کد خبر: ۱۱۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

باید بین کسانی که در تجمعات شرکت می‌کنند، تفکیک قائل شویم/ دولت به نیازهای اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی کند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: تجمعات تمام خواهد شد اما موضوع مهم، رسیدگی به نیازهای اقتصادی مردم است که دولت باید توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش شیرازه، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص تجمعات اخیر در برخی از شهرهای کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ما باید حتماً بین کسانی که در این تجمعات شرکت می‌کنند، تفکیک قائل شویم؛ یک گروه از مردم به دلیل مسائل اقتصادی و فشارهای تورمی که به آنها وارد شده، برای رساندن صدای اعتراض خود به مسؤولان، تجمع کرده‌ و فریاد تظلم و کمک‌خواهی دارند و اعتراض آنها نیز صرفاً یک مسئله اقتصادی و رفاهی می‌باشد.


وی ادامه داد: گروه دومی نیز هستند که آمده‌اند از این فرصت سوءاستفاده و موج‌سواری کنند. این گروه از افراد با حضور در این تجمعات، درخواستهای غیرقانونی و هنجارشکنانه سر می‌دهند و به تخریب و آتش‌زدن اموال عمومی اقدام می‌کنند.



نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید برای افرادی که به وضعیت اقتصادی و یا حتی سیاسی اعتراض و نقد دارند، فرصت‌های قانونی فراهم کنیم که بتوانند در یک فضای آرام، حرف‌ها و اعتراضات خود را بیان کنند.

جعفرپور اظهار داشت: این تجمعات اگر طبق قانون و به صورت حساب شده انجام شود اشکال ندارد، اما اگر بخواهد به تخریب، آتش‌زدن، بی‌نظمی و ضربه‌زدن به اموال عمومی منجر شود، عنوان آن اغتشاش بوده و باید با آن برخورد قانونی صورت گیرد.

وی در رابطه با نقش نمایندگان مجلس در پیگیری مطالبات اقتصادی مردم از دولت، به خنج کهن گفت: ما نمایندگان مجلس با سؤالات خود از دولت و قانون‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهیم باید تلاش کنیم وضعیت اقتصادی مردم را بهبود بخشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع بودجه، اظهار داشت: بحث بودجه یکی از مواردی است که الان مطرح بوده و مهمترین بزنگاهی است که در آن بحث‌های اقتصادی، سیاسی و به ویژه فرهنگی مطرح می‌شود. ما به عنوان نماینده مردم باید به مسئله بودجه ورود کرده و مسائل مختلف مردم به ویژه مسئله اقتصادی را که یکی از مسائل بسیار مهم می‌باشد، به نحو مناسبی ساماندهی کنیم. به طور مثال اگر قرار است چیزی گران شود که بر زندگی روزمره مردم آسیب می‌رساند، نباید به آن رﺃی دهیم و یا در قانون و بودجه، به مناطق محروم و افراد کم برخوردار، توجه نماییم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به حمایت دشمنان از تجمعات اخیر اشاره کرده و ﺗﺄکید نمود: هر چند سرمایه‌های مادی کشورهای مرتجع و بوق‌های تبلیغاتی کشورهای غربی از تجمعات پشتیبانی می‌کنند، اما قطعاً طول زیادی نمی‌کشد و به زودی جمع خواهد شد. ما اگر به مردم و به آن افرادی که واقعاً به مسائل اقتصادی اعتراض دارند، در خصوص هدف دشمن و سوءاستفاده آنها از این تجمعات آگاهی بدهیم، حتماً صف خود را از افراد سودجو و اغتشاشگر جدا خواهند کرد و آن وقت به راحتی می‌توان سراغ گروه اغتشاشگر رفت.

جعفرپور افزود: این تجمعات به زودی تمام خواهد شد اما موضوع مهمی که باید به آن توجه کنیم، بحث حل کردن مسئله و رسیدگی به نیازها و درخواست‌های اقتصادی و معیشتی مردم است. دولت باید توجه ویژه‌ای به این نیازها و درخواست‌ها داشته باشد و مسئله از ریشه حل شود که البته در این خصوص شرایط دولت نیز باید در نظر بگیریم.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از مسائلی که مردم را ناراضی می‌کند، تبعیض است. ممکن است چیزی کم باشد اما اگر قرار است کم باشد، باید برای همه کمبود باشد نه برای بخش‌های خاصی از مردم. لذا دولت باید در توزیع درآمدها و ثروت به گونه‌ای عمل کند که به بخش‌های محروم و گروه‌های ضعیف جامعه بیشتر توجه شود و در برخورداری از ثروت‌ها نیز بین مردم جامعه تبعیض ایجاد نکند.

 منبع:  خنج کهن

برچسب ها: خنج ، فرهنگی ، فارس
نظرات بینندگان