کد خبر: ۱۱۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۶
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس:

زمینه اعتراضات مردم لایحه بودجه دولت بود/ همه چیز وابسته به بنزین است

نماینده خرامه گفت: شروع و زمینه اعتراضات مردم، لایحه بودجه دولت بود، بودجه‌ای که در آن اعتبارات عمرانی 50 درصد تقلیل یافته و به معنی کاهش اشتغال است.

به گزارش شیرازه، داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی کشور اظهار داشت: متاسفانه وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه آن طور که باید باشد نیست، بی نظمی‌هایی در سیستم مالی کشور همچون اختلاس‌ها ایجاد شده که نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: در طول 40 سال انقلاب دشمن به دنبال چنین مواردی بوده و برنامه‌ریزی‌هایی کرده که همچون سال 88 فرصت ضربه‌زدن را پیدا کنند.

اسماعیلی ادامه داد: مردم قصد داشتند به شکلی محترمانه و با حفظ نظام، اعلام نارضایتی کنند که متاسفانه با برنامه دشمن، تبدیل به اغتشاش شد، تعدادی اندک به صف مردم وارد شدند و با شعارهایی هنجارشکنانه و غیرقابل قبول، شکل کار را تغییر دادند.

این نماینده مجلس گفت: خوشبختانه در همین زمان، مردم متوجه شدند و راه خود را از این افراد جدا کردند، مردم، دولت، مجلس و قوه قضاییه در کنار هم از این اتفافات اعلام انزجار کردند.

وی در تشریح علت شروع این اعتراضات بیان داشت: مردم متوجه شدند که قرار است بنزین 1000 تومانی به 1500 تومان افزایش یابد، این مسئله در پیشنهاد لایحه بودجه وجود داشت چونکه وقتی درآمدی در بودجه می‌آید باید راه درآمد آن هم مشخص شود تعجب می‌کنم که آقای نوبخت می‌گویند ما چنین چیزی به مجلس نداده‌ایم، مردم هم تصمیم گرفتند که به گونه‌ای اعتراض خود را نشان دهند که این مسئله مصوب نشود.

اسماعیلی ادامه داد: شروع و زمینه اعتراضات مردم، لایحه بودجه دولت بود، بودجه‌ای که در آن اعتبارات عمرانی 50 درصد تقلیل یافته و به معنی کاهش اشتغال است، وقتی مردم این اشکالات را می‌بینند، می‌خواهند به گونه‌ای اعتراض خود را نشان دهند که متاسفانه تعدادی اغتشاش گر وارد صفوف جامعه شدند و نگذاشتند مردم به هدفشان برسند.

این نماینده مجلس افزود: رییس جمهور در متن مردم نیست، مشاوران او هم آن‌طور که باید باشند در متن مردم نیستند اما نمایندگان مجلس در بین مردم هستند، حرف دل آنها را می‌شنوند، برای ما قابل قبول نیست که بنزین گران شود.

وی گفت: آقای روحانی ادعا دارند که پس از افزایش قیمت بنزین ما نمی‌گذاریم که چیزی گران شود، آن موقع دیگر دست ما نیست که بگذاریم یا نگذاریم، بنزین یعنی انرژی و انرژی یعنی همه چیز، همه چیز وابسته به بنزین است.

اسماعیلی بیان داشت: اعتقادی به ایجاد 700 هزار شغل که گفته شده ندارم، این 700 هزار شغل کجا رفته که ما نمایندگان خبر نداریم، مثلا فردی برای گرفتن وام اشتغال اقدام می‌کند و در فرم خود می‌نویسد که این وام برای 5 نفر اشتغالزایی می‌کند، این آمارها جمع می‌‌شود و می‌گویند اشتغالزایی کردیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر این لایحه بودجه عینا تصویب شود که یک مصیبت برای مملکت ایجاد خواهد شد، فقط کافیست بنزین گران شود آن موقع دیگر نمی‌توان جلوی گرانی را گرفت، البته مسئله یارانه بگیران باید تصحیح شود، نباید یک استاد دانشگاه همان یارانه‌ای را بگیرد که یک کارگر دریافت می‌کند، این پیشنهاد دولت باید تکمیل شود.

وی در پایان گفت: با اشتغالزایی در زمینه صنایع معدنی، فولاد، آلومینیوم و مس آینده را روشن می‌بینم و اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال رخ خواهد داد البته نه با این لایحه بودجه‌ای که ارائه شده است.

منبع: صدای خرامه


برچسب ها: خرامه ، نماینده ، فارس
نظرات بینندگان