کد خبر: ۱۱۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
در نشست شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات مطرح شد:

فناوری اطلاعات، پیشران توسعه اقتصادی است/ نقشه راه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات تدوین می‌شود

حمیدیان گفت: به دنبال ایجاد ساز و کاری برای شناسایی مزیت‌های موجود و تدوین نقشه راه سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات هستیم.

بخش فناوری اطلاعات، پیشران توسعه اقتصادی فارس/ نقشه راه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات تدوین می‌شودبه گزارش شیرازه، نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز در نشست تخصصی شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور صاحب نظران و فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان فارس در اتاق شیراز برگزار شد، گفت: استان فارس در بخش فناوری اطلاعات پتانسیل‌های منحصر به فردی دارد که توجه و تمرکز بر این بخش می‌تواند فضای رشد و توسعه اقتصادی استان فارس را فراهم کند.

محمدصادق حمیدیان بیان کرد: حوزه فناوری اطلاعات یکی از بخش های پیش برنده و مولد در کشور است که استان فارس نیز در این بخش از پتانسیل های مطلوبی برخوردار است که می توان از این پتانسیل ها به عنوان یک مزیت اقتصادی در جهت توسعه استان بهره برد.

وی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری در فناوري اطلاعات، تأثيرات عملكردي در سطح کل اقتصاد دارد و حتی در شرایط تحریم نیز موجه است.

حمیدیان افزود: قلمرو فعالیت در اين زمينه گسترده و شامل تمامی جنبه‌های اقتصادی است كه ارزش تجاري این نوع کسب و کار را مهم ساخته است .

تشویق سرمایه‌گذاران سنتی به سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات

این عضو هیات رئیسه اتاق شیراز اظهار داشت: تأثير سرمايه‌ گذاري در فناوري اطلاعات بر ارزش تجاري سازمان‌ها نشان داده است که نیاز هدایت سرمایه ‌گذاران سنتی به این بخش با نرخ خوب خلق ثروت در آن میبایستی مورد توجه بیشتر قرار گیرد و اتاق برای شناسایی و معرفی این فرصت ها عزم خود را جزم کرده است .

وی اضافه کرد: در دنیای امروز فناوری اطلاعات یکی از بخش های مهم در بخش اقتصاد است که صادرات در این بخش با درآمدزایی و سودآوری بالایی همراه است لذا باید سرمایه‌گذاران را برای سرمایه گذاری در این زمینه ها در استان هدایت کرد.

نقشه راه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات تدوین می‌شود

حمیدیان با بیان اینکه استان فارس در بخش های زیرساخت، دانش فنی و نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات پتانسیل مطلوبی دارد، عنوان داشت: ما در اتاق شیراز با همکاری دستگاههای متولی از جمله دانشگاهها، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشکلهای مربوطه به دنبال ایجاد ساز و کاری برای شناسایی مزیت های موجود و تدوین نقشه راه سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات هستیم تا بتوانیم علاقه ‌مندان در این حوزه را برای سرمایه ‌گذاری جذب کنیم.

وی افزود: در بحث سرمایه گذاری دو موضوع مزیت و خلق مزیت و امنیت در توسعه سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است که بهره‌مندی از تکنولوژی و نظام مندی از ویژگی های سرمایه گذاری خارجی است.

حمیدیان با بیان اینکه امنیت سرمایه مهمترین مسئله در مقوله سرمایه گذاری است، بیان کرد: در شرایط فعلی رقابت بین مزیت و امنیت می تواند سرمایه‌گذاری را به صورت مولد پیش برد که این نکته ویژگی اساسی این مبحث است.

سهم شش درصدی بخش فناوری اطلاعات فارس در اقتصاد

مهرداد سهرابی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس نیز گفت: فناوری اطلاعات نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد که با توجه به پتانسیل ها، کشور ایران و استان فارس نیز در این بخش حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه سهم ایران در بخش فناوری اطلاعات در اقتصاد جهانی 2020 مشخص و سهم استان فارس شش درصد پیش بینی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 39 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فعالیت های اپراتورهای ارتباطی در کشور است که این میزان باید رشد داشته باشد.

سهرابی با اشاره به اینکه فارس از دیربازتاکنون از ظرفیت های خوبی در حوزه فناوری اطلاعات برخوردار است، اظهار داشت: استان فارس می تواند در زمینه های گردشگری، پزشکی، کشاورزی، علمی و خدمات عمومی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال و وضعیت اقتصاد استان را بهبود بخشد.

سهرابی ادامه داد: تصميم گيري در چگونگي سرمايه گذاري در زيرساختهاي فناوري اطلاعات و سايرکاربردها‌ی آن، هم از جنبه های نظری و هم عملی دارای توجیه است و از همه مهمتر آنکه در توسعه استان این موضوع همه فعالیتها را شامل می شود .

بخش خصوصی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال شود

سید علی اکبر صفوی استاد دانشگاه شیراز نیز گفت: حوزه هایی مانند فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری کمتر و سودآوری مطلوب تری دارد که در شرایط فعلی اقتصادی کشور باید این حوزه ها به عنوان یکی از بسترهای مناسب فعالیت اقتصادی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه علیرغم توانمندی ویژه کشور و استان فارس در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکنون بهره کمی از این حوزه ها داشته ایم که بخش خصوصی باید در این زمینه فعال شود.

فرصت طلایی برای فارس برای تحول در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات

صفوی با اشاره به شعار شهردار شیراز مبنی بر شهر هوشمند و وجود وزیر اهل استان فارس در راس وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان داشت: در حال حاضر برای تحول در بخش فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات وضعیت طلایی برای استان فارس وجود دارد که باید از این فرصت استفاده مناسب شود.

این استاد دانشگاه افزود: با انتخاب دقيق مخاطبان و بکارگيري ابزار معتبر تجزيه و تحليل نتايج مي توان به بينش درستي نسبت به تأثيرات فنآوري اطلاعات در همه ابعاد جامعه و منافع همه جانبه آن برسيم که مصداق این موضوع را در تاسیس دفاتر آی سی تی مشاهده کردیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان