کد خبر: ۱۱۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۶
مسافربرهای شخصی نان تاکسی های بین شهری را آجر کرده اند؛

اعتصاب رانندگان برون شهری فیروزآباد در ترمینال مسافربری

رانندگان تاکسی های برون شهری فیروزآباد در ترمینال مسافری شهید رضوان طلب شهرستان فیروزآباد، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش شیرازه، اگربه ترمینال شهرستان فیروزآباد سری بزنید با انبوهی از تاکسی هایی مواجه می شوید که به نوبت منتظر سوارکردن مسافران هستند، از طرف دیگر مسافر کش های شخصی هم برای خود و بدون هماهنگی و مدیریت خاصی مشغول مسافرکشی هستند؛ موضوعی که داد رانندگان تاکسی را درآورده است.

حضور مسافربرهای شخصی در ترمینال شهید رضوان طلب و خیابان های اطراف ترمینال و بلوار شهید بهشتی به یک معضل تبدیل شده است.

داستان به همین جا ختم نمی شود بارها مشاهده شده است که این ماشین های شخصی باعث مزاحمت های هایی نیز برای خانواده ها و هم تاکسی ها شده اند این موضوع تا جایی پیش رفته است که داد رانندگان تاکسی بین شهری را در آورده است.

رانندگان تاکسی بین شهری شهرستان فیروزآباد نیز نسبت به این موضوع اعتراض دارند و می گویند بسیاری از ماشین های شخصی با ایستادن در میدان گاز و ترمینال شهید رضوان طلب یا در محل ترمینال قدیمی شهر، مسافران را مجبور به سوار می کنند تا با کرایه کمتری سوار ماشین شخصی شوند؛ در حالی که برای سلامتی جان مسافر هیچ تضمینی وجود ندارد.


رانندگان تاکسی های برون شهری فیروزآباد که برای پیگیری مطالبات خود دست به اعتصاب زنند و خواستار رسیدگی مراجع ذیصلاح برای برخورد قانونی هستند.

اعتصاب رانندگان این ترمینال مسافربری، در همان ساعات اولیه ی صبح امروز، باعث سرگردانی مسافران شده و آن ها برای رسیدن به مقصد در ترمینال ازدحام کرده اند.


یکی از رانندگان ترمینال مسافری شهید رضوان طلب فیروزآباد در خصوص اعتصاب رانندگان در این خصوص به خبرنگار فیروزنا می گوید:  تنها درآمد زندگی ما همین رانندگی است، درآمدی که از این یک روز به دست می آید؛ 35 هزار تومان است و اصلاً کفاف مخارج زندگی را نمی دهد.

این اعتصاب با حضور بخشدار مرکزی، فرماندهی انتظامی و رئیس راهنمایی و رانندگی به پایان رسید و جلسه ای با حضور نماینده های رانندگان و فرماندار فیروزآباد برگزار شد که در پایان جلسه مقرر شد تا به صورت موقت مامور راهنمایی رانندگی در محل ترمینال حضور داشته تا با مسافربرهای شخصی برخورد شود و نماینده رانندگان مشکلات را بصورت کتبا به فرمانداری تحویل دهد.



یکی از رانندگان تاکسی با سابقه بالای 10 سال سابقه کار درباره مسافرکشی ماشین های شخصی می گوید: یکی از مسافربرهای شخصی 4 خودرو دارد که امروز صبح به این محل آمده و با عربده کشی به رانندگان تاکسی فحاشی کرده و هیچ کس حاضر نیست با این فرد برخورد کند.

این راننده شهری افزود: چند ماه است جلو درب ترمینال کانکس برای حضور مامور راهنمایی و رانندگی گذاشته اند و چندین بار درخواست مامور کرده ایم اما تاکنون نه تنها هیچ ماموری به اینجا نیامده بلکه برای حضور دائم مامور راهنمایی رانندگی درخواهست هزینه می کنند.

یکی دیگر از رانندگان تاکسی گفت: من برای اینکه بتوانم یک سرویس مسافر به شیراز ببرم از شب گذشته در جلو ترمینال داخل ماشین خودم خوابیدام اما مسافربرهای شخصی با مسافران را با هزینه های کمتر می برند.

وی ادامه داد: آنقدر تعداد مسافربرهای شخصی زیاد شده که اگر امروز من نوبتم شود و به شیراز بروم فردا می توانم از شیراز به فیروزآباد بیایم.

این راننده تاکسی گفت: کرایه مسیر فیروزآباد به شیراز 12 هزار تومان است که برای یک سرویس می بایست 9 هزار تومان آن را بعنوان کمسیون،10 هزار تومان بنزین و دیگر هزینه هایی همچون استهلاک خودرو هم پرداخت کنیم ولی مسافربرهای شخصی بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای مسافران را سوار می کنند.

یکی از شهروندان درباره فرق بین تاکسی و ماشین های شخصی بیان داشت: یکی از مزایای سوار شدن به تاکسی امنیت و امانتدار بودن رانندگان تاکسی است به طوری که اگر گاهی چیزی را در تاکسی جا می گذاریم، ۹۰ درصد احتمال برگشت آن وجود خواهد داشت ولی در غیر اینصورت ممکن است کالا و جنس خریداری شده گم شود و دیگر دسترسی به آن نداشته باشیم.

وی بیان داشت: یکی از دلایلی که باعث می شود مسافر سوار بر مسافربرهای شخصی شود کمتر بودن کرایه های آن نسبت به تاکسی است.

منبع: فیروزنا

نظرات بینندگان