کد خبر: ۱۱۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
امام جمعه خفر :

مردم جواب اغتشاشگران و فتنه گران را دادند الان نوبت پاسخ مسئولین است/اغتشاشات تمام شد اما اعتراضات به فقر و فساد و تبعیض و بیکاری باقیست

حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه خفر در خطبه های نماز جمعه 15 دی ماه گفت : بین اعتراض و اغتشاش فرق است مردمی که به خیابان ها آمدند معترض بودند نباید اسم این افراد را اغتشاشگر گذاشت.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه خفر در خطبه های نماز جمعه 15 دی ماه گفت : بین اعتراض و اغتشاش فرق است مردمی که به خیابان ها آمدند معترض بودند نباید اسم این افراد را اغتشاشگر گذاشت، مردم درد داشتند، به ستوه آمدند و در جهت اعتراض به وضعیت اقتصادی به کف خیابان آمدند نباید این مردم را اغتشاشگر خطاب کرد، این اعتراض مردمی مقدس و حق است این اعتراضات واجب اما اغتشاش حرام است .

وی تصریح کرد: برخی از خیر خواهان و دلسوزان و حزب الهی ها این پیام ها را منتشر می کردند که ایران مثل سوریه نشود ، سوریه از اعتراض های مردمی شروع شد و تبدیل به اغتشاشات شد و دچار جنگ داخلی شدند ،بنده عرض می کنم دوستان قیاس ایران و سوریه قیاس معالفارق است مردم و نیروهای سوریه کجا و مردم و نیرو های ایران کجا؟؟ نباید این اینها را با هم قیاس کنیم ، نه مردم ما مردم سوریه هستند که بتوان آنها را به سادگی فریب داد و از احساسات آنها سوء استفاده کرد؟ و نه نیروهای امنیتی ما مثل نیروهای امنیتی سوریه هستند که توان مقابله با عده ای موج سوار را نداشته باشند.

** ریشه ی اعتراضات باید بررسی شود

روحانی با تاکید بر اینکه ریشه ی اعتراضات باید بررسی شود ابراز داشت: اینکه پرچم آتش زدند و توهین کردند اینها غلط کردند ما با این افراد کاری نداریم اما این اعتراضات_ریشه_دارد یا ندارد ؟ سوال بپرسیم چرا عده ای اعتراض کردند ؟ مهم ترین ریشه ی این اعتراضات وضع نا بسامان و نامطلوب معیشت مردم است ، وضع بد اقتصاد این کشور است ، وضع بد بیکاری و رکود است .اگر همه ی عوامل در مسائل اقتصادی دست ما نیست اما در مسئله مبارزه با فساد که محدودیت نداریم ، در مسئله ی اقتصادی فشارهای خارجی و بین المللی داریم، آیا مبارزه با فساد اداری دست ما نیست ؟؟؟؟مبارزه با رشوه و بی عدالتی دست ما نیست ؟ این هم دست آمریکا و اسرائیل است ؟ اینها ریشه اعتراضات و مشکلات است .

وی ادامه داد: مسئله ی دیگر در این اعتراضات شکل آن بود باید به این نکته توجه کنیم ، مگر مردم روبروی مجلس تحصن نکردند ، مگر روبروی برخی استانداری ها و وزارت خانه ها آرام با پلاکارد هاشون مطالبشون را ارائه نکردند ؟ آیا به این اعتراضات جوابی داده شد ؟ راهی جز کف خیابان_ برای_اعتراضات_نبود ، مردم مجبور به این شکل اعتراضات شدند هرچه ارام اعتراض کردند کسی به این اعتراضات توجهی نکرد .

 آنچه باعث سوء استفاده دشمن می شود بی کفایتی و بی مدیریتی برخی از مسئولین است

روحانی معتقد است آنچه باعث سوء استفاده دشمن می شود بی کفایتی و بی مدیریتی برخی از مسئولین است آنها بی کفایتی و بی تدبیری کردند که مردم به خیابان آمدند ، الان هم به مردم توصیه می کنند این کار باعث #سوء_استفاده_دشمن می شود وی خطاب به مسئولان اظهار داشت: شما باعث شدید دشمن سوء استفاده کند شما باید جواب بدهید چرا کاری کردید دشمن سوء استفاده کند ؟ شما از نجابت_مردم سوء استفاده کردید ، چند روز است که از این اعتراضات می گذرد اما چه جوابی به این اعتراض ها داده شد ؟ چرا بدرد مردم رسیدگی نمی کنید .

امام جمعه خفر با تشکر از حضور مردم درحمایت از نظام و مقابله با ساختارشکنان گفت: مرحبا به فهم و بصیرت این مردم که فرق می گذارند بین نظام و مسئولین بی کفایت در دفاع از نظام به خیابان می آیند و شعار سر می دهند این مردم توهین به رهبر را نمی پذیرند ، این مردم توهین به پرچم کشور را نمی پذیرند .اگر مردم به خیابان آمدند ، اگر امروز ما راهپیمایی می کنیم غیرت خودمان را نسبت به شهدا و خانواده های شهدا نشان می دهیم معنای این حرکت ما این نیست که ما با معترضین مخالف هستیم ، ما با اغتشاشگران مخالفیم.

وی افزود: ما با معترضین موافق هستیم اگر ما ائمه جمعه ، اگر نظامی ها و دوست داران انقلاب کنار معترضین و مردم قرار نگیریم ، ضد انقلاب ها و افرادی همچون مریم رجوی ادای همدردی با مردم را در می آورند ترامپ و امثال ترامپ ابراز همدردی با مردم می کنند چون ما با مردم همدردی نکردیم ، ما با معترضین همدردیم ، ما در سطح معترضین زندگی می کنیم ، ما هم نگران فقر هستیم و از این اسیب ها اجتماعی و سیاسی بی نصیب نماندیم .

روحانی با بیان اینکه رهبری شرمنده بیکاری شد اذعان داشت: چه کسی عامل بیکاری است ؟مردم ؟ آنچه رهبر را شرمنده کرده وعده های تو خالی و دروغ برخی از مسئولین است که در رفع بیکاری وعده می دهند اما هیچ اقدامی نمی کنند ،مگر امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نبود ؟ چه اقدامی کردند ؟ این باعث شرمندگی رهبر میشود موجبات شرمندگی رهبری مردم نیستند ، مردم پایه های محکم انقلاب هستن.

** اگر قرار است اعتراضات پایان یابد باید مسئولین به مردم امید بدهند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است اعتراضات پایان یابد باید مسئولین به مردم امید بدهند ، بیایند و برای رفع مشکلات مردم کار کنند ،با این حمایتی که مردم از نظام کردند فضا را امنیتی نکنند کسی نگوید فضا امنیتی شد و عده ای را گرفتند ، کسی جرات اعتراض ندارد !  اعتراض باقیست تا زمانی که جواب منطقی به مردم داده شود .بنده به عنوان یک امام جمعه از همین تریبون اعلام می کنم اگر پاسخ مثبت به اعتراضات داده نشد خود ما مطالبه گر هستیم و درخواست تجمع قانونی خواهیم داد ، برای پیگیری اعتراضات ، این راهپیمایی به معنای خاتمه اعتراضات نبو ده بلکه به معنای پایان اغتشاشات است این اغتشاشات مسببش بی کفایتی و بی مدیریتی است ، دقت کنند که مردم پای انقلاب و نظام ایستاده اند.

روحانی خطاب به مردم نیز خاطرنشان کرد: مردم دلسوزان خود را بشناسید در سال 88 وقتی عده ای بدنبال قدرت خودشان بودند مردم را ترغیب و تشویق به حضور در خیابان ها می کردند و میگفتند بریزید در خیابان ها و حق خود را بگیرید و فتنه 88 را رقم زدند ، مگر حیثیت نظام را نبردند ؟ حالا که مردم مجبور شدند برای گرفتن حقشان به خیابان ها بیایند همان افراد زبان باز کردند و گفتند قانونی اعتراض کنید ، شما دلسوز مردم هستید یا بدنبال منافع و قدرت خودتان هستید ؟ مردم از حزب بازیها خسته شدند ، مردم از چپ و راست خسته شدند باید بدرد مردم رسیدگی کنید

وی با اعلام اینکه هفته اینده 22 دی ماه  پخش سراسری دعای ندبه در شبکه یک سیما از خفر را داریم ضمن دعوت از همه مردم خفر برای حضور در این مراسم گفت: باید این ایمان و ولایت مداری مردم منطقه خفر را در این برنامه معرفی کنیم ، این یک فرصت خوبیست که نام خفر در شبکه سراسری مطرح و منتشر شود و باید قدر این فرصت را به خوبی بدانیم.

برچسب ها: خفر ، نماز جمعه ، فارس
نظرات بینندگان