کد خبر: ۱۱۸۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۰

نمایندگان فارس، وظیفه دیروزی که انجام نشد و وظیفه امروز!

اما قادری، این روزها در پی کشاندن وزیر کشور به مجلس است تا همراه برخی نمانیدگان دیگر که از برخی اقدامات ناراضی اند به استیضاح وی بپردازند. گرچه با نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، این استیضاح در صورت عدم تنزل به سوال از وزیر، نتیجه ای نخواهد داشت، اما پیگیری های قادری و سایر نمایندگان قابل تقدیر است

این روزها جعفر قادری، نمایده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، به یکی از منتقدین اصلی وزیر کشور تبدیل شده است. اساس اعتراضات او در خصوص تغییرات اتوبوسی گسترده ای است که باعث شده است همینک 30 سرپرست در قسمت های مختلف مدیریتی در استان حضور داشته باشند. این مسئله خود نشانگر عدم ثبات سیاسی و مدیریتی است و در این میان، این مردم اند که ضرر خواهند کرد.

 

گذری بر حوادث این چند روز یا وظیفه امروز نمایندگان

در هفته های قبل، حسینی بعد از 4 روز سرپرستی به دلیل نپذیرفتن برخی خواسته های گروه انحرافی، برکنار شده و سجادی که از یاران هم خط احمدزاده است، به سرپرستی استانداری فارس گمارده شد. آن چه در این میان مفقود است، نقش وزارت کشور است که بر اساس چه منطقی حاضر به پذیرش این تغییرات بی اساس و مبتنی بر منافع گروه انحرافی شده است.

حضرت آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه 6 خرداد در مقابل این بی ثباتی ها، موضع سختی گرفتند.

از سویی این عزل و نصب ها، مورد اعتراض شدید دانشجویان و امت حزب الله شیراز واقع گردید به نحوی که ان ها بر اساس حمایت از مواضع انقلابی نماینده ولی فقیه در استان، دست به تحصن و تجمع مقابل استانداری فارس زدند و بر درب های ورودی استانداری قفل زدند.

اخبار تجمعات در فضای رسانه ای کشور به خوبی منعکس شد اما در این میان، نطق قادری در مجلس که در اخبار ساعت 14 روز یکشنبه 8 خرداد نیز پخش گردید، توانست اخبار استان فارس را در لیست اخبار مهم کشور قرار دهد. او طی تذكری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آئین‌نامه‌ای داخلی مجلس بر حفظ شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی تأكید كرد و گفت: «متأسفانه در روزهای گذشته در استان فارس حوادثی رخ داده كه همه چیز را لگدمال می‌كند؛ حفظ شأن و جایگاه مجلس، حفظ اعتبار نظام و مردم امری ضروری است ... در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته كه مردم درب استانداری، بخشداری و فرمانداری را قفل بزنند، این چه وضعیتی است كه وزیر كشور یك روز فردی را به عنوان سرپرست استانداری معرفی می‌كند و سه روز بعد وی را عزل كرده و اعلام می‌دارد كه جناب سرپرست استعفا داده است  ...سرپرست استانداری كه استعفا نكرده است،‌ مگر نمایندگان گفته بودند كه آن فرد را به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب كنید كه حالا وی را عزل كرده‌اید ... معاون پارلمانی رئیس جمهور باید نسبت به اینكه می‌گوید‌ من پیغام شما نمایندگان را به مسئولان رسانده‌ام، ‌پاسخگو باشد؛ اتفاقاتی در استان فارس رخ داده است كه باعث شده تمام نیروهای بسیجی، رزمنده و ولایتمدار در حال حاضر خود را در مقابل دولت می‌بینند ... بخشدار هم عزل شده‌اند، كجای قانون اعلام شده كه استاندار می‌تواند بخشدار و فرماندار را عزل كند»

اما قادری، این روزها در پی کشاندن وزیر کشور به مجلس است تا همراه برخی نمانیدگان دیگر که از برخی اقدامات ناراضی اند به استیضاح وی بپردازند. گرچه با نزدیکی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، این استیضاح در صورت عدم تنزل به سوال از وزیر، نتیجه ای نخواهد داشت، اما پیگیری های قادری و سایر نمایندگان قابل تقدیر است.

قادری دیروز در مصاحبه با جام جم انلاین، گفته بود: «تصمیم گیری برای عزل و نصب ها در استان ها كه در خارج از وزارت كشور اتخاذ می شود یكی از دلایل این استیضاح است ... عزل و نصب ها در استانداری ها بدون هماهنگی با وزارت كشور یكی از محورهای این استیضاح است ... متأسفانه بسیاری از تصمیماتی كه در خصوص استانداری ها گرفته می‌شود خارج از وزارت كشور اتخاذ می‌شود كه وزیر كشور در اینگونه تصمیمات هیچ دخالتی ندارد ... در استان فارس حدود 20 بخشدار و نزدیك به 10 فرماندار بدون هماهنگی با وزارت كشور از سمت خود بركنار شدند. همچنین 30 پست سیاسی در این استان با سرپرستی اداره می‌شود و ظاهراً در اینگونه مسائل با وزیر كشور هماهنگ نشده است ... وزیر كشور باید پاسخگوی اینگونه مسائل باشد و در خصوص تصمیماتی كه در خارج از وزارت كشور گرفته می شود، پاسخگو باشد»

عدم ثبات مدیریتی در استان که منجر به بر روی زمین ماندن کارهای مردم و عقب افتادن استان از جایگاه اصلی خود به نحوی که شایسته سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است،  شده و این مسئله در حال حاضر از مهمترین مشکلات استان محسوب می گردد.

لذا همت قادری و 11 نماینده دیگر – البته از 17 نماینده استان!!! – که طرح استیضاح وزیر کشور را امضا کرده اند، ستودنی است.

 

و اما وظیفه دیروز، امروز و آینده نمایندگان و کم کاری هایی که شد

اما آیا ماجرای استانداری فارس تنها مشکل استان بوده و هست؟ آیا مشکلات عدیده ی دیگر از مفاسد اقتصادی و زمین خواری های گسترده و ردپای زمین خواران بزرگی هم چون الخوری در استان  گرفته تا مباحث عمرانی استان هم چون خطوط ریلی و عدم حضور گسترده بخش های صنعتی در استان، از مشکلات مهم استان نبوده اند؟ مشکلاتی که در خطبه های نماز جمعه این هفته از سوی حضرت آیت الله ایمانی برای چندمین بار تکرار شدند: «انتظاراست که مسئولان کشور بیش از این اجازه ندهند مدیریت هایی چون بخشداری ها , فرمانداری ها , معاونین و استانداری در حوزه های سرپرستی باقی بماند و با سرپرستی نمی شود5 میلیون مردم را ادراه کرد و انتظار می رود با توجه به اینکه مردم این منبع عظیم جوشان و استعداد های انسانی در معرفی مدیران استانی هرچه زود تر مسئولان کشور تصمیماتی اتخاذ شود و مردم هم به این نکته توجه داشته باشند که عکس العمل نشان ندهند  و من هم هیچ دعوتی از مردم برای این عکس العمل های چند هفته اخیر نداشته ام و مردم هم اجازه دهند مسئولان نیز تصمیم خود را بگیرند.و برای مدیریت ارشد استان هم فردی معرفی شده است که انتظار داریم شخصی انتخاب شود به دور از چالش ها و بازی های سیاسی و فردی که مثل مردم در قله باشند تا بتواند زیر ساخت ها و عقب افتادگی ها را جبران کند . چون استان فارس استان بزرگی است ولی متاسفانه در زمینه های صنایع فولاد خدمات خطوط ریلی و آزاد راه  در مقایسه با سایر استانها در سطح بسیار پایینی تری نسبت به استانهای مجاور است»

 

بیشتر نگاه ها به سمت جملات ابتدای و میانی آیت الله ایمانی معطوف می گردد در حالی که جملات پایانی نیز دردهای این استان اند که به تازگی بوجود نیامده اند.

وظیفه دیروز نمایندگان فارس، که وظیفه امروز و آینده انان نیز می باشد، تلاش برای رسیدن به استان فارسی آباد، مترقی متناسب با الگوی اسلامی – ایرانی، بهره مند از صنایع مختلف ، به دور از زمین خواری ها و مفاسد اقتصادی و دارای فرهنگی شایسته ی سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بوده و خواهد بود. در رسیدن به این اهداف، بی شک فقط نمایندگان سهیم نیستند بلکه مدیران اجرایی و در راس آنان ، استاندار سهم بسزایی دارد.

حال سوال این است که آیا نمایندگان وظایف خود را درست انجام داده اند؟ آیا آقای قادری و سایر نمایندگان دیگر، توانسته اند وظایف دیروز و امروز خود را به خوبی انجام دهند؟ معیارهای سنجش کدام اند؟

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مقدمسیان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
0
این طور در مورد قادری صحبت نکنید

او مرد روزهای سخت است و مدافع سرسخت فقرا

کمی انصاف داشته باشید. قیامت نزدیک است
سید رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
0
کلا نمایندگان فارس توی مجلس دارند غاز می چرونن! آخه چندتا نطق پیش از دستور دیدید از اینا! چندتا تذکر آئین نامه ای! چند تا حرف، بحث ، نقد

شاگرد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
0
حقیر در دانشگاه شیراز شاگرد آقای قادری بوده ام. ایشان را مردی با خدا و عالم دیده ام.

خدا برای انقلاب حفظ شان کند
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
0
جناب مقدسیان که فامیلی ات را هم اشتباه تایپ کرده ای، پس جطور در مورد قادری صحبت کنیم؟ آخه برادر، اخوی، حاجی! این نوشته خیلی خارج از انصاف نبود. هم تقدیر بود هم نقد. خدایا به ما صبر بده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111