کد خبر: ۱۱۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۶

سپیدان شهرستان مسئولان پروازی

متاسفانه تاخیر برخی از مدیران پروازی شهرستان سپیدان در محل کار و تعجیل آنان در ساعات پایانی برای رفتن باعث شده است که بخشی ازحقوق مردم تضییع شود .

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان با داشتن جاذبه ها ومناطق گردشگری بی شمار به عنوان نگین زاگرس وعروس شهرستانهای فارس وبرترین منطقه گردشگری جنوب کشور میباشد ولی در این شهرستان 90درصد از مدیران این شهرستان غیر بومی وپروازی هستند وشهر اردکان مرکز شهرستان را حتی برای اسکان نمی پسندند . آخرین موجِ تغییر مدیران به راه افتاده و مدیران جدید جایگزین مدیران قبلی می شوند. گرچه تغییر مدیران امری طبیعی است و از اقتضائات مدیریتی محسوب می شود، اما نکته ای در خور توجه در این تغییرات به چشم می خورد و آن اینکه سهمیه مدیران بومی شهرستان باز هم آب می رود.

یکی از مهمترین بند های حقوق شهروندی رعایت وقت شناسی و حضور به موقع کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی، دولتی و خصوصی در محل کار است.متاسفانه تاخیر برخی از مدیران پروازی شهرستان سپیدان در محل کار و تعجیل آنان در ساعات پایانی برای رفتن به شهرهای خود باعث شده است که بخشی از ساعات و حقوق مردم از صبح و بخشی دیگر در ظهر تضییع شود که انتظار می رود دستگاه های مسئول در این رابطه با نظارت بیشتر جلوی این قانون شکنی را بگیرند.

برخی از همشهریان اظهارکردند که بارها مشاهده شده است که برخی از مدیران ساعت 8 صبح در محل کار حاضر و ظهرها راهی منازل خود در شهرهای همجوار می شوند که این معضل باعث نگرانی و انتقاد شدید مردم این شهرستان شده است.حال انتظار می رود نهادها و دستگاه های مسئول برای رفع دغدغه مردم که برابر حقوق شهروندی کاملاً مطالبه به حقی است واکنش نشان داده و با این مدیران برخورد صورت گیرد چرا که عملکرد مدیران و مسئولان از منظر چشمان تیز مردم می گذرد.

در تازه ترین این تغییرات، رئیس شبکه بهداشت ودرمان سپیدان جای خود را به مدیری غیربومی داد؛ تا درصد مدیران غیربومی در نگین زاگرس به بیش از 90 درصد برسد.در همه شهرها، بخش زیادی از صندلی های مدیریت شهر را به مدیران بومی می سپارند و این امر از جهت مدیریتی، لازم و منطقی است اما شهرستان پهناوری مانند سپیدان با داشتن این همه نعمات خدادادی وروستاهای کوچک وبزرگ ومردمانی مستضعف وکشاورز باید از مدیرانی استفاده کند که حال وروز شهرستان رابهتر بدانند .مدیران غیربومی، ماه ها طول می کشد تا با شرایط، اقتضائات، فرصت ها، امکانات و نقاط ضعف و خود شهرستان آشنا شوند و دود این فرصت سوزی در چشم مردم می رود.

از سویی دیگر، تعلق و دلسوزی نسبت به زادگاه امری طبیعی و درخور توجه است و در محاسبات مدیریتی جایگاه ویژه ای دارد. به عبارت دیگر گرچه نمی توان منکر دلسوزی برخی از مدیران غیربومی شد ولی به صورت کلی مدیران بومی بخاطر تعلق به زادگاهشان دلسوزتر هستند.طبق آمار، هم اکنون تعداد مدیران بومی دولت در شهرستان سپیدان به حداقل خود رسیده وبه تعداد انگشتان یک دست می باشد و امید است مسوولان مربوط در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهند.امید است این نقدها در جهت کمک به اجرای صحیح در انجام وظیفه مسوولین و خدمتگذاری به مردم باشد و انتظار میرود مسوولین شهرستان از خود ظرفیت نشان دهند و به جای برداشت سیاسی به پیشرفت و آبادانی این خطه پهناور از نگین زاگرس بپردازند.

منبع: مارگون

برچسب ها: مسئولان ، سپیدان ، مدیریت
نظرات بینندگان