کد خبر: ۱۱۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
گفت و گو با پرچمدار شیرازی المپیک زمستانی 2018؛

فروغ عباسی: بخاطر المپیک سختی ها را تحمل می کنم/ تبدیل شدم به قهرمانی که در ذهنم ساخته بودم

فروغ عباسی بانوی ملی پوش شیرازی تیم ملی اسکی آلپاین ایران، بعنوان پرچمدار المپیک زمستانی 2018 انتخاب شده است.
به گزارش شیرازه فروغ عباسی، متولد ۲۴ شهریور ماه ۱۳۷۲، کارشناس تربیت بدنی و متولد شیراز است. وی عضو تیم ملی اسکی آلپاین بوده و دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز در تورنمنت بین المللی اسکی آلپاین در لبنان، کسب سهمیه المپیک سوچی 2014 و شرکت در المپیک زمستانه روسیه به عنوان دومین بانوی اعزامی به المپیک، کسب سه مدال طلا یک نقره و یک برنز در مسابقات آسیایی اسکی از افتخارات بی پایان اوست. عباسی حالا به عنوان پرچمدار المپیک زمستانی 2018 انتخاب شده است.

اسکی را روی کوله پشتی پدرم شروع کردم
المپیک جاذبه ای بود که باعث شد من رشته اسکی رو انتخاب کنم و دوچرخه سواری را رها کنم. اسکی را روی کوله پشتی پدرم شروع کردم، پدر و مادرم هر دو مربي اسکی هستند، و راه آنها را ادامه دادم.
ارتباطی که با برف دارم را حتی به برخی آدم ها ترجیح می دهم،من عاشق اسکی و عاشق برف هستم و احساس می کنم تک تک سلول های بدنم با برف ساخته شده است.


من خواستم و انجامش دادم
رئیس فدراسیون اسکی از من خواست برای حضور در تیم ملی مدال طلا بگیرم، و من در مسابقات آسیایی  دو طلا و یک نقره گرفتم، شاید خیلی سخت بود که یک نفر در عرض 4 سال به تیم ملی برسد ولی من چون می خواستم، انجامش دادم، من تبدیل شدم به قهرمانی که در ذهنم ساخته بودم و المپیکی شدم.


فروغ عباسی: بخاطر المپیک سختی ها را تحمل می کنم/ تبدیل شدم به قهرمانی که در ذهنم ساخته بودم


به خاطر المپیک با سختی ها کنار می آیم
تقریبا همه افراد، مدال ها و افتخارات را در زندگی یک ورزشکار می‌بینند ولی زندگی یک ورزشکار از هر چیز دیگری سخت تر و سنگین تر است، من در شیراز هستم که برف نمی بارد و پیست اسکی ندارد. باید مدت ها برای تمرین در دیزین و شمشک دوری از خانواده را تحمل کنم، اما با همه اینها به خاطر المپیک و هدفهایی که داشتم با سختی ها کنار آمدم.

مشکلات پیش رو
عمده ترین تفاوت من با رقبایم این است که آنها تمام سال را اسکی می‌کنند و من تنها سه ماه از سال را تمرین می کنم، آن هم بستگی به شرایط مختلفی مثل پیست، برف، فراهم شدن امکانات تمرینی و... دارد. این موارد باعث می شود رشته ما خیلی سخت باشد و من با قهرمان دنیا فاصله زیادی داشته باشم. علاوه بر این بدلیل نداشتن حامی مالی اردوهای خارجی خوبی ندارم، رقبای من همواره در اردوهای بین المللی تمرین می کنند و  بدنبال پشت سر گذاشتن من هستند.


نظرات بینندگان