس جمهور در روز گذشته، عنوان کرد: یکی از مطالب مطرح شده در این جلسه این بود که بانک مرکزی برای مؤسسات مالی غیرمجاز باید تعیین تکلیف کند؛ البته بخشی از اقدامات را بانک مرکزی انجام داده است و رئیس جمهور در این رابطه عنوان کرد که ما تا سقف 11 هزار میلیارد تومان منابع برای ساماندهی این مؤسسات در نظر گرفته‌ایم.

وی همچنین اضافه کرد: ما هم در این رابطه بیان کردیم که بخشی از کارها انجام شده اما بقیه آن هم انجام شود و به هر شکل مشکلی که اکنون در کشور وجود دارد باید جمع شود که ضمن آن رئیس جمهور قول داد در عرض دو هفته باقی‌مانده امور مربوط به ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری را هر چه سریعتر عملیاتی کند.

*وعده رئیس جمهور برای ساماندهی موسسات مالی در 2 هفته آینده

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مردم اکنون نیازمند انتقال مالکیت سهام عدالت هستند، یادآور شد: ما این موضوع را هم در جلسه دیروز با رئیس جمهور مطرح کردیم؛ خوشبختانه اکنون فضای مثبتی بین دولت و مجلس پیش آمده است که به عقیده من هم دولت و هم مجلس بر اساس وظایف خود با رویکرد همدلی و وفاق مسیر را طی خواهند کرد که هم مطالبات قانونی و به حق مردم را در عرصه اقتصادی پاسخگو باشند و هم از جهت این عدم پاسخگویی به مطالبات قانونی به دست دشمن بهانه ندهند که خدای ناخواسته امروز برخی که انقلاب، نظام و کشور را قبول ندارند در عرصه‌هایی به این دامن بزنند.

*مسائل اقتصادی به ویژه مشکلات سپرده‌گذران را در مجلس با جدیت پیگیری می‌کنیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  درباره وضعیت ساماندهی مؤسسات مالی در مجلس، گفت: ما در مجلس این مسائل را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و سعی می‌کنیم به زودی در این رابطه به جمع‌بندی برسیم.

وی افزود: در هر صورت از نظر ما آنچه که مهم است این است که بتوانیم بخشی از مطالبات مردم که مربوط به حوزه‌های مختلف (که یک بخش آن مربوط به اقتصاد برمی‌گردد) را پیگیری کنیم تا بتوانیم مطالبات مردم را با پیگیری‌های صورت گرفته را محقق کنیم و نظر رئیس جمهور هم در این رابطه این است که ما در رابطه با اشتغال برنامه‌ای پیشنهاد کردیم و اگر مجلس در این رابطه نظری دارد که مورد پسند نیست پیشنهاد جدید دهد. ما در این رابطه انعطاف دولت را شاهد هستیم و من فکر می‌کنم بتوانیم به یک جمع‌بندی خوبی برسیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان