کد خبر: ۱۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
نماینده اهالی روستاهای رحمت آباد و بند امیر بخش زرقان:

حق آبه بند امیر و روستای رحمت آباد حق مردم ماست

نماینده اهالی روستاهای رحمت آباد و بند امیر بخش زرقان در جلسه شورای اداری بخش زرقان گفت :حق آبه مردم بند امیر و روستای رحمت آباد حق مردم ماست و برای این حق با هیچ کس تعارف نداریم.

به گزارش شیرازه،  جلسه شورای اداری بخش زرقان با حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهر زرقان، فرماندار شیراز و معاون عمرانی فرمانداری، مدیرکل روستایی استانداری فارس، بخشدار زرقان ، روسای ادارات شهرستان و بخش،شهرداران زرقان و لپویی، اعضای شوراهای اسلامی بخش زرقان و شهرستان شیراز در محل روستای بندامیر برگزار شد.

روسای شورای اسلامی دوشهر زرقان ولپویی،نماینده شورای اسلامی بخش،چند تن از نماینده کشاورزان و مردم روستاهای بخش به ایراد سخن پرداخته و پس از آن نمایندگان و مسئولین پاسخگوی مسائل مطرح گردیده شدند،پس از این جلسه از چند روستای بخش بازدید میدانی به عمل آمد، بحث ارتقاء،حق آبه کشاورزی،آب آشامیدنی برخی روستاها،اتمام گازرسانی به همه روستاها،ایجاد اشتغال پایدار و بیمه های کشاورزی از جمله مهمترین دغدغه های مردم در این جلسه بود.

ظریفی رئیس شورای اسلامی شهر زرقان گفت : شهر زرقان در گذشته سومین بلدیه استان فارس بوده و خواستار شهرستان شدن شهر زرقان هستیم و امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان شیراز و امام جمعه و بخشدار زرقان این نیاز مردمی که حق قانونی آنهاست جامه عمل پوشانده شود.

جعفری رئیس شورای اسلامی شهر لپویی بیان کرد : آب آشامیدنی مناسب و انتقال آب از سد درود زن از درخواستهای مردم شهر لپویی است. شهر لپویی با توجه به وجود مسکن مهر جدید و افزایش تراکم جمعیت نیاز به بازبینی طرح تفضیلی و جامع شهر دارد. که می طلبد با هماهنگی استانداری و فرمانداری و بخشداری این مقوله پیگیری شود. مشخص شدن طرح و برنامه در شهر مستلزم روشن شدن وضعیت و موقعیت شهری در برنامه ها و تصمیم گیری برای آینده می باشد .توسعه شهر بدون نقشه راه ما را با مشکلاتی در آینده مواجه خواهد کرد که لازم است از هم اکنون برای آن اقداماتی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی ربانی شیرازی  امام جمعه شهر زرقان با گلایه  از عدم حضور دکتر پارسایی نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش زرقان گفت : برنامه ریزی در حوزه های گردشگری با توجه به وجود ابنیه های تاریخی و پتانسیل های موجود میتواند شهر زرقان را از این بن بست اشتغال خارج کند.

وی افزود : با ارتقای شهر زرقان به شهرستان ذره ای از پتانسیل های شهر لپویی کاسته نخواهد شد.باید واقعیت ها را بپذیریم و از فرصتهای پیش رو استفاده نماییم و تا خدا نیز رحمت خود را برای پیروزی در کارها به ما عنایت نماید.

کمال پاک فطرت مدیرکل روستایی استانداری فارس تاکید کرد : روستای بند امیر به عنوان منطقه بوم گردی در اولویت کاری ماست و امیدواریم با کمک شورا و دهیاری بتوانیم اشتغال زایی را در حوزه روستاها و استفاده از موقعیت منطقه بهره لازم را ببریم.امیدواریم در مقام عمل نه در واژه شعار بتوانیم توسعه پایدار را در روستاها با زمینه سازی انجام دهیم.

نماینده اهالی روستاهای رحمت آباد و بند امیر بخش زرقان در این جلسه گفت : حق آبه مردم بند امیر و روستای رحمت آباد حق مردم ماست و برای این حق با هیچ کس تعارف نداریم و از نمایندگان مردم و مسئولان برای این احقاق حق می خواهیم ما را یاری کنید چرا که وظیفه همه رسیدگی به امرار معاش مردم است،مردم این منطقه بدون حق آبه کشاورزی نخواهند داشت.کشاورزان خانه نشین شده اند.

رجبی نماینده مجلس شورای اسلامی: ما نمایندگان کشاورزان ، مردم ، حتی مردم کوچه و بازار که برای اعتراض معیشت خود معترضند هستیم.ما در چهار چوب قانون عمل نکردیم و به مردم فضای حرف زدن را ندادیم.اگر گذاشته بودیم مردم مشکلاتشان را در یک فضای دوستانه بیان کنند نیاز نبود در کف خیابانها احقاق حق کنند. شما مردم به ما قوت قلب میدهید و من صدای مشکلات شما را میفهمم. ما در مملکت شفافیت ایجاد نکرده ایم.این فریاد ها به شرط رعایت قانون  به مسئولیت پذیری ها کمک میکند.مجلس فعلی ده ها جلسه غیر علنی در جهت رفع مشکلات اقتصادی داشته است. شهرستان شیراز چهاردهم استان است و ما از اعتبارات استان چهاردهم می خواهیم.در تمامی زمینه ها و تخصیص آب در این منطقه سال گذشته پیگیری کردیم و امسال راهکار اینست که برای همه امورات آب و تخصیص اعتبارات باید برنامه ای برای توزیع عادلانه در نظر گرفته شود .دانشگاههای معتبر شیراز برنامه توزیع آب منطقه ای را ارائه دهند و مسئولین برای اختصاص این آب بصورت عادلانه در یک سیستم مساوی و حق طلبانه تصمیم گیری شود.

وی افزود : مشروعیت ما بابت رای شما مردم است و هر کاری کنیم به مردم دروغ نمی گوئیم.از دستگاههای اجرایی گزارش ماهیانه میخواهیم و برای نظارت امور با مردم همگام هستیم.

رجبی در بخشی از سخنان خود گفت : حق آبه مردم روستاهای بندامیر و رحمت آباد و کربال نباید صرف توسعه صنعت در شهر خرامه گردد.

معاون سازمان آب منطقه ای فارس گفت :سازمان آب منطقه ای فارس وظیفه اش برنامه ریزی و انتقال برای اب شرب برای مصرف کننده در کل استان است.آب منطقه ای در سیاست گزاری اینکه آب از چه مسیری عبور کند تصمیم گیر نیست و این تعیین مسیر مربوط به آبفا روستایی است. نیاز آبی برای تخصیص اساس تصمیم گیری های آبفا روستایی در مناطق هست و با توجه به اینکه مشکل حق آبه بخش زرقان هنوز اجرایی نشده است میتواند در کارگروهی در دستگاههای اجرایی مدیریت و بازنگری شود.

اکبری نماینده شهرستان شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی کشور گفت : در دولت ۳۵۰ میلیون دلار برای آبیاری کشاورزی در نظر گرفته شده است. جریمه وامهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان کشاورزان بخشیده شده و مابقی قسط بندی خواهد شد.
وی در خصوص تقسیمات کشوری و ارتقای شهرستان زرقان گفت: بررسی هایی در وزارت کشور انجام شده و شاخصهایی وجود دارد که باید این مشکلات رفع گردد . در بحث نگاشت در کشاورزی مصوبه ای صورت نگرفته است و اینکه بیان شده در استان اصفهان انجام شده جایگاه قانونی و اجرایی صورت نگرفته است و در فضای مجازی به اشتباه به این مقوله به نادرست پرداخته شده است.وی گفت این مقوله در استان فارس به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد : در آسیای میانه ۱۸۰ میلیون تن گندم مازاد وجود دارد و ما برای واردات گندم مشکل وارداتی نداریم لذا برای حمایت از کشاورزان این بحث با مدیریت معقولانه سعی میشود کشاورزان متضرر نشوند.و با پرداخت و هزینه خرید گندم وتبدیل به آرد توسط دولت این نیاز بصورت صحیح مدیریت میشود.

وی افزود : ۷۱ هزار پروژه نیمه کاره و اقتصادی در کشور وجود دارد که می توان با مشارکت مردمی و حمایت و ارایه و اختصاص تسهیلات به اقتصاد کشور کمک شایانی کرد و امسال در بحث کشاورزی سعی براین است که با در نظر گرفتن تنوع در کشت متناسب در مناطق خسارات کشاورزی را به حداقل برسانیم.

نماینده اداره گازاستان گفت : روستای بند امیر پروژه گاز رسانی ۸۰ درصد پیشرفت داشته و تا یک هفته تا ده روز آینده این عملیات اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد :62 کیلومتر برای ۱۵ روستا از بخش زرقان با اعتباری بالغ بر ۷۷۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد که سعی می کنیم در یک بازه ۴۲۰ روزه اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا دهه فجر این عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

نماینده اداره گازاستان  تاکید کرد : از دیگر پروژه های گاز رسانی ، اجرای پروژه گاز رسانی در طول مسیری با ۱۱۱کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در ۱۳ روستا در بخش دیگری از بخش زرقان نیز در دهه فجر وارد فاز اجرایی خواهد شد.

فرشاد کوشا بخشدار زرقان دراین جلسه گفت:مشکلات و کاستی های موجود در روستاهای بخش با پیگیری های انجام شده و جذب اعتبارات لازم را به سمع و نظر ادارات مربوطه شهرستان رسانده ایم لیکن اجرایی شدن برخی پروژه های روستایی منوط به عملیاتی نمودن توسط مجموعه هر دستگاه است.آنچه دغدغه مردم روستایی این بخش است اولویت معیشت و اشتغال بر انجام امورات عمرانی است زیرا که تا حد توان در این دولت در تمامی روستاهای بخش زرقان کار عمرانی اجرا شده است.پروژه های بزرگی زیربنایی چون گازرسانی و آبرسانی در روستاهای این بخش هم در این زمان این دولت صورت گرفته است.آنچه برای مشکلات و مسائل بخش زرقان حائز اهمیت است تحقق وعده هاست.

IMG_8029

IMG_8039

IMG_8009

IMG_8028  

منبع: زرقان ما   



برچسب ها: زرقان ، شورا ، رحمت اباد
نظرات بینندگان