کد خبر: ۱۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
به همت متخصصان شیرازی؛

تولید ماده‌ای با ارزش تر از طلای سیاه در شیراز

محققان جوان شیرازی موفق شدند ارزشمندترین ماده شیمیایی صنعتی را به نام گرافن اکساید تولید کنند.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت دانش بنیان برج و باروی فارس گفت: این ماده شیمیایی در صنعت نفت گاز و پتروشیمی، هوافضا و پزشکی استفاده می شود.
یوسف امراللهی افزود: ماده گرافن اکساید می تواند از خوردگی‌های تلسکوپی و ماکرو تلسکوپی لوله‌های بسیار حساس نفت و گاز و پتروشیمی جلوگیری کند.
وی گفت: اوج استفاده از این ماده شیمیایی صنعتی در صنعت هوایی است که اگر لایه‌ای از این ماده در رنگ‌های هواپیما قرار گیرد آن را کاملا از اشعه‌های راداری محفوظ می دارد.
امراللهی با بیان اینکه این ماده در حوزه پزشکی هم کاربرد زیادی دارد، افزود: گرافن اکساید می تواند برای درمان بیماری سرطان هم استفاده شود و  با توجه به حساسیت بالایی که دارد فقط سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان برج و باروی فارس گفت: قیمت هر گرم از این ماده ۲۵۰ هزار تومان برابر با یک بشکه نفت خام است و با برنامه ریزی‌های انجام شده این شرکت می تواند در هر ماه ۵ کیلو گرم از این ماده با ارزش را تولید کند.
دکتر مُر رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: ماده با ارزش گرافن اکساید تک لایه با استفاده از ارایه یک مقاله علمی توسط تیم تحقیقاتی این شرکت تولید شده است.
وی افزود: این مقاله با نام تولید گرافن اکساید تک لایه و کاربرد‌های آن به تایید دانشگاه‌های معتبر کشور رسید و در نوبت چاپ در معتبرترین مجله علمی دنیا با نام نیچر قرار دارد.
وی گفت: با چاپ این مقاله در مجله نیچر رتبه علمی ایران  پنج پله صعود می کند.
صدا و سیما
نظرات بینندگان