کد خبر: ۱۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۰

يك حركت اصولي و يك موضع‌گيري انفعالي

آلمان بار ديگر عصباني شد. آخرين باري که دولت آلمان عصباني شده بود، به سال 76 برمي‌گردد که به‌دنبال حمايت از گروه‌هاي تروريستي، ارتباطش را با ايران قطع کرد و حتي دولت وقت آلمان فضا را به سمتي سوق داد که تمامي سفراي اروپايي در اعتراض به جمهوري اسلامي ايران به‌خاطر يک دادگاه جعلي، ايران را ترک کردند و مقام معظم رهبري در راهبردي انقلابي به مسئولان وقت تذکر دادند ضمن اينکه به اين موضوع اهميتي ندهند؛ بلکه با دولت آلمان تحقيرآميزترين رفتار را داشته باشند، معظم له در ديدار جمعي از کارگران و معلمان در تاريخ 10/2/1376 فرمودند: مگر كسي اهميت مي‏دهد كه اين‌ها چه گفته‏اند؟ البته دستگاه دولتي ما كه بحمدالله مواضع بسيار خوبي در مقابل حركت‌هاي زشت اينها داشته است، از حالا به بعد هم بايستي با كمال قدرت عمل كند و در مرحله اول، سفير آلمان را فعلاً تا مدتي نبايد راه بدهد كه به ايران بيايد. بقيه هم كه مي‏خواهند به عنوان يك حركت به‌اصطلاح آشتي‏‌جويانه برگردند، مانعي ندارد. خودشان رفته‏اند، خودشان هم برمي‏گردند. ديدند كه رفتنشان هيچ اهميتي ندارد. اين‌ها مي‏خواهند برگردند، مانعي ندارد؛ اما در رفتن سفراي ايران به كشورهاي آن‌ها، هيچ عجله‏اي نبايد بشود. بايد سر صبر و فرصت ببينند چه چيزي مصلحت است؛ هر چه كه عزت اسلامي اقتضا مي‏كند – همان‌طور كه هميشه گفته‏ايم – همان‌گونه عمل كنند. اين نكته را، هم اروپايي ها و هم ديگران بدانند. اروپا خيال نكند كه ما به او احتياج داريم؛ ابداً. ما به اروپا هيچ احتياجي نداريم.

سه‌شنبه گذشته هواپيماي صدراعظم آلمان به خاطر حركت مقتدرانه جمهوري اسلامي ايران مبني بر عدم اجازه عبور به حاميان تروريست‌ها از مرزهاي ايران، دو ساعت در پشت مرزهاي ايران سرگردان شد و درحالي که ما بايد با يک حركت اصولي از اين موضع دفاع مي‌کرديم، عقب‌نشيني كرده و وزارت امورخارجه آلمان سفير ايران را فراخوانده است.

سرگرداني خانم مركل در مرزهاي ايران دقيقاً در نقطه‌اي بود كه وي تلاش كرده بود آن نقطه را با حمايت گروهك تروريستي پژاك ناامن كند.

دولت آلمان در ساليان گذشته با حمايت مالي و سياسي خود، گروهك تروريستي پژاك را راه‌اندازي كرد، رحمان حاج‌احمدي سركرده گروهك تروريستي پژاك كه تابعيت آلماني دارد، در مصاحبه‌اي در سال گذشته با افتخار گفته بود كه دستگاه امنيتي آلمان از فعاليت‌هاي وي در آلمان باخبر است.

دفاع دولت آلمان از اين گروهك تروريستي در حالي است كه در ساليان اخير حركت‌هاي تروريستي را در شهرهاي مرزي ايران انجام داده است و آلمان براي اينكه از فشارهاي بين‌المللي ناشي از عملكرد خود در حمايت از اين گروه تروريستي رهايي يابد، به مدت دو روز سركرده گروهك پژاك را دستگير مي‌كند و بدون توجه به درخواست‌هاي ايران براي تحويل و محاكمه عبدالرحمن حاج‌احمدي، وي را بلافاصله آزاد مي‌كند.

در همان زمان، سخنگوي وزارت خارجه ايران در واكنش به اين اقدام دولت آلمان عليه امنيت ملي كشورمان گفت: سركرده گروهك تروريستي پژاك جنايت‌هاي زيادي انجام داده و به جنايت‌هايش اعتراف كرده و ما سال‌هاست كه به دنبال دستگيري اين فرد و گروهك وابسته به آن هستيم. مهمان‌پرست گفت: با توجه به اينكه تمام اسناد جنايت‌هاي آن‌ها را به طرف‌هاي غربي و اروپايي داده‌ايم، سركرده اين گروهك به صورت نمايشي توسط دولت آلمان دستگير و سپس آزاد شد. حمايت دولت آلمان از اين گروهك تروريستي در صورتي ادامه دارد كه گزارش رسمي اينترپل (پليس بين‌المللي) جنايات وي را كه بيش از 300 نفر از هموطنانمان را به قتل رسانده، به اطلاع كشورهاي حامي اين گروهك رسانده است.

حمايت آلمان تنها به گروهك تروريستي پژاك ختم نمي‌شود. اين كشور در سال‌هاي گذشته به حمايت‌هاي سياسي و مالي خود از گروهك منافقين نيز ادامه داده است. سال گذشته هنگامي كه مردم ايران سرگرم تدارك عيد نوروز بودند، اعضاي پارلمان آلمان به مهماني سركرده گروهك تروريستي منافقين آمده بودند، جمعي از اعضاي پارلمان آلمان از مريم قجر عضدانلو ابريشم‌چي رجوي همسر سركرده گروهك تروريستي منافقين دعوت كردند تا در مجلس اين كشور سخنراني كند. مريم رجوي در سخنراني خود خواستار اعمال تحريم‌هاي نفت و بنزين عليه ايران شد و گفت: نبايد با تحريم‌ها به‌خاطر اينكه به مردم صدمه مي‌زند، مخالفت كرد.

وي خواستار به رسميت شناخته شدن گروهك منافقين گرديد و همچنين از اروپايي‌ها خواست دولت عراق را به‌خاطر تلاش براي تعطيلي پادگان نظامي اشرف، تحت فشار قرار دهند. اين عضو مركزي گروهك تروريستي منافقين كه مانند ديگر گروهك‌هاي ضدانقلاب، پس از حماسه‌هاي مردمي 9 دي و 22 بهمن منفعل به نظر مي‌رسيد، براي القاي زنده بودن جريان فتنه، ترقه‌بازي در چهارشنبه‌سوري را شاهد آورد! اكنون كه دولت آلمان اقدام ايران را در دفاع از امنيت ملي خود به عنوان تخلف از قواعد ديپلماتيك ارزيابي مي‌كند، آيا آلمان مي‌تواند به اين سؤال پاسخ دهد كه حمايت از گروهك‌هاي تروريستي كه سازمان‌هاي بين‌المللي به تروريست بودنشان اذعان كرده‌اند، در كجاي قواعد بين‌المللي آمده است؟

 انتهای پیام/25

نظرات بینندگان