کد خبر: ۱۱۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۶

3 دستاورد رسانه ملی در خسروشیرین، آرجویه و داراب

سامانه دیجیتال تلویزیونی و رادیویی در ایستگاه خسرو شیرین آباده با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی سیگنال رسانی موسوم به DVB-T2 راه اندازی شد.
به گزارش شیرازه، مهندس فرزاد فیروزی معاون فنی صدا و سیمای مرکز فارس از اجرایی شدن طرح  سامانه دیجیتالی نسل جدید T2 در بخش مرکزی آباده خبر داد وگفت: این طرح که به دنبال سفر مدیرکل صدا و سیمای فارس به شهرستان آباده صورت گرفت در جلسه ایی با حضور نماینده مردم شریف آباده ، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و مسئولان این شهرستان به تصویب رسید وبحمدالله امروز مردم از این خدمات بهره مند شدند.

مهندس فیروزی افزود: با حمایتهای معاونت توسعه و فن آوری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از دو ماه، تلاش شبانه روزی همکاران فنی مرکز فارس در سرمای شدید منطقه  آباده  به نتیجه رسید و ایستگاه خسرو شیرین که فاقد هرگونه جاده دسترسی است و انتقال تجهیزات با تحمل شرایط سخت کوهپیمایی امکان پذیر است دیجیتالی شد.

معاون فنی صدا وسیمای فارس تصریح کرد: با راه اندازی این فرستنده منطقه  خسرو شیرین و روستاهای اطراف آن از 18 شبکه  تلویزیونی و 15 شبکه رادیویی دیجیتال با کیفیت بالا بهره مند شدند و این طرح که بصورت آزمایشی اجرایی شد جمعیتی بالغ بر 5000 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفت.

فیروزی ادامه داد: همچنین با مساعدت معاونت توسعه و فن آوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، متخصصان فنی صدا و سیمای مرکز فارس 33 شبکه  رادیویی و تلویزیونی دیجیتال را میهمان خانه های مردم آرجویه از توابع بخش سیمکان جهرم کردند.

این سامانه دیجیتال از نوع جدید نسل T2 است و روی باند UHF، کانال 26 قرار دارد که با نصب و راه اندازی این سامانه دیجیتال جمعیتی بالغ بر 4000 هزار نفر زیر پوشش این شبکه ها قرار گرفتند.

وی افزود: با پیگیری و کوشش متخصصان فنی صداوسیمای مرکز فارس و مساعدت معاونت توسعه و فن آوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران يك دستگاه فرستنده اف ام  با فركانس 94 مگاهرتز براي پوشش راديو استاني با کیفیت بالا در شهر داراب نصب و به بهره برداري رسيد.

با راه اندازی این فرستنده رادیویی اف ام 80 هزار نفر مردم این منطقه از نعمت شبکه استانی رادیو با کیفیت بهره مند شدند.
نظرات بینندگان